Αθλητικά > Αλλα Αθλήματα - Εθνικές ομάδες

F1 2022

(1/5) > >>

ΛΑΜΙΑ FANS:

--- Παράθεση ---ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Formula 1: Οι οδηγοί των δέκα ομάδων για το 2022 -Λίγες οι αλλαγές

Ο Βαλτέρι Μπότας θα είναι από τους λίγους οδηγούς της Formula 1 που θα αλλάξει ομάδα / Φωτογραφία: AP Photo-Marcelo Chello


Ελάχιστες είναι οι αλλαγές στους οδηγούς ενόψει της νέας σεζόν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, με τον Κινέζο Γκουανγιού Ζου στην Alfa Romeo να συμπληρώνει το «κάδρο» του 2022.

Δεδομένη ήταν η μετακίνηση του Τζορτζ Ράσελ στη Mercedes, αντί του Βαλτέρι Μπότας που πήγε στην Alfa Romeo (η ιταλική ομάδα έκανε αλλαγή και στους δύο πιλότους της), ενώ τον Βρετανό αντικαθιστά στη Williams ο Αλεξ Αλμπον.

Οι περισσότερες από τις ομάδες έμειναν με τα ίδια οδηγικά δίδυμα και για την επόμενη σεζόν. Αυτές είναι: Red Bull, Ferrari, McLaren, Alpine, Alphatauri, Aston Martin και Haas.

Οι οδηγοί αγώνων της F1 για το 2022 έχουν ως εξής:

Mercedes
Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία)
Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία)

Red Bull
Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία)
Σέρχιο Πέρες (Μεξικό)

Ferrari
Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό)
Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία)

McLaren
Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία)
Ντάνιελ Ρικιάρντο (Αυστραλία)

Alpine
Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία)
Εστεμπάν Οκόν (Γαλλία)

Alphatauri
Πιέρ Γκασλί (Γαλλία)
Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία)

Aston Martin
Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία)
Λανς Στρολ (Καναδάς)

Williams
Νίκολας Λατίφι (Καναδάς)
Αλεξάντερ Αλμπον (Ταϊλάνδη)

Alfa Romeo
Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία)
Γκουανγιού Ζου (Κίνα)

Haas
Μικ Σουμάχερ (Γερμανία)
Νικίτα Μαζέπιν (Ρωσία)
--- Τέλος παράθεσης ---

από iefimerida.gr

ΛΑΜΙΑ FANS:

--- Παράθεση ---FORMULA 1
GP Μπαχρέιν: Τεράστια νίκη για τον Λεκλέρ και 1-2 της Ferrari

Κώστας Παστρίμας


O Σαρλ Λεκλέρ κέρδισε, ο Σάινθ πήρε τη 2η θέση και η επιστροφή της Ferrari στην κορυφή επιβεβαιώθηκε - Εγκατέλειψε ο Φερστάπεν.
Εκκίνηση
Και τώρα οι δυο τους
1ο pit stop

Ο πρώτος αγώνας της νέας εποχής της Formula 1 μάς έδωσε αυτό που περιμέναμε. Το GP Μπαχρέιν ήταν ένας συναρπαστικός αγώνας, στον οποίο κέρδισε ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari. Για να έρθει αυτή η νίκη, όμως, ο Μονεγάσκος έπρεπε να τα δώσει όλα για να κρατήσει σε μεγάλο μέρος του αγώνα πίσω του τον πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος ήταν ταχύτατος και μαχητικός όπως πάντα μέσα στο μονοθέσιο της Red Bull Racing, αλλά εγκατέλειψε λίγο πριν από το τελος. Ο Κάρλος Σάινθ τερμάτισε δεύτερος σε αυτήν την ονειρική βραδιά για τη Scuderia και το βάθρο συμπλήρωσε ο Λούις Χαμιλτον με τη Mercedes.

Εκκίνηση

Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid για την πρώτη εκκίνηση του 2022. Με την αγωνία και τους σφυγμούς στα ύψη, τα κόκκινα φώτα στην πίστα του Σακχίρ έσβησαν και οι δύο πρώτοι έκαναν πολύ καλή εκκίνηση. Ο Λεκλέρ πολύ έξυπνα μπήκε στην εσωτερική της πρώτης στροφής και υπερασπίστηκε με επιτυχία την πρώτη θέση από τον Φερστάπεν. Ο Ολλανδός προσπάθησε να επιτεθεί αλλά δεν είχε αρκετό χώρο ενώ ταυτόχρονα έπρεπε να έχει το νου του στον Κάρλος Σάινθ.

Ο Χάμιλτον έκανε επίσης καλή εκκίνηση και πέρασε γρήγορα τον Πέρεζ για να πάρει την 4η θέση, ενώ την έκπληξη έκανε ο Κέβιν Μάγκνουσεν με τη Haas, ο οποίος επίσης πέρασε τον Πέρεζ και ανεβηκε 5ος. Λίγο αργότερα όμως ο Δανός έκανε ένα μικρό λάθος, το οποίο επέτρεψε στον Πέρεζ να πάρει πίσω την 5η θέση. Ο Ο Τζορτζ Ράσελ κέρδισε δύο θέσεις και ανέβηκε 7ος, μπροστά από τους Γκασλί, Αλόνσο και Οκόν. Ο τελευταίος χτύπησε από πίσω τον Σουμάχερ, που έκανε μια περιστροφή 360 μοιρών αλλά κατάφερε να συνεχίσει.


Και τώρα οι δυο τους

Αφού κατακάθισε η σκόνη της εκκίνησης, οι δύο πρωτοπόροι άρχισαν να κάνουν αυτό που περιμέναμε. Ο Λεκλέρ μπροστά και ο Φερστάπεν στα 1,5-2 δευτερόλεπτα πίσω του άνοιγαν συνεχώς τη διαφορά από τον Σάινθ, ο οποίος είχε τον Χάμιλτον κολλημένο στο διαχύτη της Ferrari του. Η Mercedes στον αγώνα έδειχνε σαφώς ταχύτερη από αυτό που είδαμε στις κατατακτήριες δοκιμές.

Ένα άλλο σημείο ενδιαφέροντος στον αγώνα ήταν η πορεία του Βάλτερι Μπότας. Ο Φινλανδός έκανε πολύ κακή εκκίνηση και έπεσε στη 14η θέση. Από εκεί ξεκίνησε την προσπάθειά του να ανέβει ψηλότερα, εκμεταλλευόμενος την ταχύτητα της Alfa Romeo, έχασε όμως πολύ χρόνο πίσω από τον Αλεξ Άλμπον με τη Williams.

Όσο περνούσαν οι γύροι ο Λούις Χάμιλτον το έβρισκε όλο και πιο δύσκολο να κρατηθεί πίσω από τον Σάινθ, ενώ αντίθετα ο Πέρεζ πλησίαζε συνεχώς τον Βρετανό της Mercedes. Όταν ο Πέρεζ έφτασε πίσω από τον Χάμιλτον ήταν αρκετά πιο γρήγορος και κατάφερε να τον περάσει για να πάρει πίσω την 4η θέση.

1ο pit stop

Ο Χάμιλτον ήταν ο πρώτος από όλους τους οδηγούς που μπήκε στα pit για να αλλάξει τα μαλακά ελαστικά με ένα φρέσκο σετ σκληρών. Ο Βρετανός δυσκολεύτηκε αρκετά στο γύρο εξόδου καθώς τα σκληρά ελαστικά του δεν είχαν θερμοκρασία και είδε τον Ζου να τον περνάει, προτού φυσικά τον φτάσει και τον ξαναπεράσει στον επόμενο γύρο.

Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι η πλειονότητα των οδηγών ξεκίνησε με τη μαλακή γόμα των ελαστικών της Pirelli, με εξαίρεση τις δύο McLaren που ξεκίνησαν με τη μεσαία, και βρισκονταν πολύ μακρικά από τη βαθμολογούμενη 10άδα, με τον Νόρις στη 16η και τον Ρικάρντο στη 17η θέση.

Ο Μαξ Φερατάπεν μπήκε για τη δική του αλλαγή στον 15ο γύρο και έβαλε άλλο ένα σετ μαλακών ελαστικών, σε μια προσπάθεια να κάνει το undercut και να βρεθεί μπροστά από τον Λεκλέρ. Στη Ferrari αντέδρασαν άμεσα και φώναξαν τον Λεκλέρ στον επόμενο γύρο για να βάλει κι εκείνος τη μαλακή γόμα.

Τιτανομαχία

Αυτό που έγινε στους επόμενους τρεις γύρους ήταν η Formula 1 στα καλύτερά της. Ο Λεκλέρ επέστρεψε στην πίστα ακριβώς μπροστά από τον Φερστάπεν και οι δυο τους ξεκίνησαν μια μάχη που θα μείνει στην ιστορία του σπορ. Στο τέλος της ευθείας ο Φερστάπεν περνούσε, με τη βοήθεια του DRS, και αμέσως μετά ο Λεκλέρ τον περνούσε ξανά. Το σκηνικό επαναλήφθηκε άλλες δύο φορές, μέχρι να καταφέρει τελικά ο Λεκλέρ να βγει έξω από τη ζώνη DRS του Φερστάπεν και να διατηρήσει την πρωτοπορία.



Πιο πίσω ο Σάινθ επίσης διατηρούσε την 3η θέση αλλά πλέον έπρεπε να προσέχει τον Σέρχιο Πέρεζ, ο οποίος ακολουθούσε διαφορετική στρατηγική (είχε βάλει μεσαία γόμα) και διεκδικούσε τη θέση στο βάθρο. Ετελώς διαφορετική στρατηγική ακολουθούσαν οι δύο Mercedes, με τους Χάμιλτον και Ράσελ να έχουν σκληρή γόμα και να βρίσκονται στις θέσεις 5 και 6. Οι Μάγκνουσεν, Γκασλί, Αλόνσο και Οκόν συμπλήρωναν τη 10άδα – και δεν είχαμε φτάσει ακόμα στο μέσον του αγώνα.

2ο pit stop

Ο Αλόνσο άνοιξε το χορό των δεύτερων pit stop, μπαίνοντας για να αλλάξει τα μεσαία σε σκληρά ελαστικά. Δύο ηύρους αργότερα μπήκε και ο Χάμιλτον, ο οποίος έβγαλε τα σκληρά και έβαλε τα μεσαία ελαστικά, με τα οποία θα έπρεπε να κάνει άλλους 28 γύρους μέχρι τον τερματισμό. Τα τρια pit stop δεν φάνταζαν τόσο απίθανη περίπτωση σε εκείνο το σημείο.

Ενώ συνέβαιναν αυτά, ο Σαρλ Λεκλέρ είχε φτιάξει μια ωραία διαφορά άνω των τεσσάρων δευτερολέπτων από τον Φερστάπεν και όλα έδειχναν ότι η πρώτη θέση και κατά συνέπεια η νίκη θα κρινόταν στο επόμενο pit stop. O Φερστάπεν έκανε την κίνησή του στον 31ο γύρο και μπήκε για ένα φρέσκο σετ μεσαίας γόμας. Και πάλι η Ferrari αντέδρασε άμεσα και μπήκε στον επόμενο γύρο. Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο κρατούσαν την ανάσα τους.

Αυτήν τη φορά όμως δεν έγινε το ίδιο. Ο Λεκλέρ επέστρεψε στην πίστα μετά το pit stop ξεκάθαρα μπροστά από τον Φερστάπεν, ο οποίος δεν κατάφερε να μπει στο DRS και να απειλήσει τον Μονεγάσκο. Ο Ολλανδός στον ασύρματο παραπονέθηκε στην ομάδα του, ότι του έδωσαν την εντολή να μην πιέσει πολύ τα ελαστικά του στο γύρο εξόδου και αυτό του στέρησε την ευκαιρία να βρεθεί μπροστά από τον αντίπαλό του και στην πρώτη θέση.

Η μάχη του βάθρου

Λίγο πιο πίσω, αρκετά πιο πίσω για την ακρίβεια, γύρω στα 15 δευτερόλεπτα, είχαμε μια μάχη καρμπόν. Ο Κάρλος Σάινθ βρισκόταν στην 3η θέση αλλά βρισκόταν επίσης υπό διαρκή πίεση από τον Σέρχιο Πέρεζ, που έμενε σε σταθερή απόσταση 2-3 δευτερολέπτων πίσω του. Και οι δύο γνώριζαν τη σημασία της 3ης θέσης για τις ομάδες τους και έκαναν αγώνα αναμονής. Ωστόσο, ο Σάινθ είχε μεσαία ελαστικά στο μονοθέσιό του ενώ ο Πέρεζ είχε τα μαλακά.

Αρκετά πιο πίσω, άλλα 15 δευτερόλεπτα, ακολουθούσαν οι δύο Mercedes των Χάμιλτον και Ράσελ. Τα «ασημί βέλη» ήταν ξεκάθαρα εκτός διεκδίκησης της νίκης και αυτό σίγουρα προκαλούσε προβληματισμό στην πρωταθλήτρια ομάδα. Ο Κέβιν Μάγκνουσεν συνέχιζε να εντυπωσιάζει στην 7η θέση και τη 10άδα έκλειναν οι Γκασλί, Οκόν και Αλόνσο.

3ο pit stop και Αυτοκίνητο Ασφαλείας

O Λεκλέρ συνέχιζε να ανοίγει τη διαφορά από τον Φερστάπεν και όταν αυτή ξεπέρασε τα 5 δευτερόλεπτα ο Ολλανδός μπήκε και για τρίτη αλλαγή ελαστικών, με σκοπό πιθανώς να κάνει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα και να πάρει τον ένα βαθμό. Αυτήν τη φορά στη Ferrari δεν αντέδρασαν και άφησαν τον Λεκλέρ στην πίστα. Αντίθετα, κάλεσαν τον Κάρλος Σάινθ για να τον προστατέψουν από τον Σέρχιο Πέρεζ. Ο Φερστάπεν ωστόσο ανέφερε πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης της RB18, που όμως του επέτρεπε να συνεχίσει.


Και τότε ανατράπηκαν όλα. Ο Πιέρ Γκασλί αναγκάστηκε να σταματήσει στην άκρη της πίστας, με το μονοθέσιο της AplhaTauri να έχει πάρει φωτιά. Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε στην πίστα, ο Λεκλέρ έκανε το δικό του pit stop και η διαφορά ανάμεσα στους δύο πρώτους μηδενίστηκε ξανά.

Η απομάκρυνση της AlphaTauri αποδείχτηκε σχετικά δύσκολη και πέρασαν αρκετοί γύροι μέχρι το Αυτοκίνητο Ασφαλείας να φύγει από την πίστα. Όταν έγινε αυτό απέμεναν μόνο 7 γύροι μέχρι την καρό σημαία και οι διεκδικητές της νίκης έπρεπε να παίξουν όλα για όλα.

Η νύχτα της Ferrari

Στην επανεκκίνηση ο Λεκλέρ κατφερε να φύγει καλά και δεν απειλήθηκε από τον Φερστάπεν. Αντίθετα, ο Ολλανδός είδε τον Σάινθ να έχει φτάσει δίπλα του και έπρεπε να αμυνθεί για να διατηρήσει τη 2η θέση. Ο Πέρεζ προσπάθησε να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία ενώ και ο Χάμιλτον καραδοκούσε για όποιο άνοιγμα παρουσιαζόταν.

Τελικά όμως όλοι οι πρωτοπόροι διατήρησαν της θέσεις τους. Ιδιαίτερα ο Λεκλέρ άρχισε να γράφει ταχύτερους γύρους και αμέσως απομακρύνθηκε από τον Φερστάπεν και έβαλε πλώρη για τη νίκη. Πιο πίσω, σημαντική πρόοδο είχε κάνει ο Μπότας, που ανέβηκε στην 8η θέση, μπροστά από τους Οκόν και Τσουνόντα.

Ο Σάινθ «ζωντάνεψε» στους τελευταίους γύρους και κόλλησε πίσω από τον Φερστάπεν, που αντιμετώπιζε προβλήματα με την μπαταρία στο μονοθέσιο της Red Bull. Ο Σάινθ πέρασε και αμέσως μετά ο Φερστάπεν επιβράδυνε, μπήκε στα pit και εγκατέλειψε. Έτσι, με το πανηγυρικό 1-2 της Ferrari έπεσε η καρό σημαία, με τον Χάμιλτον να παίρνει την 3η θέση, αφότου ο κινητήρας στο μονοθέσιο του Πέρεζ ξαφνικά σταμάτησε στον τελευταίο γύρο του αγώνα. Ο Ράσελ ήταν 4ος και ακολούθησαν οι Μάγκνουσεν, Μπότας, Οκόν, Τσουνόντα, Αλόνσο και Ζου.

Ο επόμενος αγώνας έρχεται το επόμενο Σαββατοκύριακο (25-27 Μαρτίου) και είναι το GP Σαουδικής Αραβίας.
--- Τέλος παράθεσης ---

από Gazzetta.gr

fon7:
Ferrari is back!!!

ΛΑΜΙΑ FANS:

--- Παράθεση ---FORMULA 1

Formula 1, Αυστραλία: Κυρίαρχος ο Λεκλέρ, εγκατέλειψε ο Φερστάπεν
Κώστας Παστρίμας

Ο Λεκλέρ πήρε μια πολύ σημαντική νίκη με τη Ferrari στη Μελβούρνη και αρχίζει να ξεφεύγει στη βαθμολογία.


Ο Σαρλ Λεκλέρ ήταν ο πρωταγωνιστής και ο μεγάλος κερδισμένος του GP Αυστραλίας. Ο οδηγός της Ferrari ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος του αγώνα στη Μελβούρνη και χωρίς να απειληθεί πήρε τη 2η φετινή του νίκη, ενώ είδε τον Μαξ Φερστάπεν, το μεγάλο του αντίπαλο στο πρωτάθλημα να εγκαταλείπει λόγω βλάβης. Ο Σέρχιο Πέρεζ πήρε τη 2η θέση και ο Τζορτζ Ράσελ συμπλήρωσε το βάθρο των νικητών.

Εκκίνηση

Ο Μαξ Φερστάπεν είχε την καλύτερη αντίδραση όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα αλλά ο Σαρλ Λεκλέρ είχε καλύτερη πρόσφυση πάνω στην αγωνιστική γραμμή και έτσι ο οδηγός της Ferrari κράτησε την πρώτη θέση, μπροστά από τη Red Bull. Εξαιρετική ήταν η εκκίνηση του Λούις Χάμιλτον, που πέρασε τον Σέρχιο Πέρεζ και ανέβηκε στην 3η θέση, αφήνοντας τον Μεξικανό στην 4η. Ο Τζορτζ Ράσελ ακολουθούσε στην 5η θέση, μπροστά από τις McLaren των Νόρις και Ρικάρντο, με τους Οκόν, Γκασλί και Αλόνσο να κλείνουν τη 10άδα.

Αντίθετα, πολύ κακή ήταν η εκκίνηση του Κάρλος Σάινθ με τη δεύτερη Ferrari. Ο Ισπανός έχασε πολλές θέσεις και έπεσε στη 14η θέση. Από εκεί ξεκίνησε την προσπάθεια να ανέβει θέσεις αλλά το παραέκανε και στο 2ο γύρο βγήκε εκτός πίστας, με την F1-75 να ακινητοποιείται στην αμμοπαγίδα. Ως αποτέλεσμα, το Αυτοκίνητο Ασφαλείας βγήκε στην πίστα και όλα ξεκίνησαν από την αρχή.


Επανεκκίνηση

Λίγους γύρους αργότερα η Ferrari του Σάινθ απομακρύνθηκε και το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έφυγε από την πίστα. Ο Λεκλέρ δεν είχε πρόβλημα να κρατήσει την πρώτη θέση στην επανεκκίνηση και στους επόμενους δύο γύρους επικεντρώθηκε στο να ανεβάσει τη διαφορά πάνω από το 1 δευτερόλεπτο για να μην απειληθεί από τον Φερστάπεν στις ζώνες του DRS. Ο Μονεγάσκος τα κατάφερε και όταν ενεργοποιήθηκε το DRS βρισκόταν ήδη 1,5 δευτερόλεπτο μπροστά από τον Ολλανδό της Red Bull.

Ο Σέρχιο Πέρεζ όμως μπόρεσε να εκμεταλλευτεί το DRS για να περάσει τον Λούις Χάμιλτον και να ανέβει στην 3η θέση, αν και πλέον είχε μείνει σχεδόν 5 δευτερόλεπτα πίσω από τον ομόσταβλό του. Πίσω από τον Χάμιλτον δημιουργήθηκε ένα «τρενάκι», που το αποτελούσαν οι Ράσελ, Νόρις και Ρικάρντο.

Ιπτάμενος Λεκλέρ

Μετά την επανεκκίνηση ο Λεκλέρ έδειξε να έχει σαφώς ανώτερο ρυθμό από τους αντιπάλους του, καθώς γύρο με το γύρο απομακρυνόταν διαρκώς από τον Φερστάπεν. Η διαφορά ανέβηκε σταδιακά και ξεπέρασε τα 7 δευτερόλεπτα, προστατεύοντας έτσι τον οδηγό της Ferrari από πιθανό undercut.

Πιο πίσω ο Χάμιλτον ανέβασε λίγο το ρυθμό του και απομακρύνθηκε από τον Ράσελ, ο οποίος επίσης είχε βγει από το DRS του Νόρις. Ο Οκόν ήταν ο καινούριος «μηχανοδηγός» καθώς είχε πίσω του σε μικρή απόσταση τους Γκασλί και Αλόνσο.


Pit stop

Το επόμενο χαρτί στη στρατηγική των ομάδων ήταν τα pit stop, με τη Red Bull να κάνει την πρώτη κίνηση και να καλεί για αλλαγή ελαστικών τον Μαξ Φερστάπεν στο 19ο γύρο. Ο Ολλανδός άλλαξε τα μεσαία ελαστικά με ένα σετ σκληρών και επέστρεψε στην πίστα ακριβώς μπροστά από τη μάχη των Γκασλί και Αλόνσο. Η «αναμπουμπούλα» ωστόσο έδωσε την ευκαιρία στον Αλόνσο να περάσει τον Γκασλί.

Στον επόμενο γύρο μπήκε στα pit και ο Σέρχιο Πέρεζ για τη δική του αλλαγή ελαστικών, καθώς ο Μεξικανός είχε αρχίσει να νιώθει πίεση από τον Λούις Χάμιλτον. Δύο γύρους αργότερα ήρθε η απάντηση της Ferrari, με τον Λεκλέρ να αλλάζει τα ελαστικά του και να επιστρέφει στην πίστα στην πρώτη θέση. Όλα έδειχναν να πηγαίνουν πολύ καλά για τη Ferrari.

Νέο Αυτοκίνητο Ασφαλείας
Το 3ήμερο στην Αυστραλία ήταν εφιαλτικό για την Aston Martin αλλά το δράμα της δεν είχε ακόμα τελειώσει. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου στον 24ο γύρο και χτύπησε στις μπαριέρες. Το χτύπημα δεν ήταν δυνατό, αλλά το μονοθέσιο και τα θραύσματα από την εμπρός πτέρυγα έμειναν μέσα στην πίστα και έτσι το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έκανε για δεύτερη φορά την εμφάνισή του.

Οι διαφορές μηδενίστηκαν, με τον Λεκλέρ μπροστά από τον Φερστάπεν και τους Ράσελ, Αλόνσο, Πέρεζ και Χάμιλτον να ακολουθούν. Ο Μάγκνουσεν με τη Haas εκμεταλλευόμενος τις καταστάσεις είχε ανέβει 7ος και ακολουθούσαν οι Νόρις, Ρικάρντο και Άλμπον. Οι Αλόνσο και Μάγκνουσεν όμως είχαν ξεκινήσει με σκληρά ελαστικά και δεν είχαν κάνει ακόμα pit stop.

Στην επανεκκίνηση επαναλήφθηκε το προηγούμενο σκηνικό, με τον Λεκλέρ να κρατάει την πρώτη θέση και να απομακρύνεται από τον Φερστάπεν. Αυτήν τη φορά μάλιστα ο οδηγός της Ferrari άνοιξε ακόμα πιο γρήγορα τη διαφορά και ξέφυγε μπροστά.

Η μάχη του βάθρου

Με τους δύο πρώτους να έχουν ξεφύγει, το ενδιαφέρον στράφηκε στη μάχη για την 3η θέση. Ο Ράσελ βρισκόταν εκεί, με τους Αλόνσο, Πέρεζ και Χάμιλτον να ακολουθούν. Τα «παλιά» ελαστικά του Αλόνσο όμως τον έκαναν σχετικά εύκολο θήραμα για τους Πέρεζ και Χάμιλτον, που τον πέρασαν και έβαλαν στο στόχαστρο τον Ράσελ. Όλα αυτά, βέβαια, ελάχιστα απασχολούσαν τον Λεκλέρ, που έχοντας καθαρή πίστα μπροστά του ανέβαζε συνεχώς τη διαφορά.

Ο Πέρεζ έφτασε σχετικά γρήγορα πίσω από τον Ράσελ και άρχισε να τον πιέζει. Πιο πίσω ο Μάγκνουσεν δεν κατάφερε να κρατήσει πίσω του τις δύο McLaren και οι Νόρις και Ρικάρντο τον πέρασαν διαδοχικά. Τελικά ο Πέρεζ πέρασε τον Ράσελ λίγους γύρους αργότερα, αφότου ο οδηγός της Mercedes πήρε μήνυμα από την ομάδα του ότι πρέπει να προσέξει τη διαχείριση των ελαστικών του.

Καταστροφή για Φερστάπεν

Η μάχη της κορυφής πήρε μιαν αναπάντεχη τροπή, όταν στον 39ο γύρο η Red Bull του Μαξ Φερστάπεν ακινητοποιήθηκε στην άκρη της πίστας, με φωτιά και καπνό να βγαίνει από το πίσω μέρος. Πολύ μεγάλη ατυχία για τον Ολλανδό, που εγκαταλείπει για δεύτερη φορά σε τρεις αγώνες.


Ο Λεκλέρ έτσι κι αλλιώς ήταν μπροστά αλλά πλέον είχε ακόμα λιγότερα πράγματα για να ανησυχεί. Ο Πέρεζ «κληρονόμησε» τη 2η θέση στον αγώνα, με τον Τζορτζ Ράσελ να είναι καθοδόν για για την 3η θέση του βάθρου, αν και ο Χάμιλτον που βρισκόταν πίσω του ίσως είχε κάτι να πει γι’ αυτό.

Το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας που βγήκε για λίγο έδωσε την ευκαιρία στους Αλόνσο και Μάγκνουσεν να κάνουν το pit stop τους, ωστόσο έπεσαν και οι δύο εκτός 10άδας. Ο Λανς Στρολ όμως είχε ανέβει στην 9η θέση, αλλά είχε λάβει ποινή 5 δευτερολέπτων γιατί άλλαξε γραμμή περισσότερες φορές όταν αμυνόταν στον Γκασλί.

Μια ήσυχη βόλτα μέχρι το τέλος

Ο Λεκλέρ ήταν τόσο άνετος στην πρώτη θέση που έγραφε ταχύτερους γύρους απλώς γιατί μπορούσε, αφού κανείς δεν πλησίαζε καν το ρυθμό του. Πιο πίσω ο Πέρεζ ήταν άνετος στη 2η θέση ενώ και ο Ράσελ δεν ένιωθε πλέον σοβαρή απειλή από τον Χάμιλτον. Οι McLaren των Νόρις και Ρικάρντο ακολουθούσαν σε παράταξη, μπροστά από τους Άλμπον, Οκόν, Μπότας και Γκασλί. Ο Άλμπον όμως έπρεπε να κάνει το υποχρεωτικό pit stop καθώς δεν είχε αλλάξει ελαστικά από το ξεκίνημα του αγώνα.

Έτσι, ο Σαρλ Λεκλέρ πήρε την καρό σημαία και πανηγύρισε μια πολύ μεγάλη νίκη, που ήρθε πολύ πιο εύκολα από ό,τι περίμεναν στη Ferrari. Οι Σέρχιο Πέρεζ και Τζορτζ Ράσελ συμπλήρωσαν το βάθρο και ακολούθησαν οι Λάντο Νόρις, Ντάνιελ Ρικάρντο, Εστεμπάν Οκόν, Βάλτερι Μπότας, Πιέρ Γκασλί και Άλεξ Άλμπον.

Επόμενος αγώνας είναι το GP Εμίλια-Ρομάνια στην πίστα της Ίμολα το 3ήμερο 22-24 Απριλίου.
--- Τέλος παράθεσης ---

από Gazzetta.gr

PAS and stale bread:
Πώς η Red Bull γκρεμίζει τον Φερστάπεν και η Ferrari ανεβάζει τον Λεκλέρ στην κορυφή

Τα μεγάλα προβλήματα της Red Bull RB18 που προκάλεσαν τις δύο εγκαταλείψεις του Μαξ Φερστάπεν σε τρία φετινά GP της Formula 1, και που βρίσκονται οι ρίζες τους.


Προς το παρόν δεν είναι απόλυτα σαφές το πρόβλημα που προκάλεσε την εγκατάλειψη του Μαξ Φερστάπεν στον 39ο γύρο του πρωινού GP Αυστραλίας, τη δεύτερή του μετά την εγκατάλειψη έξι γύρους πριν τον τερματισμό του εναρκτήριου φετινού αγώνα της Formula 1 στο Μπαχρέιν.

Υπήρξε η αρχική εντύπωση ότι το πρόβλημα σχετιζόταν με το κιβώτιο ταχυτήτων, στο οποίο οι μηχανικοί της ομάδας του Μίλτον Κινς εθεάθησαν να δουλεύουν με μεγάλη αφοσίωση χθες και τις ώρες πριν από τον αγώνα, αλλάζοντας τις ρυθμίσεις του από τις κατατακτήριες μέχρι την εκκίνηση. Επίσης, η RBR έστειλε σε αυτό το διάστημα ένα έγγραφο στους αγωνοδίκες, ενημερώνοντας τη FIA για τις αλλαγές στο συμπλέκτη και στο υδραυλικό σύστημα του κιβωτίου.

Αλλά ο διευθυντής της ομάδας, Κρίστιαν Χόρνερ, είπε πως "δεν πιστεύω ότι σχετίζεται με αυτό [με το κιβώτιο ταχυτήτων], ούτε με τον κινητήρα, αλλά είναι δύσκολο να μιλήσουμε με απλές υποθέσεις. Νομίζω ότι μπορεί να ήταν θέμα καυσίμων, αλλά πρέπει να φέρουμε το αυτοκίνητο πίσω [στο εργοστάσιο]".


Λίγες ώρες αργότερα, ο σύμβουλος της ομάδας Χέλμουτ Μάρκο προσέφερε λίγες παραπάνω πληροφορίες: "Υπήρξε διαρροή καυσίμου, αλλά δεν γνωρίζουμε που και πως. Απλώς διέρρευσε πολλή βενζόνη. Γι' αυτό είπαμε [στο Φερστάπεν] να σταματήσει άμεσα - κατά προτίμηση κοντά σε έναν πυροσβεστήρα", είπε ο Αυστριακός. Ωστόσο, διευκρίνισε ότι το πρόβλημα δεν είναι το ίδιο με εκείνο που η RBR αντιμετώπισε στο Μπαχρέιν.

Το πρόβλημα του Μπαχρέιν εστιαζόταν στην αντλία καυσίμου. Δεν ήταν η αντλία προβληματική -άλλωστε την ίδια χρησιμοποιούν όλες οι ομάδες- αλλά κάτι που απέτυχε να εντοπίσει η RBR στο σύστημα τροφοδοσίας των φετινών μονοθεσίων. Στους τελευταίους γύρους, τα τελευταία λίτρα καυσίμου που απομένουν στο ρεζερβουάρ υπόκεινται σε πολύ ισχυρές και διαρκείς μετακινήσεις μέσα στο ρεζεβρουάρ με τις εναλλαγές κατεύθυνσης και μεταφορές βάρους του μονοθεσίου.

Έτσι, η θερμοκρασία του καυσίμου (ειδικά του νέου βιοκαυσίμου Ε10) αυξάνεται, αρχίζει να εξατμίζεται και προκαλεί έντονες εναλλαγές πίεσης και δυσλειτουργία της αντλίας - δυσλειτουργία που στην περίπτωση των δύο RB18 στο Μπαχρέιν οδήγησαν στην κατάρρευση του συστήματος τροφοδοσίας. Η RBR έλυσε το πρόβλημα αυτό, αλλά αυτό ήταν μόνο το δέντρο στο διαφαινόμενο δάσος των προβλημάτων της.

Τα λόγια του Μάρκο πως "δεν γνωρίζουμε καν αυτά τα προβλήματα" και ότι "μας περιμένουν δύσκολες μέρες" καταδεικνύουν ότι η Red Bull Racing έχει, κάτω από την επιφάνεια των θεμάτων όπως της αντλίας στο Μπαχρέιν και της διαρροής καυσίμου στην Αυστραλία, ένα βασικό πρόβλημα: την ελλιπή της προετοιμασία το χειμώνα.

Το πρόβλημα της αντλίας όταν απομένουν ελάχιστα λίτρα στο ρεζερβουάρ θα μπορούσε να είχε εντοπιστεί από την ομάδα στις δοκιμές του Φεβρουαρίου, αν η RBR είχε βρει το χρόνο να κάνει ορισμένους γύρους με ελάχιστο φορτίο καυσίμου. Όπως, ενδεχομένως, και το -όποιο- θέμα αξιοπιστίας έφερε την εγκατάλειψη στη Μελβούρνη.

Όμως, η RBR φάνηκε να θεωρεί λίγο-πολύ την καλή λειτουργία των μηχανικών της μερών δεδομένη, κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Εξάλλου, οι μονάδες ισχύος δεν είχαν αξιοσημείωτες αλλαγές σε σχέση με πέρσι. Το μόνο που άλλαζε ήταν το νέο φετινό βιοκαύσιμο (με ποσοστό 10% αιθανόλης). Θα μπορούσε να είχε εντοπίσει η Honda, αν είχε διατηρήσει την πλήρη της εμπλοκή με την ομάδα πριν αποχωρήσει στο τέλος του 2021; Πιθανότατα.

Διότι η Red Bull Racing φάνηκε να μην έχει χρόνο (και) για αυτό. Είχε μέχρι το μέσον Δεκεμβρίου να ασχοληθεί με την περσινή μάχη του τίτλου, έπειτα το χειμώνα με την ολοκλήρωση του σχεδιασμού του νέου της μονοθεσίου, την οποία παραδοσιακά ο Άντριαν Νιούι αφήνει για το παραπέντε, και έπειτα από την αεροδυναμική αναβάθμιση που παρουσίασε την τελευταία μέρα στο Μπαχρέιν.

Την ίδια ακριβώς στρατηγική είχε και η Mercedes -εκείνη με χειρότερα αποτελέσματα- και είναι προφανές ότι και οι δύο αυτές ομάδες πληρώνουν το γεγονός ότι κράτησαν μέχρι τέλους πέρσι ένα μεγάλο μέρος της προσοχής και των υποδομών τους στη μάχη των τίτλων του 2021, στερώντας τις από τον εν λευκώ σχεδιασμό του αυτοκινήτου του 2022.

Η Ferrari είχε την ακριβώς αντίθετη πολυτέλεια: έστρεψε από πολύ νωρίς πέρσι την πλήρη της προσοχή στο μονοθέσιο του 2022, και ακόμα και οι αναβαθμίσεις της μονάδας ισχύος που έκανε πέρσι το Φθινόπωρο αποσκοπούσαν κυρίως στην εξέλιξή της για το 2022. Έτσι, είχε όλο το χρόνο να καταλάβει τη νέα F1-75, να εντοπίσει ό,τι πρόβλημα εντοπιζόταν στο εργοστάσιο, να την τελειοποιήσει.

Παρόλα αυτά, χρειάστηκε και μια σοφή απόφαση από τον Ματία Μπινότο και την τεχνική ηγεσία της ομάδας: να εστιάσουν την πλήρη τους προσοχή το χειμώνα στην εις βάθος κατανόηση του νέου της μονοθεσίου, να συλλέξουν ό,τι πληροφορία μπορούσε να συλλεχθεί από τις άπειρες ρυθμίσεις της, να αντλήσουν στην επιφάνεια όση ταχύτητα μπορούσαν από αυτήν.

Αντίθετα, η RBR και η Mercedes, ειδικά η Mercedes, αποφάσισαν να βαδίζουν σε γνωστά μονοπάτια: να εστιάσουν την προσοχή τους σε μια μεγάλη αεροδυναμική αναβάθμιση στο δεύτερο στάδιο των χειμερινών δοκιμών, πιθανώς πιστεύοντας ότι μέχρι τότε θα είχαν καταλάβει το νέο τους μονοθέσιο. Για τη Mercedes το ρίσκο απέτυχε παταγωδώς, ενώ για τη Red Bull εν μέρει: δημιούργησε ένα αεροδυναμικά κορυφαίο και πολύ ταχύ μονοθέσιο, αλλά με το κόστος ότι είναι ασταθές σε απόδοση και εύθραυστο σε αξιοπιστία.

Δεν είναι μόνο τα προβλήματα στο σύστημα τροφοδοσίας, που η RBR απέτυχε να εντοπίσει και να λύσει το χειμώνα. Είναι και προβλήματα με την υπερθέρμανση των φρένων (που δεν επέτρεψαν στον Φερστάπεν να απειλήσει με αξιώσεις τον Λεκλέρ στο Μπαχρέιν, τουλάχιστον μέχρι να εγκαταλείψει), αλλά και με το σύστημα διεύθυνσης και τη διαχείριση των ελαστικών.

Ο Φερστάπεν πάσχιζε με την υποστροφή και τα γλιστρήματα της RB18 τόσο στο Μπαχρέιν, όσο και στις χθεσινές δοκιμές κατάταξης της Μελβούρνης. Στις νυχτερινές συνθήκες της Τζέντα η θερμική καταπόνηση των ελαστικών ήταν μικρότερη και αυτό την ευνόησε, αλλά στην Αυστραλία διαταράχθηκε και πάλι η ισορροπία του μονοθεσίου.

Κι έπειτα, είναι και το θέμα του βάρους: ο Νιούι χρειάστηκε να ανασχεδιάσει το δάπεδο της RB18 -με το πακέτο αεροδυναμικής αναβάθμισης στο τέλος των δοκιμών του Μπαχρέιν- με τη μικρότερη δυνατή θυσία της παραγώμενης άντωσης από το δάπεδο. Αυτό εν πολλοίς συνέβαλλε στο να γίνει το μονοθέσιο κατά περίπου 7 κιλά βαρύτερο από το κατώτατο όριο βάρους - και σημαντικά βαρύτερο από τη Ferrari F1-75, κατά τον Χέλμουτ Μάρκο.

Έτσι, τώρα η RBR καλείται να βρει λύσεις για όλα τα προβλήματα: τις καταστροφικές αστοχίες στην τροφοδοσία καυσίμου, την υπερθέρμανση των φρένων, την προβληματική διαχείριση των ελαστικών -που έτσι κι αλλιώς καταπονούνται πολύ περισσότερο από τα περσινά-, την εύθραυστη ισορροπία στο στήσιμο της RB18, το αυξημένο βάρος.

Αντίθετα, η Ferrari έχει ένα μονοθέσιο που το έχει καταλάβει καλά - και το κατανοεί όλο και περισσότερο, όπως δείχνει η σταθερότητα της απόδοσής του σε όλες τις πίστες, όλες τις θερμοκρασίες και όλες τις συνθήκες. Και όπως έδειξε η ασύλληπτη άνεση με την οποία ο Σαρλ Λεκλέρ διαχειρίστηκε τα ελαστικά του στο νέο του θρίαμβο, σήμερα το πρωί στη Μελβούρνη.

Πάνω σε αυτή την τόσο δεκτική βάση, που η Scuderia την τελειοποιεί διαρκώς, οποιαδήποτε αεροδυναμική αναβάθμιση θα είναι πολύ πιο εύκολα εφαρμόσιμη, πιο εύκολα κατανοητή για να αποδώσει άμεσα. Αντίθετα, κάθε αναβάθμιση της RB18 μπορεί να αλλάζει την ισορροπία του μονοθεσίου, να περιπλέκει άλλους τομείς, να λύνει προβλήματα ή να προκαλεί άλλα.

Παρά το τεχνολογικό βάθος της ομάδας του Μίλτον Κινς, όπως και της Mercedes F1 στο Μπαράκλεϊ, ίσως οι περιορισμοί από το όριο προϋπολογισμού 140 εκατ. δολαρίων και η άρτια δομημένη κατανόηση της Ferrari να κρατά τη Scuderia διαρκώς ένα βήμα πιο μπροστά - άσχετα από αγώνες σε περιστάσεις, θερμοκρασίες και πίστες που θα ευνοούν την RB18.

https://www.sport24.gr/auto24/motorsports/formula-1-pos-i-red-bull-gkremizei-ton-ferstapen-kai-i-ferrari-anevazei-ton-lekler-stin-koryfi.9591217.html






Πολύ καλό άρθρο-(κόπια από ξένο σάιτ) που αναλύει βασικά τεχνικά θέματα.

Επιτέλους η Ferrari βαδίζει σε πολύ καλό δρόμο. Είναι ακόμα πολύ νωρίς, αλλά δείχνουν όλα να λειτουργούν ρολόι.

Κυριακή του Πάσχα μετά το όργιο με τα αρνιά και τα κοψίδια, με τις σόδες ανά χείρας στις 16:00 χαλαροί στον καναπέ περιμένουμε να κάνουμε ανάσταση με την scuderia (θέλω το ένα-δύο) και οι σημαίες με τα αλόγατα να καλπάζουν στην Ίμολα. 

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση