Αθλητικά > Αλλα Αθλήματα - Εθνικές ομάδες

F1 2021

(1/6) > >>

ΛΑΜΙΑ FANS:

--- Παράθεση ---Όλες οι αλλαγές που έγιναν στις ομάδες τις Formula 1 ενόψει της νέας σεζόν.

Μετά από μία ιδιαίτερη σεζόν στην Formula 1, Mercedes και Λιούις Χάμιλτον αναδείχθηκαν πρωταθλητές στις κατηγορίες των κατασκευαστών και των οδηγών αντίστοιχα, με τον Βρετανό πιλότο να ισοφαρίζει τον αριθμό τροπαίων του Μίκαελ Σουμάχερ (7) και να φτάνει τις 95 νίκες καριέρας (ρεκόρ).

Η νέα σεζόν όμως επιφυλάσσει εκπλήξεις καθώς νέα πρόσωπα θα κάνουν την εμφάνισή τους στις πίστες της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ενώ δύο ομάδες έκαναν ριζικές αλλαγές στην εμφάνιση και την ονομασία τους, κρατώντας ίδιο τον «σκελετό» που αποτελείται από τους μηχανικούς.

Mercedes: Λιούις Χάμιλτον – Βάλτερι Μπότας


00:06 / 00:26

Η συνταγή της επιτυχίας είναι πλέον γνωστή στην Mercedes και το γεγονός αυτό αποδεικνύεται για μία ακόμη φορά, καθώς για 4η συνεχόμενη σεζόν οι Λιούις Χάμιλτον και Βάλτερι Μπότας θα βρίσκονται στα δύο «Ασημένια Βέλη». Ο σερ Λιούις Χάμιλτον (ο οποίος πρόσφατα έγινε ιππότης της Βασίλισσας) θα μπει στην μάχη για τον 8ο τίτλο της καριέρας του, θέλοντας να ξεπεράσει το ρεκόρ του Μικαελ Σουμάχερ. Δίπλα του θα βρίσκεται ο Φιλανδός πιλότος, ο οποίος έχει δεχθεί σκληρή κριτική τον τελευταίο χρόνο λόγω της μειωμένης απόδοσής του, παρόλο που οδηγεί το καλύτερο μονοθέσιο.

Red Bull: Μαξ Φερστάπεν – Σέρχιο Πέρεζ

Μετά από μία εξαιρετική χρονιά, η Αυστριακή ομάδα, αποφάσισε να ανανεώσει το συμβόλαιο του Μαξ Φερστάπεν ο οποίος τερμάτισε τρίτος στο πρωτάθλημα των οδηγών και πανηγύρισε δύο νίκες (Σίλβερστόουν και Άμπου Ντάμπι), με το πλάνο της ομάδας να στηρίζεται στο ταλέντο και την δυναμικότητα του «Ιπτάμενου Ολλανδού». Δίπλα του θα αγωνίζεται ο Σέρχιο Πέρεζ, ο οποίος έμεινε χωρίς ομάδα για πέντε ημέρες (από το τελευταίο Γκραν Πρι της σεζόν, μέχρι την υπογραφή του συμβολαίου του) και η παρουσία του στην Red Bull δίνει εμπειρία, κύρος και επαγγελματισμό.

McLaren: Λάντο Νόρις – Ντανιέλ Ρικιάρντο

Άμεση ενημέρωση τώρα και στο Google News - Ακολουθήστε το iEidiseis.gr στο Google News
Τερματίζοντας τρίτη στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, η McLaren έχει δείξει ότι η δουλειά που γίνεται τόσο από τους μηχανικούς όσο και από τους οδηγούς, αποδίδει καθώς το μονοθέσιό της είναι ανταγωνιστικό. Ο Βρετανός Λάντο Νόρις θα παραμείνει στην ομάδα, αριθμώντας ένα βάθρο και δύο ταχύτερους γύρους από την προηγούμενη σεζόν. Μεγάλη μεταγραφή για την McLaren είναι ο Ντανιέλ Ρικιάρντο, ο οποίος αποχαιρέτησε την Ρενό και αναμένεται να διεκδικήσει… κάτι παραπάνω, με το νέο του μονοθέσιο.

Aston Martin (Racing Point): Λανς Στρόλ – Σεμπάστιαν Φέτελ

Ίδια ομάδα, νέο όνομα. Η Racing Point μετονομάζεται σε Aston Martin, αλλάζοντας το χρώμα της από ροζ σε πράσινο. Ο Λανς Στρόλ, γιός του ιδιοκτήτη Λόρενς Στρόλ, παραμένει στο μονοθέσιο της ομάδας, έχοντας σημειώσει την πρώτη του pole position στο Γκραν Πρι της Τουρκίας και δείχνοντας επίσης σταθερότητα στα αποτελέσματα των αγώνων του. Μαζί με τον Καναδό πιλότο θα αγωνίζεται και ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής, Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίος μετά από μία απογοητευτική σεζόν στην Ferrari, κάνει ένα «νέο ξεκίνημα».

Alpine (Renault): Εστεμπάν Οκόν – Φερνάντο Αλόνσο

Ακόμη μία ομάδα που αλλάζει όνομα, χρώμα μονοθεσίου αλλά όχι μηχανικούς και κινητήρα. Η Renault γίνεται Alpine και το παραδοσιακό κίτρινο χρώμα του μονοθεσίου της θα γίνει γαλάζιο και άσπρο, θυμίζοντας περισσότερο την Γαλλική σημαία. Ανεβάζοντας τους οδηγούς της τρείς φορές στο βάθρο (2 τρίτες θέσεις ο Ρικιάρντο – 1 δεύτερη θέση ο Οκόν) , η Renault εμπιστεύεται τον Γάλλο πιλότο, Εστεμπάν Οκόν, ο οποίος υπέγραψε την ανανέωση του συμβολαίου του για έναν ακόμη χρόνο. Όμως η μεγαλύτερη έκπληξη είναι η επιστροφή του δύο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή Φερνάντο Αλόνσο ο οποίος ξαναμπαίνει στην Formula 1, μετά την αποχώρησή του το 2018.

Ferrari: Σαρλ Λεκλέρ – Κάρλος Σάινθ

Σημαντική αλλαγή έκανε και μία από τις πιο ιστορικές ομάδες του πρωταθλήματος, με την Ferrari, να υπογράφει τον Κάρλος Σάινθ ο οποίος τα τελευταία χρόνια δείχνει τον καλό χαρακτήρα του τόσο εντός όσο και εκτός πίστας. Ανταγωνιστικός και γρήγορος όταν κάθεται στο μονοθέσιο, ευχάριστος και χαμογελαστός όταν βγαίνει από αυτό. Η μεταγραφή αυτή έγινε στο πλαίσιο της «ανοικοδόμησης» της ομάδας όπως την χαρακτήρισε ο γενικός αρχηγός, με τον Σαρλ Λεκέρ να είναι για μία ακόμη χρονιά πιλότος της «Σκουντερία», η οποία βασίζεται κατά κύριο λόγο στις ικανότητες του Μονεγάσκου.

Alpha Tauri: Πιέρ Γκασλί - Γουκι Τσουνόντα

Μετά την απρόσμενη νίκη που σημείωσε στο Γκραν Πρι της Ιταλίας, στην Μόντσα, ο Πιέρ Γκασλί αποδέχτηκε με χαρά την ανανέωση του συμφωνίας του με την Ιταλική ομάδα και την ερχόμενη σεζόν, ο Γάλλος πιλότος θα καθίσει στο ένα εκ των δύο μονοθεσίων της Alpha Tauri. Ο δεύτερος οδηγός έρχεται κατευθείαν από την Formula 2, έχοντας σημειώσει τρείς νίκες, τέσσερεις pole position, επτά βάθρα και τερμάτισε τρίτος στο πρωτάθλημα των οδηγών. Ο Γιούκι Τσουνόντα είναι ένας από τους πολλά υποσχόμενους οδηγούς που αναμένεται να… επιβεβαιώσουν την ομάδα του για την επιλογή του.

Alfa Romeo: Κίμι Ραϊκόνεν – Αντόνιο Τζοβινάτσι

Καμία αλλαγή δεν έκανε η Alfa Romeo, κρατώντας τον έμπειρο Φιλανδό πιλότο, Κίμι Ραϊκόνεν, ο οποίος παρά τα 41 έτη της ηλικίας του (ο μεγαλύτερος ηλικιακά στο γκριντ) παραμένει στην Ιταλική ομάδα, έχοντας κάνει μία πολύ καλή χρονιά. Δίπλα του ο Αντόνιο Τζοβινάτσι, ο οποίος είχε αρκετές άτυχες στιγμές στην πίστα, καθ’ όλη την διάρκεια του 2020, όμως η Alfa Romeo δείχνει την εμπιστοσύνη και την στήριξή της στον Ιταλό οδηγό.

Haas: Νικίτα Μαζέπιν – Μικ Σουμάχερ

Αναμφίβολα η ομάδα με τις μεγαλύτερες αλλαγές είναι η Haas, η οποία ανανεώθηκε εκ βάθρων, φέρνοντας δύο νέους οδηγούς από την Formula 2. O Ρώσος Νικίτα Μαζέπιν τερμάτισε 5ος στο πρωτάθλημα της δεύτερης κατηγορίας, έχοντας σημειώσει δύο νίκες, ενώ ο Μικ Σουμάχερ μπορεί να επιλέχθηκε δεύτερος κατά σειρά από την ομάδα, όμως φέρει τον τίτλο του πρωταθλητή της Formula 2. Ο γερμανός πιλότος είναι γιός του θρύλου της Formula 1, Μίκαελ, όμως έχει αποδείξει ότι η θέση στην οποία βρίσκεται δεν είναι λόγω… ονόματος, αλλά έχει κερδίσει σκαλοπάτι της καριέρας του μέσα από σκληρή δουλειά.

Williams: Τζόρτζ Ράσελ – Νίκολας Λατίφι

Στον ίδιο… συνδυασμό οδηγών θα μείνει και η Williams, η οποία ανανέωσε τους Ράσελ και Λατίφι παρόλο που δεν κατάφεραν να σημειώσουν κανέναν βαθμό για την ομάδα την προηγούμενη σεζόν. Πρέπει να σημειωθεί ότι ο Βρετανός πιλότος κατάφερε να συγκεντρώσει 3 βαθμούς, όμως ήταν για λογαριασμό της Mercedes στο Γκραν Πρι του Σακχίρ, αντικαθιστώντας τον Λιούις Χάμιλτον. Αντίθετα ο Καναδός, βρέθηκε μία θέση έξω από την δεκάδα στο Γκραν Πρι της Ίμολα, που είναι η υψηλότερη θέση τερματισμού στην καριέρα του στην Formula 1.
--- Τέλος παράθεσης ---

https://www.ieidiseis.gr/eidiseis/auto-moto/item/75224-formula-1-nea-sezon-neoi-odigoi-nees-omades-to-idio-pathos

ΛΑΜΙΑ FANS:

--- Παράθεση ---Το πρόγραμμα αναλυτικά:

Ημερομηνία

Grand Prix

Τοποθεσία

21 Μαρτίου

Αυστραλία

Μελβούρνη

28 Μαρτίου

Μπαχρέιν

Σακχίρ

11 Απριλίου

Κίνα

Σαγκάη

25 Απριλίου

Θα αποφασιστεί

Θα αποφασιστεί

9 Μαΐου

Ισπανία*

Βαρκελώνη*

23 Μαΐου

Μονακό

Μονακό

6 Ιουνίου

Αζερμπαϊτζάν

Μπακού

13 Ιουνίου

Καναδάς

Μοντρεάλ

27 Ιουνίου

Γαλλία

Λε Καστεγιέ

4 Ιουλίου

Αυστρία

Σπίλμπεργκ

18 Ιουλίου

Μ. Βρετανία

Σίλβερστοουν

1 Αυγούστου

Ουγγαρία

Βουδαπέστη

29 Αυγούστου

Βέλγιο

Σπα

5 Σεπτεμβρίου

Ολλανδία

Ζάντφοορτ

12 Σεπτεμβρίου

Ιταλία

Μόντσα

26 Σεπτεμβρίου

Ρωσία

Σότσι

3 Οκτωβρίου

Σιγκαπούρη

Σιγκαπούρη

10 Οκτωβρίου

Ιαπωνία

Σουζούκα

24 Οκτωβρίου

ΗΠΑ

Ώστιν

31 Οκτωβρίου

Μεξικό

Πόλη του Μεξικού

14 Νοεμβρίου

Σάο Πάολο

Σάο Πάολο

28 Νοεμβρίου

Σαουδική Αραβία

Τζέντα

5 Δεκεμβρίου

Άμπου Ντάμπι

Άμπου Ντάμπι
--- Τέλος παράθεσης ---

https://www.4troxoi.gr/agones/formula-1/f1-epikyrothike-programma-toy-2021-me-23-agones

ΛΑΜΙΑ FANS:

--- Παράθεση ---Τα πάντα για τη Formula 1 το 2021 (pics)

Η νέα χρονιά της Formula 1 μόλις ξεκίνησε, για αυτό κάνουμε μια μεγάλη... ανακεφαλαίωση σχετικά με τις ομάδες, τους οδηγούς, τους κανονισμούς και τις αλλαγές σε σχέση με πέρυσι.

Ο Μάρτιος παραδοσιακά είναι ο αγαπημένος μήνας για όλους όσους ζουν και αναπνέουν γύρω από τα μηχανοκίνητα σπορ. Η Formula 1 ως η «βασίλισσα» αυτών συγκεντρώνει το μεγαλύτερο μέρος του ενδιαφέροντος και φέτος, περιμένουμε ότι θα έχουμε μια από τις πιο ανατρεπτικές χρονιές των τελευταίων χρόνων! Πρόκειται για την τελευταία σεζόν πριν από τη μεγάλη αλλαγή της F1 που θα γίνει το 2022.

Το πρόγραμμα έλεγε ότι η νέα σελίδα του σπορ θα ξεκινήσει από το 2021, η πανδημία του κορονοϊού όμως πήγε πίσω τα σχέδια. Μετά από μια περίεργη χρονιά όπως το 2020, ήταν αδύνατο να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο. Όλες αυτές οι εξελίξεις ίσως να φέρουν ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον στη Formula 1, αλλά και περισσότερο ανταγωνισμό, κάτι που θέλουμε όλοι όσοι παρακολουθούμε τα τριήμερα των Γκραν Πρι.

Νέα πρόσωπα
Ξεκινάμε την «ανακεφαλαίωση» με το νέο αίμα που έρχεται στη Formula 1. Όπως κάθε χρόνο θα συναντήσουμε νέα πρόσωπα σε μερικές ομάδες, φέτος όμως οι rookies συγκεντρώνουν περισσότερο ενδιαφέρον από ποτέ, για διάφορους λόγους.

Αρχικά, για πρώτη φορά στη Formula 1 έχουμε δύο rookies στην ίδια ομάδα. Με λίγα λόγια, ποτέ στην ιστορία του σπορ δεν είχαμε δει ομάδα να φέρνει για οδηγούς της δύο πιλότους που δεν είχαν ξανατρέξει ποτέ στην F1. Πρόκειται για τη Haas με τους Μικ Σουμάχερ και Νικίτα Μαζεπίν.

Μικ Σουμάχερ

Για τον Μικ Σουμάχερ, θα μπορούσαμε να πούμε πως οι συστάσεις είναι περιττές. Όμως, εκτός από γιος του Μίκαελ Σουμάχερ, ο Μικ είναι και ένας πολύ καλός οδηγός που του αξίζει αντιμετώπιση ως ένα ξεχωριστό άτομο και όχι αποκλειστικά ως απόγονο ενός θρύλου της F1. Κατάφερε να πάρει το πρωτάθλημα της Formula 2 το 2020 και κέρδισε με το σπαθί του μια θέση στην κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ, ενώ η ένταξή του στο δυναμικό της Haas θα του επιτρέψει να δει τη Formula 1 από μια πιο... ψύχραιμη ματιά.

Η ίδια η ομάδα έχει δηλώσει ότι για φέτος δεν θα εστιάσει στην εξέλιξή της, για αυτό και χρησιμοποιεί ένα μονοθέσιο που ελάχιστα διαφέρει από το περσινό. Από τώρα κοιτάζουν την επόμενη ημέρα, δηλαδή το 2022 όπου θα γίνουν και οι μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς και τα αυτοκίνητα. Ο Σουμάχερ θα μπορέσει να προσαρμοστεί ακόμη πιο εύκολα λοιπόν, αφού η πίεση που θα ασκείται σε εκείνον θα είναι σημαντικά μικρότερη από ότι αν έτρεχε σε μια ομάδα που είχε θέσει τους στόχους της για τη χρονιά που μας έρχεται.

Νικίτα Μαζεπίν

Μόλις ανακοινώθηκε το όνομά του από τη Haas, ο Νικίτα Μαζεπίν έφερε... πανικό. Πιο συγκεκριμένα, ο Ρώσος οδηγός συζητήθηκε έντονα όταν ανέβασε ένα βίντεο στα social media, που τον δείχνει να κάθεται στο κάθισμα του συνοδηγού σε ένα αυτοκίνητο και να απλώνει το χέρι του προς τους πίσω επιβάτες, αγγίζοντας το στήθος μιας κοπέλας. Το περιστατικό πήρε τεράστιες διαστάσεις και ο Μαζεπίν αμέσως κατέβασε το βίντεο, ζητώντας συγγνώμη. Παράλληλα η κοπέλα τοποθετήθηκε δημόσια και είπε πως διατηρούν χρόνια φιλική σχέση με τον Μαζεπίν, οπότε μεταξύ τους έχουν και μεγάλη οικειότητα.

Συνέχισε λέγοντας ότι σε καμία περίπτωση δεν ενοχλήθηκε από την κίνησή του, ελαφραίνοντας τη θέση του Ρώσου. Η Haas δήλωσε ενοχλημένη από το γεγονός και είπε πως θα εξετάσουν το αν θα διατηρήσει τη θέση του ως οδηγός ομάδας ή θα αντικατασταθεί. Τελικά τον... συγχώρεσαν, λέγοντας ότι σε περίπτωση που γίνει ξανά κάτι αντίστοιχο θα αποτελέσει αμέσως παρελθόν. Βέβαια, θα ήταν δύσκολο να μην τον συγχωρέσουν. Ο πατέρας του Νικίτα Μαζεπίν, Ντμίτρι, είναι ένας από τους πλέον ισχυρούς άντρες της Ρωσίας και μεγάλος σπόνσορας της Haas. Έχετε παρατηρήσει τα χρώματα της ρωσικής σημαίας στο μονοθέσιο, μαζί με τον χορηγό Uralkali;

Γιούκι Τσουνόντα

Μετά από αρκετά χρόνια, ένας οδηγός με καταγωγή από την Ιαπωνία βρίσκεται και πάλι στη Formula 1. Ο Γιούκι Τσουνόντα βρήκε θέση στην Alpha Tauri και ήδη κατάφερε να συγκεντρώσει πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας με τις επιδόσεις του. Στα δοκιμαστικά του Μπαχρέιν στις αρχές Μαρτίου, έκανε πάρα πολύ καλούς γύρους με χρόνους που τον έφερναν στις κορυφαίες θέσεις της κατάταξης. Στη συνέχεια αποκάλυψαν βέβαια, ότι οι χρόνοι δεν ήταν αντιπροσωπευτικοί αφού άνοιγε το DRS του μονοθεσίου αρκετά νωρίτερα με αποτέλεσμα να μειώνει το χρόνο του γύρου του.

Σε κάθε περίπτωση, ο Τσουνόντα έχει πολλά να δώσει στη Formula 1 και αυτό φαίνεται ήδη. Στις πρώτες δύο περιόδους των ελεύθερων δοκιμαστικών πριν από το Γκραν Πρι του Μπαχρέιν ο Ιάπωνας τα κατάφερε περίφημα δείχνοντας ότι βρίσκεται σε θέση να αξιοποιήσει τις ικανότητες του μονοθεσίου του, το οποίο είναι και πιο ανταγωνιστικό από ποτέ. Μαζί με τον Πιέρ Γκασλί, φιλοδοξούν να ανεβάσουν την Alpha Tauri ένα σκαλοπάτι πάνω και να κλείσουν ακόμη περισσότερο την ψαλίδα από την «αδελφή» Red Bull.

Brand new brands!
Μεγάλο μέρος των ομάδων στη Formula 1 συνδέεται με εταιρείες παραγωγής αυτοκινήτων και φέτος έχουμε δύο πολύ σημαντικές προσθήκες που δίνουν άλλο αέρα στο πρωτάθλημα. Τα νέα brands που έρχονται στο σπορ προέρχονται από Αγγλία και Γαλλία, φέρνουν νέα χρώματα αλλά και πολύ ενδιαφέροντα ρόστερ οδηγών.

Aston Martin Racing

Η Racing Point έβγαλε τα ροζ ρούχα και έγινε Aston Martin! Ο Λόρενς Στρολ, ο οποίος είχε τη Racing Point, αγόρασε ένα πολύ μεγάλο μερίδιο της Aston Martin και αποφάσισε να κάνει τη μεγάλη κίνηση, φέρνοντας το αγγλικό brand στον κόσμο της Formula 1 μετά από 70 χρόνια!

Τα νέα τους μονοθέσια σε χρώμα British Racing Green είναι έτοιμα να δείξουν τι μπορούν να κάνουν στα χέρια δύο ικανών πιλότων, του τέσσερις φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή Σεμπάστιαν Φέτελ και του Λανς Στρολ, γιος του ιδιοκτήτη της ομάδας.

Alpine F1 Team

Από φέτος, η Renault F1 Team αλλάζει και τη θέση της παίρνει η Alpine, μια μάρκα που ανήκει στο γκρουπ της Renault και στο εξής θα αποκτήσει μια πολύ πιο ισχυρή θέση σε αυτό, σύμφωνα με το πλάνο "Renaulution 2021" που μας αποκάλυψε ο όμιλος. Ένα τεράστιο βήμα για τη μάρκα είναι το όνομα της ομάδας στη Formula 1.

Τα κιτρινόμαυρα μονοθέσια θα αντικατασταθούν από τα νέα μπλε της Alpine, ενώ και η ηγεσία της ομάδας αλλάζει με αρκετές «μεταγραφές αεροδρομίου» όπως αυτή του Ντάβιντε Μπρίβιο από το MotoGP. Ο Μπρίβιο πήρε από το χέρι τη Suzuki και της έδωσε πρωτάθλημα ομάδων και αναβατών για το 2020, οπότε στην Alpine πιστεύουν ότι θα τους βοηθήσει σημαντικά. Οδηγοί της ομάδας θα είναι ο Εστεμπάν Οκόν και ο Φερνάντο Αλόνσο. Ο τελευταίος επιστρέφει στην F1 ύστερα από δύο χρόνια απουσίας.

Οι... τράμπες
Εκτός από νέα πρόσωπα και επιστροφές, φέτος η Formula 1 είχε και αρκετές μεταγραφές. Πιλότοι έφυγαν, πιλότοι έμειναν, πήγαν από τη μια ομάδα στην άλλη και υπέγραψαν νέα συμβόλαια.

Red Bull

Εκτός από τον Μαξ Φερστάπεν, φέτος στη Red Bull θα βρίσκεται ο Σέρχιο Πέρεζ. Ο οδηγός που μέχρι πέρυσι ήταν στη Racing Point δεν ανανέωσε το συμβόλαιό του καθώς η Aston Martin συμφώνησε με τον Σεμπάστιαν Φέτελ.

Η Red Bull την ίδια περίοδο, δεν ήταν ευχαριστημένη από τις επιδόσεις του Άλεξ Άλμπον, οπότε έδωσε στον τελευταίο τη θέση του δοκιμαστή και στον Πέρεζ εκείνη του teammate του Φερστάπεν.

McLaren

Στη McLaren φέτος θα έχουμε ένα ικανότατο δίδυμο οδηγών. Ο Λάντο Νόρις παραμένει και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο έρχεται, κατευθείαν από τη Renault! Ο Αυστραλός οδηγός έφυγε από την προηγούμενη ομάδα του αναζητώντας ένα μονοθέσιο με το οποίο θα μπορούσε να διεκδικήσει περισσότερες νίκες, αφού εκείνος είναι δεδομένο ότι μπορεί να πετύχει κάτι καλύτερο αν έχει ένα ικανό αυτοκίνητο στα χέρια του.

Το timing έδεσε πολύ καλά με την αποχώρηση του Κάρλος Σάινθ από τη McLaren, ο οποίος έφυγε «για τα μάτια» της Ferrari. Οπότε, Ρικιάρντο και McLaren έφτασαν σε συμφωνία.

Alpha Tauri

Ο rookie Γιούκι Τσουνόντα είναι εκείνος που πήρε τη θέση του Ντανιίλ Κβίατ στην Alpha Tauri. Η ομάδα αναζητά ένα νέο πρόσωπο που θα μπορέσει να της φέρει καλύτερα αποτελέσματα, αλλά και να δώσει τον απαραίτητο χώρο στον Πιέρ Γκασλί για να αναπτυχθεί, τώρα που δείχνει ότι τα πάει καλύτερα.

Οι τελευταίοι αγώνες του 2020 ήταν πολύ καλοί για τον Γκασλί και φέτος, με τον Τσουνόντα στο πλάι του, η Alpha Tauri ευελπιστεί να πρωταγωνιστήσει στη μεσαία κατηγορία.

Ferrari

Η Ferrari ύστερα από δύο αποτυχημένες χρονιές συνεργασίας με τον Σεμπάστιαν Φέτελ αποφάσισε να λάβει τα μέτρα της και να φέρει ένα νέο οδηγό. Αυτός ήταν ο Κάρλος Σάινθ από τη McLaren! Ο Σαρλ Λεκλέρ εννοείται ότι παραμένει στη θέση του και έχοντας τον Σάινθ για teammate, οι πιθανότητες να δούμε ξανά στιγμές έντασης και... τσακωμών, όπως βλέπαμε με τον Φέτελ, μειώνονται σημαντικά.

Αλλαγές με το γάντι στους κανονισμούς
Με το 2022 και τις μεγάλες αλλαγές να έρχονται, η Formula 1 επέλεξε να διατηρήσει ίδιο το μεγαλύτερο μέρος των κανονισμών για το 2021. Αυτό σημαίνει ότι πάνω-κάτω, θα ισχύουν όσα ίσχυαν και το 2020, απλώς έκαναν κάποιες τροποποιήσεις που μπορεί να δείχνουν μικρές, όμως έχουν μεγάλη σημασία.

Αρχικά ανασχεδιάστηκε το πάτωμα του μονοθεσίου και άλλαξαν τα αεροδυναμικά βοηθήματα για τη νέα χρονιά. Ο στόχος της Formula 1 είναι να μειώσουν την κάθετη δύναμη των αγωνιστικών και να είναι πιο εύκολο για έναν οδηγό να ακολουθήσει έναν άλλο. Καταλαβαίνουμε ότι έτσι η απόσταση των μονοθεσίων στον αγώνα θα μειωθεί και ο ανταγωνισμός μεταξύ τους, ως αποτέλεσμα, θα αυξηθεί. Σύμφωνα με τη FIA η κάθετη δύναμη μειώνεται κατά περίπου 10% σε σχέση με πέρυσι. Περιμένουμε ότι κάποιες ομάδες θα βελτιωθούν με αυτή την απόφαση και κάποιες άλλες θα προβληματιστούν, οπότε οι ανακατατάξεις είναι αναμενόμενες.

Σημαντική απόφαση είναι και τα νέα όρια στους προϋπολογισμούς των ομάδων. Τα budget cap εμφανίζονται για πρώτη φορά στη Formula 1 φέτος και κάθε ομάδα μπορεί να χρησιμοποιήσει έως 145 εκατομμύρια δολάρια. Από τον συγκεκριμένο προϋπολογισμό θα εξαιρούνται οι οδηγοί τους, τα έξοδα του μάρκετινγκ και τα συμβόλαια με τα τρία πιο υψηλόβαθμα στελέχη τους.

Με τα νέα όρια μπαίνει ένα μέτρο σε μερικές ομάδες που είχαν στη διάθεσή τους τεράστια ποσά για την εξέλιξη νέων τεχνολογιών και αυτοκινήτων. Εκ των πραγμάτων, μια ομάδα που έχει 300 και 400 εκατομμύρια να διαθέσει, σίγουρα θα είναι πολύ πιο μπροστά από μια άλλη που έχει μόλις 100. Οπότε, με 145 εκατομμύρια όριο για όλους, οι διαφορές πλέον θα περιορίζονται και δεν θα είναι χαοτικές.

Ακόμη μια αλλαγή που θα συναντάμε κάθε Παρασκευή, εντοπίζεται στην πρώτη και τη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμαστικών. Πλέον θα έχουν διάρκεια 60 και όχι 90 λεπτών. Συνολικά θα έχουμε μια ώρα λιγότερη στα δοκιμαστικά πριν τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα. Οι άνθρωποι της Formula 1 με αυτό τον τρόπο θέλουν να φέρουν περισσότερα... απρόοπτα στο Σάββατο και την Κυριακή, που με τον έξτρα χρόνο που είχαν οι ομάδες μέχρι πρότινος, θα μπορούσαν να τα είχαν προλάβει.

Πού και πότε;
Πέρυσι τον Μάρτιο η εκκίνηση της Formula 1 ήταν προγραμματισμένη κανονικά για την Αυστραλία, τελευταία στιγμή όμως ακυρώθηκε λόγω κορονοϊού. Τότε είχαμε την αρχή της πανδημίας που μας έπιασε όλους απροετοίμαστους. Η χρονιά του 2020 άργησε να ξεκινήσει, άλλοι αγώνες έπαιρναν νέες ημερομηνίες και άλλοι έφευγαν εντελώς από το πρόγραμμα της χρονιάς. Γενικά, επικρατούσε ένα μπάχαλο.

Φέτος οι υπεύθυνοι της Formula 1 ξέρουν τι γίνεται με την πανδημία και το καλεντάρι συμπληρώθηκε με απόλυτη... προσοχή. Οι πιθανότητες να αναβληθούν ή να ακυρωθούν διοργανώσεις δείχνουν πολύ μικρές.

Συνολικά θα έχουμε 23 αγώνες, από τις 28 Μαρτίου που ξεκινάμε, έως και τις 12 Δεκέμβρη που θα πέσει η αυλαία της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι. Με ένα κλικ εδώ μπορείτε να δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα για φέτος. Στην Ελλάδα θα έχουμε ζωντανές μεταδόσεις από την ΕΡΤ αλλά και από την Cosmote TV, μέσα από τα συνδρομητικά κανάλια Cosmote Sport.

Παρακάτω ακολουθεί πίνακας με τις ομάδες, τους οδηγούς και τους αριθμούς στα μονοθέσιά τους.

Ομάδα   Οδηγός   Οδηγός
Mercedes   Λιούις Χάμιλτον (44)   Βαλτέρι Μπότας (77)
Ferrari   Σαρλ Λεκλέρ (16)   Κάρλος Σάινθ (55)
Red Bull   Μαξ Φερστάπεν (33)   Σέρχιο Πέρεζ (11)
McLaren   Ντάνιελ Ρικιάρντο (3)   Λάντο Νόρις (4)
Aston Martin   Σεμπάστιαν Φέτελ (5)   Λανς Στρολ (18)
Alpine    Φερνάντο Αλόνσο (14)   Εστεμπάν Οκόν (31)
Haas    Μικ Σουμάχερ (47)   Νικίτα Μαζεπίν (9)
Alpha Tauri   Πιέρ Γκασλί (10)   Γιούκι Τσουνόντα (22)
Alfa Romeo    Κίμι Ράικονεν (7)   Αντόνιο Τζιοβινάτσι (99)
Williams   Τζορτζ Ράσελ (63)   Νίκολας Λατίφι (6)
--- Τέλος παράθεσης ---

από Gazzetta.gr
 

ΛΑΜΙΑ FANS:

--- Παράθεση ---Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix 2021
Εκπληκτική νίκη του Χάμιλτον στο Μπαχρέιν

Ούτε η Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team δεν πίστευε τη νίκη του Χάμιλτον, μετά το συνεχές σερί πρώτων χρόνων της Red Bull σε δοκιμές και κατατακτήριες.

Με τη λήξη του πρώτου αγώνα της χρονιάς, το πρώτο tweet της ομάδας της Mercedes είχε τον τίτλο «Απίστευτο». Κι όμως, ο Χάμιλτον έκανε τα μαγικά του και κατάφερε να μείνει εμπρός από έναν καταιγιστικό και διψασμένο για νίκη Φερστάπεν με Red Bull.

Ακόμα όμως και η έναρξη του αγώνα στο GP του Μπαχρέιν ήταν επεισοδιακή, καθώς στον πρώτο γύρο, με έξοδο του Μαζέπιν που οδηγεί Haas, έχουμε αυτοκίνητο ασφαλείας. Λίγο νωρίτερα, ο Πέρεζ με τη Red Bull έχει εκκινήσει από τα pits, ο Φέτελ έχει ποινή και εκκινεί τελευταίος, ενώ ο Αλόνσο με την Alpine έχει κερδίσει δύο θέσεις –από 9ος βρίσκεται 7ος πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Στον 4ο γύρο ξεκινά και πάλι ο αγώνας, με τον Φερστάπεν να γράφει ταχύτερους γύρους, ενώ ο Γκασλί  με την AlphaTauri χάνει την εμπρός πτέρυγα, μπαίνει στα pit και ξεκινά τη μάχη από την τελευταία πλέον θέση.

Η κυρίως πάλη στο ξεκίνημα του αγώνα είναι μεταξύ Λεκλέρ και Ρικιάρντο που σε πρώτη φάση, λήγει υπέρ του πρώτου. Εντωμεταξύ, ο Αλόνσο βρίσκεται μια θέση πίσω, όγδοος, να παλεύει με τον 9ο Σάινθ (Ferrari) και τον 7ο Στρολ (Aston Martin).

Στις δύο πρώτες θέσεις, Φερστάπεν με Red Bull και Χάμιλτον με Mercedes έχουν το δικό τους αγώνα, καθώς στον 11ο γύρο, μείον τους 4 με αυτοκίνητο ασφαλείας, ο τρίτος Μπότας με Mercedes είναι πίσω από τον ομόσταυλό του κατά 7 περίπου δλ. Όλοι με μεσαία γόμα ελαστικών.

Τη διαδικασία των pit ανοίγει στο 12ο μόλις γύρο ο Αλόνσο, που βγαίνει με μεσαία γόμα. Την ίδια στρατηγική γρήγορου pit stop ακολουθεί και η Mercedes για τον Χάμιλτον, που ξεκινά ένα δυναμικό come back ροκανίζοντας το χρόνο πετυχαίνοντας διαδοχικούς ταχύτερους γύρους με τη σκληρή γόμα.

Η Red Bull κρατά τον Φερστάπεν εντός της πίστα; με τη μεσαία γόμα έως και τον 18ο γύρο, ενώ ο Μπότας μπαίνει στον 17ο γύρο στα pit και βγαίνει με σκληρή γόμα επίσης.



Αντίθετα από τον Χάμιλτον, ο Φερστάπεν βγαίνει με μεσαία γόμα και προφανώς διαφορετική στρατηγική, χάνοντας μόνο μια θέση και μένοντας μόλις 6,5 δλ. πίσω από τον πρωτοπόρο πλέον Βρετανό με τη Mercedes. Πλέον το σύνολο των μονοθέσιων είναι με μεσαία γόμα, εκτός τεσσάρων.

Ο Φερστάπεν αρχίζει να ροκανίζει τη διαφορά από τον Χάμιλτον, ενώ στον 20ο γύρο η μάχη των Φέτελ, Αλόνσο και Σάινθ είναι συνεχής και εντυπωσιακή, συνθέτοντας ένα υπέροχο οδηγικό κρεσέντο. Αν ο Αλόνσο οδηγεί έτσι μετά από 2 έτη απραξίας, πραγματικά δεν ξέρουμε τι περισσότερο μπορεί να κάνει στη συνέχεια. Ίσως να περπατήσει στο νερό…

Μετά τον 22ο γύρο, στη μάχη μπαίνει ένας ακόμα «γερόλυκος», ο Ράικονεν με την Alfa Romeo, που παλεύει πλέον με τον Αλόνσο για την 10η θέση και τους βαθμούς. Από εκεί και μετά ωστόσο, ο Αλόνσο αρχίσει να χάνει θέσεις, και στον 28ο γύρο είναι πλέον 12ος.

Σε όλο αυτό το διάστημα, ο Πέρεζ καταφέρνει από την τελευταία θέση να ανέβει στην… 8η στον 26ο γύρο, χωρίς να έχει αλλάξει ωστόσο ελαστικά – τα οποία αντέχουν λόγω σκληρής γόμας. Στην κορυφή, ο Φερστάπεν έχει πλέον φτάσει τον Χάμιλτον σε απόσταση μικρότερη των 2 δλ., με τον Βρετανό να δηλώνει στο team radio ότι δεν μπορεί να πάει πιο γρήγορα. Στον 29ο γύρο η Mercedes βάζει τον Χάμιλτον στα pit για μια ακόμα αλλαγή ελαστικών, σκληρών και πάλι, ώστε να πάει προφανώς έως το τέλος.

Στον 31ο γύρο ο Μπότας έχει ένα καταστροφικό pit stop 10,9 δευτερολέπτων, που τον ρίχνει στην πέμπτη θέση της κατάταξης. Λίγο μετά τα μέσα του αγώνα, ο Φερστάπεν έχει πλέον διαφορά από τον Χάμιλτον στα 19.5 δλ., ωστόσο με ένα stop λιγότερο.

Στον 34ο γύρο ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Αλόνσο εγκαταλείπει λόγω μηχανικού προβλήματος στα πίσω φρένα της Alpine. Την ίδια στιγμή ο Πέρεζ συνεχίζει με αψεγάδιαστη οδήγηση να ροκανίζει τη διαφορά του από την κορυφή και να ανεβαίνει στην 5η θέση στον 37ο γύρο.

Εξαιρετική είναι και η απόδοση του νεοφερμένου στην ομάδα της AlphaTauri, του Ιάπωνα Τσουνόντα, ο οποίος δείχνει εξαιρετικό μέταλλο σε μάχες με «ιερά τέρατα» όπως ο Αλόνσο και ο Ράικονεν.

Στον 40ο γύρο ο Φερστάπεν μπαίνει στα pit και με ένα εντυπωσιακό χρόνο 1.9 δλ. βγαίνει με φρέσκα ελαστικά σκληρής γόμας μόλις 8,3 δευτερόλεπτα πίσω από τον Χάμιλτον. Στο σημείο αυτό, τα ελαστικά του Χάμιλτον, επίσης σκληρά, έχουν ολοκληρώσει 11 γύρους. Στον 44ο γύρο η διαφορά είναι πλέον στα 5 δευτερόλεπτα, με τον Ολλανδό της Red Bull να μειώνει συνεχώς τη διαφορά.

Στον 45ο γύρο έχουμε επαφή Οκόν με Alpine και Φέτελ με Aston Martin, με το Γερμανό να χτυπά από πίσω το Γάλλο. Τα δύο μονοθέσια ακινητοποιούνται για λίγο αλλά συνεχίζουν, με τον αγώνα να παραμένει χωρίς τη χρεία του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Μετά τον 45ο γύρο ο Φερστάπεν αρχίζει πλέον να βλέπει το πίσω μέρος της πτέρυγας της Mercedes, απέχοντας περίπου 5 δλ. τη στιγμή που σε δύο γύρους αρχίζουν τα ντουμπλαρίσματα. Ο αγώνας πλέον παίρνει την τροπή του ντέρμπι και στις δύο πρώτες θέσεις.

Στον 51ο γύρο ο Χάμιλτον κάνει λάθος στα φρένα από την πίεση του Ολλανδού Φερστάπεν και βγαίνει λίγο εκτός πίστας, δίνοντας πλεονέκτημα στην RB16B. Στον 53ο γύρο φαίνεται να κρίνεται η υπόθεση της πρώτης θέσης, με τον Φερστάπεν να περνά αλλά αμέσως μετά, ενώ ανοίγει τη διαφορά, χάνει τη στροφή 4, βγαίνει εκτός πίστας και παραχωρεί την πρώτη θέση από τον Χάμιλτον.

Το σασπένς φτάνει στο απόγειό του. Στον 54ο γύρο μάλιστα ο Φερστάπεν, δεύτερος πια, χάνει και το πλεονέκτημα του DRS καθώς ο Χάμιλτον έχει ανοίξει τη διαφορά λίγο πάνω από το 1 δλ.

Συγκλονιστική η μάχη, με δύο γύρους να απομένουν και όλα να παίζονται. Τελικά, η νίκη πάει στον Χάμιλτον.
--- Τέλος παράθεσης ---

από Gazzetta.gr

ΛΑΜΙΑ FANS:
Ο χαμούλης σήμερα στη F1....καλά ξεκινήσαμε!!!!

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση