Αθλητικά > Αλλα Αθλήματα - Εθνικές ομάδες

F1 2022

<< < (6/8) > >>

fon7:
Πόσο σοκαριστικό να βλέπεις κάτι τέτοιο μπροστά στα μάτια σου και να λες την βγάζει δεν την βγάζει.Πάλι καλά που υπάρχουν αυστηρά μέτρα αν και ποτέ δεν ξέρεις.

ΛΑΜΙΑ FANS:

--- Παράθεση ---FORMULA 1

Κώστας Παστρίμας

O Σαρλ Λεκλέρ πήρε μια τεράστιας σημασίας νίκη, μπροστά από τον Μαξ Φερστάπεν - Εγκατέλειψαν οι Κάρλος Σάινθ και Σέρχιο Πέρεζ.

Το Grand Prix Αυστρίας στο Ρεντ Μπουλ Ρινγκ ήταν υπόθεση του Σαρλ Λεκλέρ της Scuderia Ferrari, ο οποίος ήταν με διαφορά ταχύτερος και πήρε μια σπουδαία νίκη, αν και με αρκετή αγωνία στο τέλος. Ο Μονεγάσκος ήταν άπιαστος και πέρασε τον Μαξ Φερστάπεν τρεις φορές μέσα στον αγώνα για να φτάσει σε αυτήν την επικράτηση. Ο Ολλανδός της Red Bull Racing πήρε τελικά τη 2η θέση, εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη λόγω μηχανικού προβλήματος του Κάρλος Σάινθ, που με την άλλη Ferrari ήταν επίσης ταχύτατος. Ο Λούις Χάμιλτον με τη Mercedes-AMGγια δεύτερο αγώνα στη σειρά πήρε την 3η θέση και ανέβηκε στο βάθρο των νικητών. Ο Σέρχιο Πέρεζ εγκατέλειψε στο ξεκίνημα του αγώνα επίσης από μηχανική βλάβη.

Εκκίνηση
Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid με στεγνή πίστα και την απειλή της βροχής να είναι πολύ μικρή. Η συντριπτική πλειονότητα των οδηγών επέλεξε τη μεσαία γόμα της Pirelli για να ξεκινήσει τον αγώνα, με μοναδικές εξαιρέσεις τους Ζου (13), Τσουνόντα (16) Φέτελ (18) και Αλόνσο (19) που επέλεξαν τη σκληρή. Ο Βάλτερι Μπότας ξεκίνησε από το pit lane γιατί η ομάδα έκανε αλλαγές στο μονοθέσιό του μετά τις κατατακτήριες.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, τόσο ο Φερστάπεν όσο και ο Λεκλέρ ξεκίνησαν εξίσου καλά από τις δύο πρώτες θέσεις και με αυτήν τη σειρά έστριψαν στην πρώτη στροφή πιο πίσω ο Σάινθ χρειάστηκε να παλέψει με τον Ράσελ για την 3η θέση και τελικά κατάφερε να την κρατήσει, αν και για λίγο βγήκε εκτός πίστας. Για τον Ράσε΄λ οι μάχες δεν σταμάτησαν εκεί, καθώς ο Πέρεζ αμέσως του επιτέθηκε για να του πάρει την 4η θέση. Στην προσπάθεια του Μεξικανού να προσπεράσει από την εξωτερική οι δύο τους είχαν επαφή και ο Πέρεζ βγήκε στην αμμοπαγίδα. Ο οδηγός της Red Bull κατάφερε να συνεχίσει αλλά πλέον είχε πέσει στην τελευταία θέση.

Ο Εστεμπάν Οκόν, έτσι, ανέβηκε στην 5η θέση, μπροστά από τις δύο Haas, με τον Μάγκνουσεν στην 6η και τον Σουμάχερ να έχει περάσει στην εκκίνηση τον Χάμιλτον και να είναι 7ος. Ο Βρετανός της Mercedes έπεσε στην 8η θέση και τη 10άδα έκλειναν οι δύο McLaren των Νόρις και Ρικάρντο. Ενδιαφέρον είχε και η πρόοδος του Αλόνσο, που ξεκίνησε τελευταίος αλλά στους πρώτους γύρους είχε κερδίσει μόνο μία θέση.

Μάχη κορυφής
Σε αντίθεση με ό,τι έγινε στον Αγώνα Σπριντ του Σαββάτου, ο Φερστάπεν δεν κατάφερε να ξεφύγει στην κορυφή, αφού ο Λεκλέρ έμενε κολλημένος πίσω του σε απόσταση σταθερά μικρότερη του 1 δευτερολέπτου, δηλαδή μέσα στη ζώνη του DRS. Η ταχύτητα του μονοθεσίου της Red Bull στις ευθείες και ο πολύ καλός στα φρένα Φερστάπεν δεν έδιναν στον οδηγό της Ferrari την ευκαιρία να προσπεράσει.

Ο Λεκλέρ δεν το έβαλε κάτω όμως και συνέχισε να προσπαθεί και ανταμείφθηκε στον 11ο γύρο, όταν με μια ωραία κίνηση στην 4η στροφή της πίστας «βούτηξε» στην εσωτερική του Φερστάπεν και πήρε την πρωτοπορία. Ο ρυθμός των Ferrari ήταν πολύ καλός και ο Σάινθ λίγο αργότερα επίσης έφτασε τον Φερστάπεν. Εκεί δεν είχαμε μάχη όμως, γιατί ο Ολλανδός μπήκε στα pit για να αλλάξει ελαστικά και να βάλει τη σκληρή γόμα, πέφτοντας στην 7η θέση.

Λίγο πριν από τον Φερστάπεν στα pit είχε μπει ο Ράσελ, που όμως είχε να εκτίσει και ποινή 5 δευτερολέπτων, που του επιβλήθηκε για την επαφή με τον Πέρεζ. Εκεί άλλαξε και εμπρός πτέρυγα και όταν επέστρεψε στην πίστα είχε πέσει στην προτελευταία θέση, μπροστά μόνο από τον Πέρεζ.

Η άνοδος του Φερστάπεν
Ο Λούις Χάμιλτον, αφού πέρασε αρκετούς γύρους πίσω από τις Haas, με δύο αποφασιστικές κινήσεις πέρασε πρώτα τον Σουμάχερ και μετά τον Μάγκνουσεν για να ανέβει στην 4η θέση, πίσω από τον Οκόν, που είχε «κληρονομήσει» την 3η θέση. Όλα αυτά είχαν φέρει στη 10η θέση τον Αλόνσο, που είχε ξεκινήσει με τα σκληρά ελαστικά και θα αργούσε αρκετά να κάνει pit stop.

Ο Φερστάπεν όμως ήταν ταχύτατος και γρήγορα έφτασε πίσω από τον Χάμιλτον. Η ανώτερη ταχύτητα της Red Bull βοήθησε τον Ολλανδό να περάσει εύκολα τον Βρετανό και με τον Οκόν να έχει μπει στα pit ήταν πλέον 3ος και είχε μπροστά του μόνο τις Ferrari, που δεν είχαν κάνει ακόμα pit stop, και τις πλησίαζε σταθερά.Η στρατηγική του ήταν να βρεθεί μπροστά τους, όταν οι Λεκλέρ και Σάινθ θα σταματούσαν για τη δική τους αλλαγή ελαστικών, το γνωστό undercut. Ωστόσο, καθώς ο Φερστάπεν σταμάτησε πολύ νωρίς, ήταν ανοιχτό το ενδεχόμενο να κάνει ένα pit stop, ενώ οι Ferrari έδειχναν ότι θα έκαναν ένα.

Πιο πίσω από τη μάχη των πρωτοπόρων όμως διεξαγόταν κανονικός πόλεμος. Πέντε οδηγοί, οι Τσουνόντα, Μάγκνουσεν, Νόρις, Σουμάχερ και Αλόνσο τα έδιναν όλα για να διεκδικήσουν θέσεις μέσα στην 10άδα. Κάπου σε εκείνο το σημείο ολοκληρώθηκε άδοξα ο αγώνας του Σέρχιο Πέρεζ, που μπήκε στο γκαράζ της Red Bull και εγκατέλειψε.

Timing is everything
Επομένως, η μεγάλη απόφαση για τη Ferrari ήταν το πότε θα φώναζε για pit stop τους οδηγούς της και σε ποια θέση θα επέστρεφαν στην πίστα. Η κίνηση της Scuderia έγινε στον 26ο γύρο, με τον Λεκλέρ να μπαίνει πρώτος και τον Σάινθ να ακολουθεί ένα γύρο αργότερα. Στο μεταξύ ο Φερστάπεν είχε περάσει στην πρωτοπορία του αγώνα και βρισκόταν περίπου 5 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Μονεγάσκο.


Ο Λεκλέρ όμως επιστρέφοντας στην πίστα έβαλε το κεφάλι κάτω και άρχισε να γράφει τον ένα ταχύτερο γύρο μετά τον άλλο, «ροκανίζοντας» με ταχύ ρυθμό τη διαφορά από τον Φερστάπεν. Ο Σάινθ ακολουθούσε αρκετά πιο πίσω, αλλά διατηρούσε επαφή. Ο Χάμιλτον είχε ανέβει στην 4η θέση, μπροστά από τους Οκόν, Μάγκνουσεν και Σουμάχερ. Ο Νόρις ήταν 8ος, ο Ράσελ είχε ανέβει στην 9η θέση και ο Ρικάρντο έκλεινε τη 10άδα.

«Πύραυλος» Λεκλέρ
Με απίστευτο ρυθμό ο Σαρλ Λεκλέρ εξαφάνισε τη διαφορά από τον Φερστάπεν και όταν έφτασε πίσω του δεν είχε κανένα πρόβλημα να περάσει, πολύ πιο εύκολα από ότι έκανε στην αρχή του αγώνα, και να αρχίσει να εξαφανίζεται στον ορίζοντα. Ο Φερσταπεν, που αντιμετώπιζε κάποια προβλήματα με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου του, είχε πλέον να ανησυχεί για την απειλή του Κάρλος Σάινθ, που επίσης τον πλησίαζε με ταχύ ρυθμό.

Πολύ καλό αγώνα έκανε η Haas, που είχε και τους δύο οδηγούς της μέσα στη βαθμολογούμενη 10άδα. Ο Σουμάχερ μάλιστα κατάφερε να περάσει τον Μάγκνουσεν και να ανέβει στην 6η θέση.

Ο αγώνας του Φερστάπεν πήγαινε από το κακό στο χειρότερο και ο Σάινθ τον έφτασε και ήταν έτοιμος να τον περάσει, όταν η Red Bull για να ελαχιστοποιήσει τις απώλειες τον κάλεσε για δεύτερη φορά στα pit για να του βάλει ένα φρέσκο σετ σκληρών ελαστικών. Ο Ολλανδός επέστρεψε στην πίστα στην 3η θέση, αλλά πλέον είχε χάσει την επαφή του με τις Ferrari.

Στρατηγικές για όλους
Έχοντας μπει για τα καλά στο δεύτερο κομμάτι του αγώνα, το pit lane ήταν ένα από τα πιο πολυσύχναστα σημεία της πίστας, με τους οδηγούς να ακολουθούν στρατηγική δύο pit stop, που είτε είχαν προαποφασίσει είτε την προσάρμοσαν κατά τη διάρκεια του αγώνα. Το αποτέλεσμα ήταν να υπάρχουν αρκετές μάχες μέσα στην πίστα και την κατάταξη να αλλάζει σχεδόν σε κάθε γύρο.

Τελικά, και η Ferrari αποφάσισε στρατηγική δύο pit stop και κάλεσε τον Λεκλέρ για αλλαγή με 22 γύρους να απομένουν μέχρι το τέλος. Στον επόμενο γύρο μπήκε και ο Κάρλος Σάινθ. Ο Λεκλέρ επέστρεψε στην πίστα λίγα δευτερόλεπτα πίσω από τον Φερστάπεν και αυτό σήμαινε ότι αν ήθελε να κερδίσει αυτόν τον αγώνα έπρεπε να περάσει τον Ολλανδό στην πίστα για 3η φορά στον ίδιο αγώνα.

Ο Μονεγάσκος με τη Ferrari όμως ήταν τόσο ξεκάθαρα ταχύτερος σε αυτόν τον αγώνα, που δεν είχε κανένα πρόβλημα να (ξανα)περάσει και να πάρει την πρωτοπορία στον αγώνα. Για άλλη μία φορά ο Φερστάπεν είδε τη μία Ferrari να τον περνάει και άρχισε να κοιτάζει τους καθρέπτες του για να δει πού βρίσκεται η δεύτερη. Λίγους γύρους αργότερα την είδε, με τον Σάινθ να φτάνει πίσω του εύκολα.

Η σκληρή μοίρα του Σάινθ
Όμως οι ανατροπές δεν είχαν τελειώσει. Τη στιγμή που ο Ισπανός ήταν έτοιμος να περάσει, ο κινητήρας της Ferrari τον πρόδωσε και «παρέδωσε το πνεύμα». Ο αποκαρδιωμένος Σάινθ σταμάτησε στην άκρη της πίστας με τη Ferrari του να φλέγεται και o αγώνας «ουδετεροποιήθηκε» με την εμφάνιση του εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας.


Οι Λεκλέρ και Φερστάπεν βρήκαν την ευκαιρία και έκαναν ένα «δωρεάν» pit stop, για να βάλουν τα μεσαία ελαστικά για τους 12 γύρους που έμεναν μέχρι το τέλος του αγώνα και με τη διαφορά μεταξύ τους στα 4 δευτερόλεπτα. Ο Χάμιλτον ακολουθούσε στην 3η θέση και ο Ράσελ βρήκε την ευκαιρία να ανέβει στην 4η θέση, προσπερνώντας τον Οκόν.

Πιο πίσω οι Haas έμεναν μέσα στους βαθμούς, με τον Σουμάχερ στην 6η θέση και τον Μάγκνουσεν στην 8η, με τον Νόρις να έχει μπει ανάμεσά τους και τους Ρικάρντο και Άλπον να κλείνουν την πρώτη 10άδα.

Η τελευταία επίθεση
Στους τελευταίους γύρους ο Φερστάπεν, με τα μεσαία ελαστικά, άρχισε να πλησιάζει λίγο-λίγο τον Λεκλέρ, με τον τελευταίο να αναφέρει προβλήματα με το πεντάλ του γκαζιού στο μονοθέσιο της Ferrari. Η διαφορά έπεφτε με αργό ρυθμό, λίγα δέκατα ανά γύρο και η αγωνία κορυφωνόταν.

Τελικά όμως, έστω και με την ψυχή στο στόμα, ο Λεκλέρ κατάφερε να πάρει μια τεράστια νίκη και μια μεγάλη βαθμολογική ανάσα. Ο Φερστάπεν πήρε μια υπερπολύτιμη 2η θέση, ελαχιστοποιώντας τις απώλειες σε ένα αγώνα που είδε τις Ferrari να είναι σαφώς ταχύτερες. Ο Λούις Χάμιλτον πήρε την 3η θέση και πανηγύρισε άλλο ένα βάθρο αν και σε μεγάλη απόσταση από τους πρώτους. Ακολουθησαν οι Ράσελ, Οκόν, Σουμάχερ, Νόρις, Μάγκνουσεν, Ρικάρντο και Αλόνσο.


--- Τέλος παράθεσης ---

από Gazzetta.gr

ΛΑΜΙΑ FANS:

--- Παράθεση ---FORMULA 1

Formula 1, GP Γαλλίας: Μεγάλη νίκη ο Φερστάπεν, καταστροφή για Λεκλέρ, στη 2η θέση ο Χάμιλτον

ΚΩΣΤΑΣ ΑΥΓΟΥΣΤΑΚΗΣ, ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Ο Μαξ Φερστάπεν πανηγυρίζει τη νίκη του στη Γαλλία

Ο Μαξ Φερστάπεν, μετά από δύο αγώνες, επέστρεψε στις νίκες βλέποντας πρώτος την καρό σημαία στο GP Γαλλίας. Εκπληκτικός ο Χάμιλτον που τερμάτισε δεύτερος, καταστροφή για τον Λεκλέρ που εγκατέλειψε. Η Mercedes είχε δεύτερο οδηγό στο βάθρο, χάρη στον 3ο Ράσελ.

Μία μεγάλη νίκη πήρε ο Μαξ Φερστάπεν στο GP Γαλλίας. Ο Ολλανδός Παγκόσμιος πρωταθλητής είδε πρώτος την καρό σημαία μπροστά από τον δεύτερο Λούις Χάμιλτον, ο οποίος έκανε έναν πολύ καλό αγώνα, προσπερνώντας τον Σέρτζιο Πέρεζ, στην εκκίνηση. Η Mercedes κατάφερε να κάνει το 2-3, με τον Ράσελ να παίρνει την τρίτη θέση περνώντας τον Μεξικανό της Red Bull στον 50ο γύρο.

Καταστροφικός ήταν ο αγώνας για τον Σαρλ Λεκλέρ. Ο Μονεγάσκος οδηγός, αν και προπορευόταν, στον 18ο γύρο έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου και έπεσε πάνω στις μπαριέρες προκαλώντας την εγκατάλειψή του. Στην 5η θέση ολοκλήρωσε τον αγώνα του ο Σάινθ, ο οποίος ξεκίνησε από την τελευταία θέση.

Στην βαθμολογία, ο Ολλανδός είναι πρώτος με 233 πόντους, ενώ ο Μονεγάσκος ακολουθεί με 170, ενώ τρίτος είναι ο Μεξικανός της Red Bull, Σέρτζιο Πέρεζ με 163.

Πού κρίθηκε η νίκη
Στην εκκίνηση του GP Γαλλίας, ο Λεκλέρ κράτησε τη θέση του ξεκινώντας καλύτερα από τον Φερστάπεν. Στη συνέχεια ακολούθησε μάχη μεταξύ του Μονεγάσκου και του Ολλανδού. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής προσπαθούσε να μένει κοντά στον πιλότο της Ferrari αξιοποιώντας τη ζώνη του DRS.

Ο Λεκλέρ κατάφερε να ξεφύγει από τον Φερστάπεν, όμως στον 18ο γύρο όλα άλλαξαν. Ο Μονεγάσκος σύμφωνα με το team-radio αντιμετώπισε πρόβλημα στο πεντάλ του γκαζιού και προσέκρουσε μετωπικά στις μπαριέρες στη μέση της στροφής 11. Μάλιστα, μία κραυγή του στην ραδιοεπικοινωνία μαρτύρησαν την οργή του για την εξέλιξη του αγώνα του. Στις δηλώσεις του βέβαια μετά τον αγώνα αναφέρθηκε σε οδηγικό λάθος.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του, με τον Ολλανδό παγκόσμιο πρωταθλητή, κατά την αποχώρηση του safety car, να κρατάει άνετα την πρώτη θέση, με τους Χάμιλτον και Πέρεζ να ακολουθούν. Ο Μαξ Φερστάπεν πλέον είχε ξεκάθαρο προβάδισμα και με σκληρά ελαστικά πήγε έως το φινάλε. Άνοιγε τη διαφορά του από τον Λούις Χάμιλτον και είδε πρώτος την καρό σημαία, χωρίς κόπο.

Η φάση του αγώνα
Μία από τις φάσεις του αγώνα εκτυλίχθηκε στην εκκίνηση του GP Γαλλίας. Ο Σέρτζιο Πέρεζ δεν ξεκίνησε καλά, γεγονός που εκμεταλλεύτηκε ο Λούις Χάμιλτον. Ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής προσπέρασε τον Μεξικανό ανεβαίνοντας στην τρίτη θέση.

Μάλιστα, όσο κυλούσε ο αγώνα μπορούσε να διευρύνει την διαφορά του, βγάζοντας άνετα τον δεύτερο οδηγό της Red Bull εκτός ζώνης DRS. Φυσικά, μετά την έξοδο του Λεκλέρ, ο Χάμιλτον ανέβηκε στη 2η θέση, την οποία διατήρησε έως το το φινάλε.

Λίγο πριν από το τέλος, υπήρξε και συζήτηση για μία επαφή μεταξύ Ράσελ και Πέρεζ. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν πως πρόκειται για αγωνιστικό συμβάν, επομένως δεν υπήρξε περαιτέρω έρευνα. Η μάχη των δύο συνεχίστηκε και στο 50ο γύρο μετά το τέλος ενός Virtual Safety Car, ο Βρετανός της Mercedes πήρε την τρίτη θέση.

O οδηγός της ημέρας
Το κοινό της Formula 1 ψήφισε τον Κάρλος Σάινθ ως τον οδηγό της ημέρας. Μία επιλογή απολύτως δίκαιη. Ο Ισπανός πιλότος της Ferrari ξεκίνησε από τις τελευταίες θέσεις εξαιτίας αλλαγών στη μονάδα ισχύος της. Ωστόσο, βήμα βήμα άρχισε να ανεβαίνει στην κατάταξη προσπερνώντας τα πιο αδύναμα μονοθέσια.

Μάλιστα, αξιοποίησε το safety car της εγκατάλειψης του team-mate του για αλλαγή ελαστικών. Μάλιστα, κατά τη διάρκεια του αγώνα έφτασε μέχρι και την 3η θέση δίνοντας ωραία μάχη με τον Πέρεζ. Χρειάστηκε νέα αλλαγή ελαστικών πριν από το τέλος, όμως πάλι κατάφερε να πάρει την 5η θέση. Ο Σάινθ έδειξε πως βρίσκει τον ρυθμό του και μπορεί να πετύχει πράγματα.

Μας εξέπληξαν
Η Ferrari, που απέδειξε στις ευθείες και στις γρήγορες στροφές του Πολ Ρικάρ ότι με τη νέα της πίσω πτέρυγα έχει όντως εξανεμίσει το πλεονέκτημα τελικής ταχύτητας που είχε -πιο πολύ και πιο εμφανώς στο Μαϊάμι- η Red Bull RB18. Και επίσης, για δεύτερο διαδοχικό αγώνα, απέδειξε ότι είχε και καλύτερη διαχείριση των ελαστικών, σε μια τόσο ζεστή ημέρα ειδικά. Από τη Ferrari δεν λείπει το μονοθέσιο, αλλά οι γύρω παράμετροι, για να κάνει πρωταθλητισμό, προς το παρόν τουλάχιστον.

Η αρτιότητα του Φερστάπεν, με την αυτοπεποίθηση του πρωταθλητή και με την ωρίμανση από το περσινό του βίωμα απέναντι στον Χάμιλτον, δεν εκπλήσσει και τόσο - μάλλον θεωρείται δεδομένη. Αυτή που εκπλήσσει είναι μάλλον η τελειότητα της Mercedes, που έχει -σε αντίθεση με τη Ferrari- την εμπειρία να παίρνει τις σωστές αποφάσεις και να αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο ό,τι μπορεί να της δώσει ο προβληματικός εξοπλσιμός της. Ξέχωρα ότι έχει μάλλον το πιο αξιόπιστο μονοθέσιο όλων.

Τέλος, ο Κάρλος Σάινθ απέδειξε ξανά -για τρίτο διαδοχικό αγώνα- την πνευματική ακεραιότητα να παίρνει ό,τι καλύτερο από τη Ferrari και από τις στρατηγικές επιλογές στον αγώνα, και θα είχε ανέβει στο βάθρο αν δεν είχε ατυχήσει στο χρονισμό του οχήματος ασφαλείας που τον ανάγκασε να κάνει νωρίτερα το πρώτο πιτ-στοπ του, και να κάνει και δεύτερο αργότερα. Ο Ισπανός έχει το σθένος να πιστεύει ότι έχει ελπίδες για τον τίτλο, και το μεταφράζει σε οδηγικές επιδόσεις.

Μας απογοήτευσαν
Σίγουρα μας απογοήτευσε το γεγονός ότι η μάχη για τη νίκη ποτέ δεν δόθηκε μεταξύ του Λεκλέρ και του Φερστάπεν, που φαινόταν ότι θα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα: οι δύο διεκδικητές του τίτλου, μέχρι τη στιγμή του ατυχήματος του πρώτου, είχαν πια διαφοροποιήσει τη στρατηγική τους, και θα μείνει για πάντα η απορία αν ο Φερστάπεν με τα δύο pit-stops του θα είχε τη δυνατότητα να απειλήσει τον Λεκλέρ που είτε θα έκανε ένα, είτε σκόπευε να επαναλάβει την τακτική του overcut που υιοθέτησε στην Αυστρία, περνώντας δύο φορές τον Ολλανδό με πολύ πιο φρέσκα ελαστικά.

Το λάθος του Λεκλέρ ήταν μάλλον αποκαρδιωτικό παρά απογοητευτικό, δεδομένης της πίεσης για έναν πρωτάρη σε τέτοια πίεση πρωταθλητισμού. Ίσως απογοητευτική μπορεί να θεωρηθεί η ήττα του Σέρτζιο Πέρεζ από τις δύο Mercedes, παρά την ανώτερή του RB18. Όμως, ο Μεξικανός ποτέ δεν την έφερε όλο αυτό το τριήμερο στα οδηγικά του μέτρα, από άποψη ρυθμίσεων, σε ένα σιρκουί που δεν του ταίριαξε ό,τι κι αν δοκίμασε.

Απογοητευτικό είναι, τέλος, και το γεγονός ότι η Alpine δεν είναι σε θέση να προσφέρει στον Φερνάντο Αλόνσο, τον σπουδαιότερο οδηγό της γενιάς του, ένα μονοθέσιο ικανό για να μπει και ο Ισπανός στη μάχη του τίτλου - κάτι που θα ήταν φαντασμαγορικό, δεδομένων των επιδόσεών του όλο το χρόνο φέτος.

Τι ακολουθεί
H Formula 1 παραμένει στην Ευρώπη και η επόμενη στάση της και συγκεκριμένα η 13η είναι στην Ουγγαρία και στο περίφημο Hungaroring. Μάλιστα αυτό θα είναι το τελευταίο GP στο παγκόσμιο πρωτάθλημα πριν από το διάλλειμα για το καλοκαίρι.

Το τριήμερο στην Ουγγαρία ξεκινάει την επόμενη εβδομάδα στις 29 Ιουλίου με τις ελεύθερες δοκιμές. Το Σάββατο (30/7) στις 17:00 είναι οι κατατακτήριες και στις 16:00 την Κυριακή 31 Ιουλίου ο αγώνας.
--- Τέλος παράθεσης ---

από Sport 24.gr

ΛΑΜΙΑ FANS:

--- Παράθεση ---FORMULA 1

Formula 1, GP Ουγγαρίας: Ασύλληπτος Φερστάπεν, εκπληκτική Mercedes που έκανε το 2-3

ΚΩΣΤΑΣ ΑΥΓΟΥΣΤΑΚΗΣ, ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Ο Μαξ Φερστάπεν στο GP της Ουγγαρίας

Ο Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος εκκίνησε 10ος τον αγώνα, πήρε σπουδαία νίκη στο GP Ουγγαρίας. Εκπληκτική η Mercedes που έκανε ξανά το 2-3. Δεύτερος ο Χάμιλτον, τρίτος ο Ράσελ.


Μία μεγάλη νίκη πανηγύρισε ο Μαξ Φερστάπεν στο GP της Ουγγαρίας, την 8η του συγκεκριμένα τη φετινή σεζόν. Τι κι αν ξεκίνησε από την 10η θέση είδε πρώτος την καρό σημαία στο Hungaroring χάρη στην εξαιρετική στρατηγική της Red Bull και την καταστροφική στρατηγική της Ferrari.

Εκπληκτική και η Mercedes που κατάφερε να κάνει το 2-3 για δεύτερο σερί αγώνα. Ο Λούις Χάμιλτον που εκκίνησε έβδομος ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, ενώ ο poleman, Τζορτζ Ράσελ, ολοκλήρωσε το GP στην τρίτη θέση. Στην 4η θέση ο Σάινθ και 6ος ο Λεκλέρ.

Στην βαθμολογία των οδηγών, ο Ολλανδός είναι πρώτος με 258 πόντους, ενώ ο Μονεγάσκος ακολουθεί με 178, ενώ τρίτος είναι ο Μεξικανός της Red Bull, Σέρτζιο Πέρεζ με 173.

Πού κρίθηκε η νίκη
Ο αγώνας ξεκίνησε με τον Ράσελ να κρατάει την πρώτη θέση και τους Σάινθ και Λεκλέρ να ακολουθούν. Σταδιακά, ο Μαξ Φερστάπεν άρχισε να κερδίζει θέσεις. Στον 17ο γύρο και μετά από pit-stop του δεύτερου οδηγού της Mercedes, o Λεκλέρ ήταν πρωτοπόρος, με τον Ολλανδό να έχει προβεί επίσης στην πρώτη του αλλαγή.

Ο Φερστάπεν κατάφερε να κάνει το undercut από νωρίς και ανέβηκε στην 4η θέση πίσω από τις Ferrari. Η μάχη ανάμεσα σε Λεκλέρ και Ράσελ συνεχιζόταν, με τον οδηγό της Ferrari να έχει το προβάδισμα. Στον 39ο γύρο ο Φερστάπεν ρίσκαρε στην στιγμή που έκρινε ουσιαστικά τον αγώνα.

Μπήκε για 2ο pit-stop έβαλε τη μέση γόμα και προσπάθησε να κάνει το undercut. Στον 41ο γύρο πέρασε τον Λεκλέρ για την 3η θέση, ενώ στη συνέχεια είχε τετ-α-κε. Ο Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής δεν το έβαλε κάτω, πέρασε τον Μονεγάσκο και έθεσε τις βάσεις για τη νίκη. Καταστροφική για την Ferrari η στρατηγική που ακολούθησε.

Στο δεύτερο pit-stop επέλεξε να βάλει σκληρή γόμα στον Λεκλέρ και στη συνέχεια, τον έβαλε για τρίτο στοπ, ώστε να αλλάξει στα μεσαία ελαστικά. Οι ψιχάλες που έπεφταν δεν ήταν ικανές να δημιουργήσουν πρόβλημα, με τον Φερστάπεν να παίρνει μεγάλη νίκη. Νωρίτερα, ο Χάμιλτον μπόρεσε να περάσει Σάινθ και Ράσελ, ώστε να τερματίσει στη δεύτερη θέση.

Η φάση του αγώνα
Η φάση του αγώνα πραγματοποιήθηκε στον 45ο γύρο. Η στρατηγική της Reb Bull επέτρεψε στον Μαξ Φερστάπεν να βγει πίσω από τον Σαρλ Λεκλέρ. Στον 41ο γύρο ο Ολλανδός μπόρεσε να περάσει τον Λεκλέρ, αλλά είχε τετ-α-κε με αποτέλεσμα, ο Μονεγάσκος να κερδίσει πίσω τη θέση του.

Ωστόσο, ο Λεκλέρ δεν το έβαλε κάτω και τέσσερις γύρους αργότερα, κόλλησε πίσω από τον οδηγό της Ferrari και κατάφερε να τον προσπεράσει.

Μας εξέπληξαν
Παρά τη φετινή του αρτιότητα αλλά και παρότι είχε το ατυχές τετ-α-κε στο μέσον του αγώνα, ο Μαξ Φερστάπεν ξεδίπλωσε σήμερα ένα οδηγικό ρεσιτάλ πολύ μεγάλων πρωταθλητών - που αναμφίβολα προέρχεται από το διαρκές χτίσιμο της αυτοπεποίθησής του με τον αέρα, πλέον, του πρωταθλητή.

Ο Ολλανδός γίνεται όλο και καλύτερος αγωνιστικά, αλλά σήμερα εμφάνισε και τη διανοητική του ωρίμανση στην ανάλυση του αγώνα και στην εκτέλεση ενός τολμηρού στρατηγικού πλάνου που απαιτούσε την διαρκή πίεση του οδηγού στο απόλυτο όριο.

Η Mercedes σίγουρα εξέπληξε, επίσης, όχι επειδή κέρδισε τη Ferrari με τη στρατηγική της -τέχνη που δεν μπορεί να έχει ξεχάσει στους λίγους φετινούς μήνες μετά από 8 χρόνια πρωταθλητισμού- αλλά επειδή, απλά, την κέρδισε.

Πήρε και τις δύο θέσεις το βάρθου. Το πιο εντυπωσιακό είναι πως η ίδια η W13 την Παρασκευή στις ελεύθερες δοκιμές γλιστρούσε, είχε απότομα τινάγματα στο μέσον της στροφής, υπέστρεφε και υπέρστρεφε και μπλόκαρε ακόμα και τους πίσω τροχούς της. Το μηχανολογικό βάθος δεν εξανεμίζεται με ένα και μόνο προβληματικό μονοθέσιο, ούτε φυσικά και οι ικανότητες του Λιούις Χάμιλτον.

Εντυπωσιακός ήταν, τέλος, και ο Σεμπάστιαν Φέτελ, το πρόσωπο των ημερών λόγω της ανακοίνωσης της αποχώρησής του από τη F1 στο τέλος της σεζόν. Παρά το ατύχημα του Σαββάτου, που κατέστρεψε τη νέα πίσω πτέρυγα που δοκίμαζε, με ένα ελλιπές σε απόδοση μονοθέσιο κατάφερε να μπει στη δεκάδα.

Μας απογοήτευσαν
Χάνοντας έναν αγώνα που έμοιαζε δικός της, η Ferrari απέδειξε για μία ακόμη φορά ότι το να κατασκευάσεις ένα γρήγορο και ανταγωνιστικό μονοθέσιο είναι ξεχωριστό -και ίσως πιο εύκολο- εγχείρημα από το να χτίσεις μια ομάδα ικανή για πρωταθλητισμό στο ύψιστο επίπεδο της F1. Μένοντας επί μία 15ετία μακριά από αυτόν, είναι προφανές ότι η Scuderia χρειάζεται χρόνο για να το πετύχει, και ίσως αυτή η δυνατότητα ανάλυσης είναι κάτι που χρειάζεται ακόμη να χτίσουν και οι δύο οδηγοί της.

Η επιλογή ενός σετ γόμας -της σκληρής- για τον Λεκλέρ στο δεύτερό του pit-stop που ήταν εν γνώσει της ομάδας αναποτελεσματικό, και δεδομένου ότι ήταν πολύ νωρίς για τη μαλακή γόμα, εμφάνισε τη στρατηγική δυσλειτουργία της Scuderia σε έναν αγώνα που οι θερμοκρασίες ήταν πολύ χαμηλότερες του αναμενόμενου.

Επίσης, η Ferrari φάνηκε να μην έχει την ταχύτητα που προφανώς -με τις πρόσφατες δηλώσεις των Λεκλέρ και Μπινότο- πίστευε ότι είχε, ειδικά σε μια κλειστή και αργή πίστα που τη βόλευε, και αυτό είναι ανησυχητικό για εκείνη.

Απογοητευτικός, για ένα ακόμα GP, ήταν και ο Σέρτζιο Πέρεζ -που έμεινε 5ος την ώρα που ο teammate του κέρδιζε μια φαντασμαγορική νίκη- αλλά και οι McLaren και Alpine, που έδειξαν τις δύο προηγούμενες μέρες να έχουν την ταχύτητα αλλά δεν κατάφεραν να τις μεταφράσουν σε κάτι καλό στον αγώνα. Ακόμα χειρότερες ήταν οι Alpha Tauri και Haas, που αναβάθμισαν βαρέως τα μονοθέσιά τους στους δύο τελευταίους αγώνες και έμειναν εκτός δεκάδας.

Ο οδηγός της ημέρας
Το κοινό της Formula 1 επέλεξε τον Μαξ Φερστάπεν ως τον οδηγό της ημέρας. Απόλυτα δίκαιη η επιλογή, καθώς ο Ολλανδός οδηγός ξεκίνησε από τη 10η θέση και περνώντας όποιον έβρισκε μπροστά του ανέβηκε στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου.

Πλέον, ο παγκόσμιος πρωταθλητής διεύρυνε στους 80 βαθμούς τη διαφορά του από τον Σαρλ Λεκλέρ και είναι το αδιαμφισβήτητο φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου και φέτος.

Τι ακολουθεί
Μετά το GP της Ουγγαρίας, η Formula 1 πάει... διακοπές. Το επόμενο Grand Prix είναι σε περίπου ένα μήνα. Συγκεκριμένα, στο Βέλγιο και το θρυλικό Spa, όπου θα συνεχιστεί η κόντρα της Red Bull με τη Ferrari και την Mercedes να έχει μπει επίσης στην εξίσωση, με δυναμικό τρόπο.

Το τριήμερο στο Βέλγιο ξεκινάει την Παρασκευή στις 26 Αυγούστου. Την επόμενη μέρα, είναι οι κατατακτήριες δοκιμές (17:00), ενώ ο αγώνας πραγματοποιείται την Κυριακή 28 Αυγούστου στις 16:00.
--- Τέλος παράθεσης ---

https://www.sport24.gr/auto24/motorsports/formula-1-gp-oyggarias-astamatitos-o-ferstapen-ekpliktiki-i-mercedes-poy-ekane-to-2-3.9712557.html

PAS and stale bread:
Δεν υπάρχουν λόγια. Είναι σαν να σου κάνουν πλάκα σε κάθε GP το τιμ της Ferrari με τα εγκλήματα τους.
Καλά έγραψε ένας προχθές θα τρίζουν τα κόκαλα του παπΈντσο.

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση