Αθλητικά > Αλλα Αθλήματα - Εθνικές ομάδες

F1 2022

<< < (7/8) > >>

ΛΑΜΙΑ FANS:

--- Παράθεση ---Ο Φερστάπεν στο GP Ολλανδίας

Σε έναν αγώνα που κυριάρχησαν οι κινήσεις στρατηγικής ο Μαξ Φερστάπεν είδε πρώτος την καρό σημαία στο GP Ολλανδίας και έφτασε στην 4η σερί του νίκη. Δεύτερος ο Ράσελ και τρίτος ο Λεκλέρ.

Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν κυρίαρχος και στην Ολλανδία. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2021 είδε πρώτος την καρό σημαία και έφτασε στην 4η σερί του νίκη στον 15ο αγώνα της σεζόν.

Δεύτερος τερμάτισε ο Τζορτζ Ράσελ, τρίτος ο Λεκλέρ, με τον Χάμιλτον που βρέθηκε με λάθος γόμα στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα να υποχωρεί τέταρτος.

Ήταν μία "μάχη" στρατηγικής, ειδικά μετά τον 46ο γύρο, και τα δύο αυτοκίνητα ασφαλείας άλλαζαν συχνά τα δεδομένα. Τελικά, ο Φερστάπεν ήταν ο μεγάλος νικητής. Όσον αφορά στη βαθμολογία, ο Ολλανδός είναι πρώτος με 309 πόντους, ενώ ο Λεκλέρ με τον Πέρεζ είναι στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα έχοντας από 201 βαθμούς.

Πού κρίθηκε η νίκη
Ο Μαξ Φερστάπεν κράτησε άνετα την pole position και έχτισε μία απόσταση ασφαλείας από τον Σαρλ Λεκλέρ. Ο Μονεγάσκος προσπάθησε να κάνει το undercut μπαίνοντας νωρίτερα στα πιτς βάζοντας μαλακή γόμα. Ωστόσο, όταν ο Ολλανδός μετά τη δική του αλλαγή παρέμεινε μπροστά του, αποκτώντας μάλιστα διαφορά οκτώ δευτερολέπτων.

Ο αγώνας έγινε πιο συναρπαστικός στον 46ο γύρο. Ο Λεκλέρ εισήλθε στα πιτς για σκληρή γόμα και βρέθηκε πίσω από Χάμιλτον και Ράσελ. Λίγο αργότερα, βγήκε το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας με τον πρωτοπόρο Φερστάπεν να το αξιοποιεί και να βάζει σκληρά ελαστικά.

Η Mercedes απάντησε με μέση γόμα στους δύο οδηγούς της. Έτσι τα δύο ασημένια βέλη βρέθηκαν να κυνηγούν τον πιλότο της Red Bull, καθώς είχαν ταχύτερα ελαστικά. Ο Φερστάπεν βλέποντας τον κίνδυνο που έρχεται μπήκε για τρίτο στοπ και έβαλε μαλακά ελαστικά και επέστρεψε πίσω από τις δύο Mercedes.

Το δεύτερο αυτοκίνητο ασφαλείας στον 57ο γύρο ανακάτεψε εκ νέου τα πράγματα και βόλεψε τον Ολλανδό. Ο Φερστάπεν ξαναμπήκε βάζοντας φρέσκια γόμα μαλακών ελαστικών και ο Ράσελ επέλεξε την ίδια στρατηγική.

Έτσι, ο Χάμιλτον, ο οποίος έμεινε λανθασμένα εκτός, βρέθηκε να υπερασπίζεται τη θέση του από τον Μαξ, ο οποίος έκανε την επίθεσή του και τον πέρασε άνετα στον 61ο γύρο, μόλις δηλαδή αποχώρησε το safety car. Αυτή ήταν και η στιγμή που κρίθηκε ο αγώνας.

Μάλιστα στον 63ο γύρο ο ταχύτερος Ράσελ πέρασε τον επτά φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, ο οποίος δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος. Ο Χάμιλτον έχοντας μέση γόμα βρέθηκε εκτός βάθρου, αφού τον πέρασε και ο Λεκλέρ. Μέχρι το φινάλε, ο Φερστάπεν δεν απειλήθηκε και είδε πρώτος την καρό σημαία.

Η φάση του αγώνα
Μία από τις φάσεις του αγώνα κατεγράφη στον 15ο γύρο, με την Ferrari να κάνει ένα ακόμη λάθος. Ο Σάινθ έχασε κάθε ελπίδα για το βάθρο από νωρίς. Οι μηχανικοί της Scuderia ξέχασαν το τέταρτο ελαστικό με αποτέλεσμα να το πιτ στοπ να διαρκέσει 18''.

Σαν να μην έφτανε αυτό ο Πέρεζ πάτησε ένα... ξεχασμένο πιστόλι του μηχανικού που έδινε μάχη για να τοποθετήσει το ελαστικό του Σάινθ. "Ω Θεέ μου" αναφώνησε ο Ισπανός, μετά το φιάσκο.

Μας εξέπληξαν
H Red Bull ξεδίπλωσε και πάλι την αρτιότητα μιας καλοκουρδισμένης μηχανής πρωταθλητισμού -που ακόμη δεν έχει καταφέρει να γίνει η Ferrari- και ο Μαξ Φερστάπεν εκτέλεσε άψογα την ευφυή της στρατηγική. Όμως, η αλήθεια ήταν πως η ομάδα του Μίλτον Κινς βρέθηκε σε ευνοϊκή θέση στο όχημα ασφαλείας του Μπότας, στον 58ο γύρο.

Στο εικονικό όχημα ασφαλείας του Τσουνόντα η Mercedes είχε κινηθεί πολύ έξυπνα, κάνοντας και δεύτερο πιτ-στοπ (ενώ είχε προγραμματίσει αρχικά ένα) και βρισκόταν σε τροχιά νίκης, έχοντας βάλει φρέσκια μέση γόμα, όπως ακριβώς ο Φερστάπεν, κρατώντας τον Ολλανδό πίσω της. Συνεπώς, στο όχημα ασφαλείας του Μπότας, για τον Φερστάπεν και την RBR ήταν εύκολη η επιλογή να μπουν για τη μαλακή γόμα, καθώς έτσι κι αλλιώς βρισκόταν σε μειονεκτική θέση.

Για τη Mercedes δεν ήταν. Η λανθασμένη απόφασή της να μην βάλει τη μαλακή γόμα στον Χάμιλτον στο όχημα ασφαλείας του Μπότας ήταν η μοναδική παραφωνία μίας ομάδας που έκανε ως τότε τα πάντα τέλεια, και αν δεν ήταν η ανικητοποιημένη Alfa Romeo στην ευθεία θα μπορούσε να είχε κερδίσει.

Ακόμα κι αν ο Χάμιλτον έβαζε τη μαλακή γόμα στο τέλος, όμως, η ανωτερότητα της ταχύτητας της RB18 από τη Mercedes W13 -με ακριβώς ίδια και ίδιας ηλικίας ελαστικά- έτσι κι αλλιώς μάλλον θα της έδινε τη νίκη. Η πρωταθλήτρια έδειξε ότι δεν έχει ξεχάσει την τέχνη της στρατηγικής, και σε αυτόν τον τομέα είναι ανώτερη της Ferrari και ισάξια της RBR.

Μας απογοήτευσαν
Και πάλι η Ferrari. Αν και, για πολλοστή φορά, μπορεί κανείς να ανατρέξει στα λόγια του Μπινότο -που εξακολουθούν να ισχύουν- ότι η Scuderia έχει μεν ένα ταχύ μονοθέσιο, αν και όχι ταχύ όσο η RB18 στους τελευταίους τρεις αγώνες, αλλά δεν έχει ακόμη δομήσει όπως πρέπει τη λειτουργία μιας καλορυθμισμένης ομάδας που κάνει πρωταθλητισμό. Κι αυτό είναι ίσως πιο δύσκολο.

Και πάλι, ίσως είναι χειρότερο το γεγονός ότι η Scuderia έχασε στα ίσα από την RBR σε μια πίστα που κατ' εξοχήν ταίριαζε, με τις αργές και μέσες στροφές και την υψηλή της άντωση, στη F1-75. Ο αγώνας της εξέλιξης των μονοθεσίων έγειρε πια για τα καλά υπέρ της ομάδας του Φερστάπεν, και αν μη τι άλλο πιο πολύ από το Σπα -που ταίριαζε σαν γάντι στην RB18- αυτό αποδείχθηκε τώρα στο Ζάντβουρτ. Κι έρχεται και η Μόντσα, που είναι μια πίστα αντίστοιχης άντωσης με του Σπα...

Τα σκληρά λόγια του Χάμιλτον προς τη Mercedes όταν ξέμεινε στο τέλος με τη φθαρμένη μέση γόμα του, ενώ όλοι είχαν βάλει τη μαλακή, ήταν αναμφίβολα ένα απογοητευτικό τελείωμα μιας προσπάθειας που θα μπορούσε να είχε φτάσει μέχρι τη νίκη αν δεν έμενε στην πίστα η Alfa Romeo του Μπότας. Αλλά ο Τότο Βολφ επέμεινε πως "προτιμώ να πάρω το ρίσκο και να προσπαθήσω να κρατήσω την πρώτη θέση, παρά να συμβιβαστώ με τη 2η ή 3η θέση".

Ο οδηγός της ημέρας
Ο Μαξ Φερστάπεν ψηφίστηκε από το κοινό της Formula 1 ως ο οδηγός της ημέρας. Πράγματι ήταν ακόμη ένα Grand Prix που ο Ολλανδός πιλότος της Red Bull έδειξε την ανωτερότητά του.


Είχε μία αγαστή συνεργασία με την ομάδα του, όσον αφορά στην επιλογή της στρατηγικής και έτσι είχε απάντηση σε όποια πίεση και αν έβαζε η Mercedes. Ακόμη και στην αρχή του αγώνα δεν απειλήθηκε ουσιαστικά από τον Λεκλέρ.

Τι ακολουθεί
Ο 16ος αγώνας της σεζόν της Formula 1 θα είναι και ο τελευταίος που θα πραγματοποιηθεί στην Ευρώπη. Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ταξιδεύει στην θρυλική Μόντσα, στην έδρα της Ferrari, με την ατμόσφαιρα που θα δημιουργήσουν οι τιφόζι να αναμένεται εντυπωσιακή.

Το τριήμερο ξεκινάει στις 9 Σεπτεμβρίου με τα ελεύθερα δοκιμαστικά. Στις 17:00 το Σάββατο (10/9) θα διεξαχθούν οι κατατακτήριες δοκιμές, ενώ ο αγώνας στις 11 Σεπτεμβρίου στις 16:00.
--- Τέλος παράθεσης ---

από Sport 24.gr

ΛΑΜΙΑ FANS:

--- Παράθεση ---FORMULA 1

Κώστας Παστρίμας

Ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull ήταν ασταμάτητοι ακόμα και μέσα στην έδρα της Ferrari.

Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο μεγάλος νικητής του GP Ιταλίας στην ιστορική πίστα της Μόντσα. Για άλλη μία φορά, η ταχύτητα του Ολλανδού συνδυάστηκε με την ανώτερη στρατηγική της Red Bull Racing και το αποτέλεσμα ήταν η 11η φετινή νίκη. Ο Σαρλ Λεκλέρ μπορεί να ξεκίνησε από την pole position αλλά δεν κατάφερε να φέρει τη νίκη, μπροστά στους δεκάδες χιλιάδες οπαδούς της Ferrari που κατέκλυσαν την πίστα. Ο Τζορτζ Ράσελ με τη Mercedes τερμάτισε 3ος και ανέβηκε για άλλη μία φορά στο βάθρο των νικητών.

Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και ο Σαρλ Λεκλέρ ξεκίνησε αρκετά καλά για να μπορέσει να κρατήσει την πρωτοπορία, παρά την επίθεση που του έκανε ο Τζορτζ Ράσελ. Ο Βρετανός της Mercedes έχασε το φρενάρισμα για το σικέιν και έμεινε πίσω από τη Ferrari. Ο Νόρις έκανε άσχημη εκκίνηση και έπεσε πίσω από τους Ρικάρντο, Γκασλί και Φερστάπεν.

Πιο πίσω από Πέρεζ επίσης δεν έκανε καλή εκκίνηση και έπεσε 16ος, ενώ ο Κάρλος Σάινθ αμέσως άρχισε να κερδίζει έδαφος και ανέβηκε 14ος. Ο Χάμιλτον από την άλλη αντιμετώπιζε δυσκολίες να περάσει και έμενε κολλημένος πίσω από τη Williams του Λατίφι. Γενικά πάντως ήταν μια σχετικά «καθαρή» εκκίνηση χωρίς σοβαρά συμβάντα.

«Ιπτάμενος Ολλανδός»
Ο Μαξ Φερστάπεν από νωρίς έδειξε τις διαθέσεις του και άρχισε να κερδίζει θέσεις. Πέρασε τον Αλόνσο στην εκκίνηση και μέσα στους επόμενους γύρους έφτασε και φυσικά πέρασε διαδοχικά τους Γκασλί και Ρικάρντο, για να πάρει την 3η θέση και να ξεκινήσει το κυνήγι στον Τζορτζ Ράσελ.

Ο συνδυασμός του Φερστάπεν και της Red Bull ήταν ταχύτατος, κάτι που βοηθούσαν τα μαλακά ελαστικά της Pirelli που είχαν επιλέξει οι «Ταύροι» για το ξεκίνημα του αγώνα. Έτσι, χωρίς κανένας να εκπλαγεί από αυτήν την εξέλιξη, λίγους γύρους αργότερα ο Ολλανδός βρέθηκε πίσω από τον Ράσελ και στο τέλος της ευθείας άνοιξε το DRS και πέρασε στη 2η θέση.

Ο Σέρχιο Πέρεζ έκανε ένα περίεργο it stop πολύ νωρίς στον αγώνα και άλλαξε ελαστικά. Κατά την επιστροφή του στην πίστα φλόγες έβγαιναν από έναν από τους εμπρός τροχούς αλλά ο Μεξικανός συνέχισε κανονικά τον αγώνα.

Η τρομερή άνοδος του Σάινθ
Κι ενώ η απόσταση ανάμεσα στον πρώτο Λεκλέρ και τον δεύτερο Φερστάπεν είχε περίπου σταθεροποιηθεί, ο Κάρλος Σάινθ είχε τρομερή ταχύτητα και περνούσε το ένα μονοθέσιο μετά το άλλο. Στο τέλος του 12ου γύρου ο Ισπανός της Ferrari είχε ήδη φτάσει στην 5η θέση και δεν έδειχνε να έχει διάθεση να σταματήσει.

Η πρόοδος το Σάινθ ωστόσο μπήκε για λίγο στην αναμονή, όταν εμφανίστηκε το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Ο λόγος ήταν ότι ο Φέτελ σταμάτησε στην άκρη της πίστας με καπνό να βγαίνει από το πίσω μέρος της Aston Martin.

Decisions, decisions
Στη Ferrari εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία και φώναξαν στα pit τον Λεκλέρ για να αλλάξει ελαστικά. Στη Red Bull αντίθετα άφησαν τον Φερστάπεν, που πλέον ήταν πρώτος, στην πίστα. Ο Λεκλέρ επέστρεψε στον αγώνα στην 3η θέση, μπροστά από τον Ρικάρντο και πίσω από τον Ράσελ. Ο Σάνιθ ήταν ασταμάτητος και συνέχισε να περνάει κόσμο. Σύντομα, απαλλάχθηκε και από τον Ρικάρντο και βρέθηκε στην 4η θέση, πίσω από τον Λεκλέρ, που ήταν ο μοναδικός που έκανε pit stop υπό το εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

Πιο πίσω ο Λούις Χάμιλτον είχε αρχίσει επιτέλους να κερδίζει θέσεις και έφτασε στις παρυφές της 10άδας, όταν πέρασε τον Στρολ για την 11η θέση. Μια ωραία μάχη έγινε ανάμεσα στον Αλόνσο και τον Νόρις. Στην επανεκκίνηση μετά το ΕΑΑ ο Νόρις δεν αντέδρασε γρήγορα και είδε τον Ισπανό της Alpine να τον προσπερνά, ωστόσο αμέσως μετά αντεπιτέθηκε και πήρε πίσω την 6η θέση.

Όταν ήρθε η ώρα να μπουν στα pit οι Ράσελ και Φερστάπεν, με τον Βρετανό λίγους γύρους νωρίτερα από τον Ολλανδό, ο Λεκλέρ βρέθηκε ξανά στην πρωτοπορία του αγώνα. Οι επιλογές τους ήταν διαφορετικές, ωστόσο: Ο Ράσελ έβαλε ελαστικά με τη σκληρή γόμα ενώ ο Φερστάπεν προτίμησε τη μεσαία γόμα. Αυτό ήταν πιθανότατα το μοναδικό pit stop και για τους δύο, ενώ ο Λεκλέρ σχεδόν σίγουρα έπρεπε να σταματήσει άλλη μία φορά.

Ταχύτητα και στρατηγική φέρνουν τη νίκη
Ο Μαξ Φερστάπεν όταν επέστρεψε στην πίστα και αμέσως άρχισε να γράφει ταχύτερους γύρους, πλησιάζοντας όλο και περισσότερο τον Λεκλέρ. Σε εκείνο το σημείο του αγώνα φαινόταν ότι στη Red Bull και πάλι είχαν επιλέξει τη βέλτιστη στρατηγική και η Ferrari μάλλον όχι.

Ο Κάρλος Σάινθ έκανε το δικό του pit stop και άλλαξε τα μεσαία ελαστικά με τα μαλακά, επιστρέφοντας στην πίστα στην 7η θέση, πίσω από τον Πέρεζ, ο οποίος είχε ακόμα τα σληρά ελαστικά που έβαλε στους πρώτους γύρους του αγώνα. Το πλεονέκτημα που έδινε στον Ισπανό αυτή η επιλογή του επέτρεψε να περάσει τον Μεξικανό λίγο αργότερα.


Η αποτυχία της στρατηγικής της Ferrari επιβεβαιώθηκε λίγους γύρους αργότερα, όταν ο Λεκλέρ μπήκε στα πιτ για δεύτερη φορά και έβαλε ένα σετ μαλακής γόμας. Ο Μονεγάσκος επέστρεψε στην πίστα μπροστά από τον Ράσελ, στη 2η θέση, αλλά πλέον ο Φερσστάπεν ήταν 20 δευτερόλεπτα μακριά και οι πιθανότητες για νίκη μέσα στην έδρα της Ferrari μειώθηκαν στο ελάχιστο.

Με τις τρεις πρώτες θέσεις περίπου παγιωμένες, το ενδιαφέρον στράφηκε πιο πίσω, όπου όντως ο αγώνας είναι ανάψει. Ένα αργό πιτ στοπ από τη McLaren έριξε τον Νόρις στα «νύχαι» του Χάμιλτον, ο οποίος τον πέρασε για να του πάρει την 7η θέση. Έχοντας πάρει φόρα, ο Βρετανός 7 φορές πρωταθλητής πέρασε αμέσως μετά και τον Ρικάρντο, για να ανέβει 6ος.

Πίσω από τις McLaren είχε διαμορφωθεί μια επίσης ενδιαφέρουσα κατάσταση. Ένα τρενάκι τριών αυτοκινήτων, που περιλάμβανε κατά σειρά τους Πιέρ Γκασλί, Νικ ντε Βρις και Γκουάνγιου Ζου, διεκδικούσε τις θέσεις 9 και 10 και τους τελευταίους βαθμούς. Ειδικά ο Ντε Βρις πρέπει να ήταν ο πιο ενθουσιασμένος, καθώς έβλεπε όλο και πιο κοντά το ενδεχόμενο να βαθμολογηθεί στον πρώτο του αγώνα στη Formula 1.

Αμπου Ντάμπι ξανά; Όχι, ευχαριστώ
Το τελευταίο επεισόδιο του αγώνα ήταν η εμφάνιση του Αυτοκινήτου Ασφαλείας, όταν η McLaren του Ρικάρντο σταμάτησε στην άκρη της πίστας λόγω προβλήματος στον κινητήρα της Mercedes. Οι πρώτοι 7 της κατάταξης μπήκαν στα pit και άλλαξαν σε μαλακά ελαστικά, για να είναι έτοιμοι, σε περίπτωση που υπάρξει τελικά αγώνας για έναν γύρο στο τέλος.

Δεν έγινε αυτό, όμως. Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έμεινε στην πίστα μέχρι τη συμπλήρωση και του τελευταίου γύρου και ο Μαξ Φερστάπεν πήρε άλλη μία μεγάλη νίκη, μέσα στην έδρα των μεγάλων αντιπάλων του. Ο Σαρλ Λεκλέρ ήταν δεύτερος και σχετικά απογοητευμένος από το αποτέλεσμα, ενώ ο Τζορτζ Ράσελ συμπλήρωσε το βάθρο στην 3η θέση. Ακολούθησαν οι Σάινθ, Χάμιλτον, Πέρεζ, Νόρις, Γκασλί, Ντε Βρις και Ζου.

Επόμενος αγώνας σε τρεις εβδομάδες στη Σιγκαπούρη.
--- Τέλος παράθεσης ---

από Gazzetta.gr

ΛΑΜΙΑ FANS:

--- Παράθεση ---Formula 1, GP Σιγκαπούρης: Νικητής ο Πέρεζ, άφησε πίσω του τον Λεκλέρ

ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Ο Σέρτζιο Πέρεζ ήταν ο νικητής στο GP της Σιγκαπούρης, ωστόσο ο Μεξικανός εξετάζεται από τους αγωνοδίκες για πιθανή παρατυπία στην επανεκκίνηση μετά το όχημα ασφαλείας. Δεύτερος ο Λεκλέρ, τρίτος ο Σάινθ.

Μια μεγαλειώδης νίκη πήρε στο GP Σιγκαπούρης ο Σέρτζιο Πέρεζ. Ο Μεξικανός πέρασε στην εκκίνηση τον Σαρλ Λέκλερ και έκτοτε άντεξε μέχρι το τέλος, τόσο στα safety car που προέκυψαν όσο και στην επίθεση του Λεκλέρ στο τέλος.

Ωστόσο, ο Πέρεζ εξετάζεται από τους αγωνοδίκες για πιθανή παρατυπία στην επανεκκίνηση μετά το όχημα ασφαλείας. Βέβαια, στον τερματισμό είχε διαφορά μεγαλύτερη των 5 δευτερολέπτων (για την ακρίβεια 7,5) κάτι που σημαίνει ότι ακόμα και αν δεχτεί ποινή δεν θα χάσει την πρώτη θέση.

Η μόνη περίπτωση να αλλάξει κάτι είναι μόνο εάν ο Μεξικανός δεχτεί δύο ποινές πέντε δευτερολέπτων. Αυτή ήταν και η ενημέρωση του Λεκλέρ από τους ανθρώπους της Ferrari, με τον Μονεγάσκο να είναι δεύτερος και ο Σάινθ τρίτος.

Πού κρίθηκε η νίκη
Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, η νίκη κρίθηκε στην εκκίνηση, όταν ο Πέρεζ πέρασε επικεφαλής. Ήταν βέβαια δεδομένο ότι οι καιρικές συνθήκες και οι συνθήκες της πίστας θα έπαιζαν το ρόλο τους στην εξέλιξη του αγώνα, αλλά τελικά ο Τσέκο άντεξε.

Όσο περνούσε η ώρα και η πίστα στέγνωνε, η Ferrari επέλεξε να βάλει πρώτη τον Λεκλέρ στα πιτς για αλλάξει σε ελαστικά σλικ (μέση γόμα). Ωστόσο το πιτ στοπ του Μονεγάσκου ήταν πολύ αργό (5,3'') με αποτέλεσμα να μην αποδώδει η προσπάθεια για undercut και να παραμείνει πίσω από τον Πέρεζ.

Η φάση του αγώνα
Έτσι όπως εξελίχθηκε ο αγώνας όσα έγιναν στην εκκίνηση έπαιξαν καθοριστικό ρόλο. Ο Πέρεζ δήλωσε πριν το GP Σιγκαπούρης ότι θα επιτεθεί στην πρώτη στροφή στον Λεκλέρ και το έκανε πράξη.

Ο Μεξικανός με τη βοήθεια της δύναμης του κινητήρα της Red Bull κατάφερε να προσπεράσει τον Μονεγάσκο και να βρεθεί σε θέση οδηγού.

Θα ήταν βέβαια παράλειψη να μην αναφερθούμε στα λάθη των Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν, που γλίστρησαν σε διαφορετικό σημείο του αγώνα ο καθένας, διακινδυνεύοντας μια εγκατάλειψη.

Ο οδηγός της ημέρας
Από τους θεατές ψηφίστηκε ως Οδηγός της Ημέρας ο Σέρτζιο Πέρεζ για την επιβλητική νίκη του, ωστόσο θεωρούμε πως ο τίτλος θα μπορούσε να πάει στον Ντάνιελ Ρικάρντο. Ο Αυστραλός ήταν εξαιρετικός και κέρδισε έντεκα θέσεις για να ολοκληρώσει τον αγώνα του στην πέμπτος.

Μας εξέπληξαν
Μετά το θρίαμβό του στο Μονακό, η σημερινή δεύτερη φετινή νίκη του Σέρτζιο Πέρεζ -κατά ομολογία του η καλύτερη της καριέρας του- ήταν ακόμα πιο σημαντική δεδομένης της αρνητικής για εκείνον και ευνοϊκής για τον Φερστάπεν τροπή της εξέλιξης της RB18 που επέλεξε η RBR από το τέλος της Άνοιξης.

Εκτός από μια αλάνθαστη επίδοση υπό πολλές διαφορετικές παραμέτρους, όπως πέντε περιόδους εικονικού ή κανονικού οχήματος ασφαλείας, της πίστας που γλιστρούσε και δεν έλεγε να στεγνώσει, του undercut και της ασφυκτικής πίεσης του Λεκλέρ και της Ferrari, ο Μεξικανός σήμερα διακρίθηκε για τον τρόπο που έφερε ξανά την RB18 στα μέτρα του.

Η Ferrari τα έκανε όλα σωστά, αλλά το undercut που επιχείρησε στον Πέρεζ δεν δούλεψε διότι στο γύρο εξόδου του Λεκλέρ δεν ήταν εφικτό να θερμανθεί αρκετά γρήγορα η μέση γόμα. Ούτε καν η απώλεια της πρώτης θέσης στην εκκίνηση από τον Λεκλέρ δεν ήταν ένα λάθος, διότι η πλευρά του Πέρεζ ήταν πιο στεγνή.

Απλώς, η Scuderia έπεσε και πάλι θύμα της ανώτερης ταχύτητας της RB18 στις ευθείες - καθώς ο Μονεγάσκος δεν κατάφερε να περάσει τον Μεξικανό ούτε με το DRS. Και έπειτα της φθοράς των ελαστικών του Λεκλέρ στους γύρους που προσπαθούσε να περάσει τον Πέρεζ, και έφθειρε τη γόμα στο «βρώμικο αέρα» της RB18.

Μας απογοήτευσαν
Η μόνη απογοητευτική πτυχή της Ferrari ήταν ότι έδειξε να αναμένει την ποινή στον Πέρεζ για να πάρει μια νίκη που ο Μεξικανός άξιζε πέρα για πέρα. Από την άλλη, αυτό ήταν ένα από τα σπάνια τριήμερα που η RBR και ο Φερστάπεν τα θαλάσσωσαν, αρχικά το Σάββατο με τα καύσιμα που άφησαν τον Ολλανδό στην 8η θέση της εκκίνησης, και έπειτα με την ανυπομονησία του πρωταθλητή να περάσει τον Νόρις, που τον ανάγκασε να κάνει ένα βίαιο φρενάρισμα και μοιρά και δεύτερο πιτ-στοπ.

Ούτε για τη Mercedes πήγε τίποτα καλά, σε ένα GP που οι συνθήκες και το σιρκουί ήταν τα πλέον ταιριαστά για τη W13, φέτος. Ο Λιούις Χάμιλτον δείχνει να κάνει ασυνήθιστα λάθη υπό αυτήν την πίεση, ενώ ο Τζορτζ Ράσελ για πρώτη φορά έδειξε σημάδια λαθών - που τον έστειλαν τρεις φορές στα πιτς για αλλαγές ελαστικών.

Σε αντίθετη με τη McLaren που με αρτιότητα σήμερα άρπαξε κάθε ευκαιρία για να περάσει την Alpine στη μάχη της 4ης θέσης των κατασκευαστών, η γαλλική ομάδα με τη διπλή της εγκατάλειψη λόγω κινητήρα απέδειξε ξανά ότι ο Φερνάντο Αλόνσο την έπεφτε πολύς. Αν και, με τη νεότητα του σχεδιασμού του καινούριου κινητήρα της Renault, τέτοια προβλήματα είναι αναμενόμενα.

Στην ευρύτερη εικόνα, είναι απολύτα απογοητευτικό ότι τα σιρκουί δρόμων πόλεων αυξάνονται στο πρόγραμμα, καθώς κάθε παραμικρό συμβάν απαιτεί την έξοδο του οχήματος ασφαλείας - αλλάζοντας ολοσδιόλου τα δεδομένα. Εκτός κι αν αυτό είναι το ζητούμενο.

Τι ακολουθεί
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 συνεχίζεται στην Ασία και συγκεκριμένη στην Ιαπωνία. Το τριήμερο στην πίστα της Σουζούκα ξεκινάει στις 7 Οκτωβρίου με τις ελεύθερες δοκιμές. Το Σάββατο 8 Οκτωβρίου και στις 9 το πρωί (ώρα Ελλάδος) θα διεξαχθούν οι κατατακτήριες δοκιμές, ενώ ο αγώνας είναι την Κυριακή 9 Οκτωβρίου στις 8:00.
--- Τέλος παράθεσης ---

από Sport 24.gr

ΛΑΜΙΑ FANS:

--- Παράθεση ---FORMULA 1

Formula 1, GP Ιαπωνίας: Πρωταθλητής στη Formula 1 ο Φερστάπεν, η ποινή του Λεκλέρ τού έδωσε τον τίτλο
ΚΩΣΤΑΣ ΧΟΛΙΔΗΣ

Ο Μαξ Φερστάπεν πήρε τη νίκη στο Grand Prix της Ιαπωνίας και σε συνδυασμό με την ποινή του Λεκλέρ μετά το τέλος του αγώνα του έδωσε τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή.


Δραματική ήταν η εξέλιξη του αγώνα στην πίστα του Σουζούκα. Το Grand Prix κράτησε τρεις ώρες και τελικά έδωσε τον τίτλο στον Μαξ Φερστάπεν.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Ο αγώνας κράτησε αρχικά μόλις τρεις γύρους αφού το ατύχημα του Σάινθ και σε συνδυασμό με την βροχή έστειλαν τους οδηγούς και τα μονοθέσια στα πιτ για περίπου δύο ώρες.

Όταν άρχισε ξανά ο αγώνας, ο Φερστάπεν έφυγε μπροστά και κατάφερε να φτάσει στη νίκη. Ωστόσο, με δεδομένο πως δεν είχε τον ταχύτερο γύρο δεν του έφτανε για να κατακτήσει τον τίτλο.

Δεύτερος τερμάτισε μετά από μεγάλη μάχη ο Λεκλέρ, με τρίτο τον Πέρεζ. Ωστόσο, οι αγωνοδίκες έκριναν ότι ο Μονεγάσκος έκοψε στο τελευταίο σικέιν. Έτσι, τον τιμώρησαν στον με ποινή πέντε δευτερολέπτων και αυτό έστειλε τον Πέρεζ στη δεύτερη θέση και έχρισαν τον Μαξ Φερστάπεν Παγκόσμιο πρωταθλητή για δεύτερη χρονιά.

Πού κρίθηκε η νίκη
Σε έναν αγώνα ειδικών συνθηκών όπως αυτός που διεξήχθη στην Ιαπωνία ήταν δεδομένο πως εάν είχαμε αγώνα όλα θα κρίνονταν στις λεπτομέρειες και την στρατηγική.

Ο Μαξ Φερστάπεν και η Red Bull αποφάσισαν να μπουν σχεδόν αμέσως μετά την επανέναρξη του αγώνα για να αλλάξουν ελαστικά, πρόλαβαν την Ferrari με τον Λεκλέρ να μπαίνει μαζί με τον Ολλανδό και έτσι ο Παγκόσμιος πρωταθλητής παρέμεινε μπροστά και έφτασε στη νίκη.

Η φάση του αγώνα
Θα μπορούσαμε να βάλουμε τη μάχη στην εκκίνηση ή το ατύχημα του Κάρλος Σάινθ πριν τη διακοπή στον αγώνα, ωστόσο οι άνθρωποι της πίστας στη Σουζούκα δεν μας επιτρέπουν να ασχοληθούμε με κάτι αγωνιστικό.

Αυτό που έκαναν με τον γερανό που μπήκε στην πίστα ξεκάθαρα πριν βγει κόκκινη σημαία κάτω από αυτές τις καιρικές συνθήκες όπου η ορατότητα δεν ξεπερνούσε τα λίγα μέτρα ήταν εγκληματικό.

Ειδικά από τη στιγμή που στη συγκεκριμένη πίστα πριν από λίγα χρόνια κάτω από αυτές και τις συνθήκες ένας άνθρωπος είχε χάσει τη ζωή του πέφτοντας πάνω σε γερανό.

Ναι, είναι εύκολο να ρίξουν ευθύνες στον Γκασλί που όπως φαίνεται πήγαινε με μεγάλη ταχύτητα, όμως η κόκκινη σημαία έκανε την εμφάνισή της δύο δευτερόλεπτα πριν περάσει δίπλα από τον γερανό που σημαίνει πως ήταν ήδη στην πίστα.

Τι ακολουθεί

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 συνεχίζεται στις ΗΠΑ και συγκεκριμένη. Το τριήμερο ξεκινάει στις 21 Οκτωβρίου με τις ελεύθερες δοκιμές. Την Κυριακή 9 Οκτωβρίου στη 1 το βράδυ (ώρα Ελλάδος) θα διεξαχθούν οι κατατακτήριες δοκιμές, ενώ στις 22:00 ο αγώνας.
--- Τέλος παράθεσης ---

από Sport 24.gr

ΛΑΜΙΑ FANS:

--- Παράθεση ---FORMULA 1
Formula 1: Δεύτερος διαδοχικός τίτλος για τον Φερστάπεν, η χρυσή βίβλος
ΚΩΣΤΑΣ ΧΟΛΙΔΗΣ

Ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε τον δεύτερο και μάλιστα διαδοχικό τίτλο της καριέρας του στην Formula 1. Δείτε την αναλυτική λίστα των πρωταθλητών.

Τα όσα έγιναν στη Σουζούκα έδωσαν τελικά το πρωτάθλημα στον Μαξ Φερστάπεν. Ο Ολλανδός κατέκτησε έτσι τον δεύτερο και μάλιστα διαδοχικό τίτλο του.

Η χρυσή βίβλος της Formula 1
Μίκαελ Σουμάχερ (Γερμανία) 7 (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)
Λιούις Χάμιλτον (Βρετανία) 7 (2008, 2014, 2015, 2017, 2018, 2019, 2020)
Χουάν Μανουέλ Φάντζιο (Αργεντινή) 5 (1951, 1954, 1955, 1956, 1957)
Αλέν Προστ (Γαλλία) 4 (1985, 1986, 1989, 1993)
Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία) 4 (2010, 2011, 2012, 2013)
Τζακ Μπράντχαμ (Αυστραλία) 3 (1959, 1960, 1966)
Τζάκι Στιούαρτ (Μ. Βρετανία) 3 (1969, 1971, 1973)
Νίκι Λάουντα (Αυστρία) 3 (1975, 1977, 1984)
Νέλσον Πικέ (Βραζιλία) 3 (1981, 1983, 1987)
Άιρτον Σένα (Βραζιλία) 3 (1988, 1990, 1991)
Αλμπέρτο Ασκάρι (Ιταλία) 2 (1952, 1953)
Γκρέιχαμ Χιλ (Μ. Βρετανία) 2 (1962, 1968)
Τζιμ Κλαρκ (Μ. Βρετανία) 2 (1963, 1965)
Έμερσον Φιτιπάλντι (Βραζιλία) 2 (1972, 1974)
Μίκα Χάκινεν (Φίνλανδία) 2 (1998, 1999)
Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία) 2 (2005, 2006)
Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία) 2 (2021, 2022)
Τζιουσέπε Φαρίνα (Ιταλία) 1 (1950)
Μάικ Χόθορν (Μ. Βρετανία) 1 (1958)
Φιλ Χιλ (ΗΠΑ) 1 (1961)
Τζον Σούρτις (Μ. Βρετανία) 1 (1964)
Ντένι Χούλμε (Ν. Ζηλανδία) 1 (1967)
Γιόχεν Ριντ (Αυστρία) 1 (1970)
Τζέιμς Χαντ (Μ. Βρετανία) 1 (1976)
Μάριο Αντρέτι (ΗΠΑ) 1 (1978)
Τζόντι Σέκτερ (Ν. Αφρική) 1 (1979)
Άλαν Τζόουνς (Αυστραλία) 1 (1980)
Κέκε Ρόσμπεργκ (Φινλανδία) 1 (1982)
Νάιτζελ Μάνσελ (Μ. Βρετανία) 1 (1992)
Ντέιμον Χιλ (Μ. Βρετανία) 1 (1996)
Ζακ Βιλνέβ (Καναδάς) 1 (1997)
Κίμι Ράικονεν (Φινλανδία) 1 (2007)
Τζένσον Μπάτσον (Μ. Βρετανία) 1 (2009)
Νίκο Ρόσμπεργκ (Γερμανία) 1 (2016)
--- Τέλος παράθεσης ---

από Sport 24.gr

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση