Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Θέματα - ΛΑΜΙΑ FANS

Σελίδες: [1] 2 3 ... 26
1
Σχετικά με το forum / 200.000 μηνύματα
« στις: Σαβ 15 Ιούν 2019 21:18  »
200.000 μόλις τα PAS.GR και φύγαμε την 300άρα!

2
Ποια ομάδα θέλετε να σηκώσει το Copa America;

3
Αλλα Αθλήματα - Εθνικές ομάδες / Copa America 2019
« στις: Παρ 14 Ιούν 2019 12:21  »
Παράθεση
Κόπα Αμέρικα 2019: Πού θα δείτε τα ματς της διοργάνωσης

Επιμέλεια: Βασίλης Τεμπέλης

Το Κόπα Αμέρικα 2019 κάνει σέντρα τα ξημερώματα του Σαββάτου (15/6, 03:00). Η κορυφαία διοργάνωση της Νοτίου Αμερικής θα μεταδοθεί ζωντανά τηλεοπτικά από την ΕΡΤ μέχρι και τον τελικό της 7ης Ιουλίου. Δείτε το πρόγραμμα (ώρες, κανάλι) των ομίλων.
ShareTweet
Η Νότια Αμερική παίζει μπάλα από τις 14 Ιουνίου μέχρι και τις 7 Ιουλίου. Το Κόπα Αμέρικα 2019, το οποίο διεξάγεται στα γήπεδα της Βραζιλίας, κάνει σέντρα τα ξημερώματα του Σαββάτου (15/6, 03:00) στο Μορουμπί του Σάο Πάουλο με την αναμέτρηση τη σελεσάο με τη Βολιβία.

Η διοργάνωση θα μεταδοθεί ζωντανά από την ΕΡΤ. Βραζιλία, Βολιβία, Βενεζουέλα, Περού, Αργεντινή, Κολομβία, Παραγουάη, Κατάρ, Ουρουγουάη, Ιαπωνία, Κολομβία και Χιλή θα προσφέρουν θέαμα στο ελληνικό κοινό.

Όλα τα ματς μεταδίδονται από το ΕΡΤ Sports HD, ενώ θα δείξει παιχνίδια και το ΕΡΤ 1 (σ' αυτά που συμπίπτουν την ίδια ώρα για την τρίτη αγωνιστική της φάσης των ομίλων). Δείτε αναλυτικά ημερομηνίες, ώρες αγώνων και κανάλι μετάδοσης από τη φάση των ομίλων.

Φυσικά, η ΕΡΤ θα μεταδώσει όλη τη διοργάνωση, τους προημιτελικούς, τους ημιτελικούς, το μικρό και μεγάλο τελικό. Δείτε αναλυτικά:

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
1ος όμιλος
Βραζιλία

Βολιβία

Βενεζουέλα

Περού

1η αγωνιστική

Βραζιλία - Βολιβία (15/6, 03:00 - Μορούμπι, Σάο Πάουλο) ΕΡΤ Sports HD

Βενεζουέλα - Περού (15/6, 22:00 - Αρένα ντο Γκρέμιο, Πόρτο Αλέγκρε) ΕΡΤ Sports HD

2η αγωνιστική

Βολιβία - Περού (19/6, 00:30 - Μαρακανά, Ρίο ντε Ζανέιρο) ΕΡΤ Sports HD

Βραζιλία - Βενεζουέλα (19/6, 03:30 - Ιταϊπάβα Αρένα Φόντε Νόβα, Σαλβαντόρ) ΕΡΤ Sports HD

3η αγωνιστική

Περού - Βραζιλία (22/6, 22:00 - Αρένα Κορίνθιανς, Σάο Πάουλο) ΕΡΤ 1

Βολιβία - Βενεζουέλα (22/6, 22:00 - Μινεϊράο, Μπέλο Οριζόντε) ΕΡΤ Sports HD

2ος όμιλος
Αργεντινή

Κολομβία

Παραγουάη

Κατάρ

1η αγωνιστική

Αργεντινή - Κολομβία (16/6, 01:00 - Ιταϊπάβα Αρένα Φόντε Νόβα, Σαλβαντόρ) ΕΡΤ Sports HD

Παραγουάη - Κατάρ (16/6, 22:00 - Μαρακανά, Ρίο ντε Ζανέιρο) ΕΡΤ Sports HD

2η αγωνιστική

Κολομβία - Κατάρ (20/6, 00:30 - Μορουμπί, Σάο Πάουλο) ΕΡΤ Sports HD

Αργεντινή - Παραγουάη (20/6, 03:30 - Μινεϊράο, Μπέλο Οριζόντε) ΕΡΤ Sports HD

3η αγωνιστική

Κατάρ - Αργεντινή (23/6, 22:00 - Αρένα ντο Γκρέμιο, Πόρτο Αλέγκρε) ΕΡΤ Sports HD

Κολομβία - Παραγουάη (23/6, 22:00 - Ιταϊπάβα Αρένα Φόντε Νόβα, Σαλβαντόρ) ΕΡΤ 1

3ος όμιλος
1η αγωνιστική

Ουρουγουάη - Εκουαδόρ (17/6, 01:00 - Μινεϊράο, Μπέλο Οριζόντε) ΕΡΤ Sports HD

Ιαπωνία - Χιλή (18/6, 02:00 - Μορουμπι, Σάο Πάουλο) ΕΡΤ Sports HD

2η αγωνιστική

Ουρουγουάη - Ιαπωνία (21/6, 02:00 - Αρένα ντο Γκρέμιο, Πόρτο Αλέγκρε) ΕΡΤ Sports HD

Εκουαδόρ - Χιλή (22/6, 02:00 - Ιταϊπάβα Αρένα Φόντε Νόβα, Σαλβαντόρ) ΕΡΤ Sports HD

3η αγωνιστική

Χιλή - Ουρουγουάη (25/6, 02:00 - Μαρακανά, Ρίο ντε Ζανέιρο) ΕΡΤ Sports HD

Εκουαδόρ - Ιαπωνία (25/6, 02:00 - Μινεϊράο, Μπέλο Οριζόντε) ΕΡΤ 1

* Περνούν στα προημιτελικά οι δύο πρώτοι κάθε ομίλου, καθώς και οι δύο καλύτεροι τρίτοι (μόνο ένας τρίτος μένει εκτός)

από Sport 24.gr

4
Παράθεση

Ένα άρθρο με ιδιαίτερο περιεχόμενο κάνει το γύρο των social media τις τελευταίες ώρες.

Ο τίτλος του: «Θέλω να σου αστράψω δυο χαστούκια να ξυπνήσεις….». Μη βιαστείτε να βγάλετε συμπεράσματα.

Αναφέρεται σε τροχαία δυστυχήματα με θύματα νέους σε ηλικία ανθρώπους. Δείτε τι αναφέρει:

«Σε εσένα τον δεκαεξάρι που οδηγείς το παπί με το κράνος αλά μπρατσέτα, σε εσένα τον εικοσιπεντάρι που γ@μας και δέρνεις.

Θέλω να σε πάρω να πάμε μια βόλτα θέλω να δω τη μαγκιά σου , τι λες λοιπόν πάμε; Ακολούθα με.

Ο δρόμος ανηφορικός νεκρική ησυχία, τριγύρω κάθε ηλικίας μαυροντυμένοι με κόκκινα μάτια , προχώρα μη μασάς, συ δε πιάνεις το διακοσάρι για πλάκα; Συνεχίζουμε λοιπόν, ο ήλιος ψηλά σου καίει τη πλάτη , να τη η εκκλησιά .

Ο κόσμος πήχτρα και δεν ακούγεται ανάσα , τρομακτικό ε; Προχώρα , αργείς, ακολουθούν κι άλλοι μη σταματάς, μπες μέσα πάμε να δούμε το νεκρό.

Έχεις πάει σε κηδεία εικοσάχρονου; Οχι ε; Βγάλε το σκασμό και κοίτα.

Τι έγινε; Δε μπορείς να δεις καθαρά ; Τα μάτια σου τρέχουν ασταμάτητα τσούζουν, εκεί σε θέλω , σκάσε και κοίτα!

Έχεις δει ποτέ παλικάρια γύρω από φέρετρο ψηλά σαν λεύκες να κλαιν ανεξέλεγκτα σα μωρά παιδιά; Λεγε έχεις δει; Έχεις δει πατέρα να χτυπάει το φέρετρο και να φωνάζει με όλη του τη δύναμη “Σήκω γιε μου να φύγουμε;”

Λεγε είδες; Έχεις δει μάνα νεκρή καθισμένη σε καρέκλα να αναπνέει; Είδες;

Όχι αγάπη μου δε θα φύγεις τώρα θα το δεις όλο το έργο, θα δεις το πατέρα να βροντάει να σπάσει το φέρετρο απ’το πόνο, θα δεις τη μάνα να λιποθυμά και να τη συνεφέρνουν για να συνεχίσει το Γολγοθά , θα ακούσεις κραυγές από Αρχαία Τραγωδία να σου ξεσκίζουν τη ψυχή και μετά θα καταλάβεις για πάντα τι θα πει μαγκιά.

Μαγκιά λοιπόν δεν είναι ούτε τα ποτά , ούτε τα τέρμα κοντέρ, ούτε οι γκόμενες , ούτε οι κόντρες…

Μαγκιά αγορίνα μου είναι να σου ξεσκίζουν την ψυχή, να σε σκοτώσουν και να πρέπει να ζήσεις.

Να ζήσεις γιατί έχεις ακόμη ένα παιδί που σε περιμένει και συ πρέπει να σταθείς

ΒΡΑΧΟΣ αυτή είναι μαγκιά κι από ‘δω και στο εξής σεβασμός.

Ξύπνα και ζήσε.

Άρθρο της Ειρήνης Λαγουτατζή

Πηγή: newsone.gr

5
MVP ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ - ΠΑΟΚ

6
ΣΑΒΒΑΤΟ 4 ΜΑΪΟΥ
19:00 ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ - ΛΑΜΙΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ 5 ΜΑΪΟΥ
16:00 ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ - ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ
19:00 ΛΑΡΙΣΑ - ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ
19:00 ΑΡΗΣ - ΞΑΝΘΗ
19:00 ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ - ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ
19:00 ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ - ΟΦΗ
19:00 ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ - ΑΕΚ
19:00 ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ - ΠΑΟΚ

7
Παράθεση
. Π. Καβάφης: Ο άνθρωπος των αιώνων!

Αλέξανδρος Στεργιόπουλος

Ο μεγάλος Αλεξανδρινός, ο ποιητής που ταξίδεψε στον χρόνο και μας έμαθε ιστορία. Σήμερα τα γενέθλια, σήμερα ο θάνατος του. Σήμερα και πάντα θα έρχεται σε μας.

Σαν να το ξέρε ότι το όνομα του θα γινόταν χίλια κομμάτια. Πως θα ταξίδευε σε μέρη ηλιόλουστα, σκιερά, σε τόπους ιερούς, ανίερους, πυρακτωμένους και ανθεκτικούς στο πέρασμα των αιώνων. Σαν να το ξέρε ότι το ταξίδι δεν τελειώνει και ένας προορισμός δεν αρκεί. Σαν να ξερε ότι το όνομα είναι η προίκα μας και δεν πρέπει να το αφήσουμε μόνο απέναντι στην ευτέλεια των καιρών. Εν μέσω αγαλμάτων, ηρώων, ένδοξων, άδοξων, βαρβάρων, κεριών που δεν σβήνουν και ημερών που έσβηναν απότομα για να καρφωθούν στο τραχύ πρόσωπο του χρόνου, το όνομα σφυρηλατήθηκε, ενδύθηκε βελούδο, μετάξι και ξεφτισμένη χλαμύδα, άκαμπτο και δυνατό, σαν πλοίο που φτιάχτηκε μόνο για να ταξιδεύει, όχι να δένει. Το όνομα που απέκτησε δική του ταυτότητα και πρόσθεσε ιδιότητες, το όνομα που έγινε σημάδι αναγνώρισης. Το όνομα έγινε σημείο εξήγησης και ελέγχου ιστοριών και ιστορικών στιγμών, παθών, στάσεων του χρόνου, εξήγησης των βημάτων των Ευμενίδων, του κάλλους και της άφυλης ομορφιάς... το όνομα που μπήκε μπροστά από το δέος και έγινε παγκόσμιο, ενώνοντας γλώσσες, σκέψεις, κουλτούρες... Όπως και να το πεις, όπως και να το γράψεις θα είναι ταπεινό και μεγάλο, ζωντανό για πάντα, σαν κερί αναμμένο, του μέλλοντος οι μέρες... Κ. Π. Καβάφης, ο άνθρωπος των αιώνων!

Ποιητής

Η λέξη “ποιητής” είναι γραμμένη στον τάφο του. Τίτλος τιμής που κατακτήθηκε σε δρόμους κοινούς, γνωστούς, περπατημένους από τους ανθρώπους όλου του κόσμου. Η πολυπολιτισμικότητα ήταν πηγή έμπνευσης, ήταν η καθημερινότητα του, ήταν το κοινά αποδεκτό περιβάλλον την εποχή που έζησε ο Αλεξανδρινός. Το άλλο κομμάτι της ποίησης του ο έρωτας, ο έρωτας για το ίδιο φύλο. Δίχως όρια κι αυτό, μια και μια τόσο τολμηρή και θαρραλέα επιλογή αναπότρεπτα σπάει τα όποια στεγανά, αφήνει πίσω στερεότυπα και κοινωνικές, ηθικές, συμβάσεις. Τρίτος πυλώνας η Ιστορία. Η μελέτη και η υπενθύμιση της στο παρόν -ποιητικώ τω τρόπω- του έδωσαν θέση ταξιδευτή ανά την υφήλιο. Για τον Καβάφη οι άνθρωποι και η θέση τους στον κόσμο και την Ιστορία είχε σημασία. Για να ερμηνεύσει το σήμερα, χανόταν στο χθες και προετοίμαζε το μετά, το μέλλον. Ευθύς, γεμάτος αυτοπεποίθηση λόγος, δεν εντυπωσίαζε με το μέγεθος του καλλιτεχνήματος, αλλά με τη γυμνή αλήθεια που παρουσίαζε. Ο Καβάφης ήθελε να μείνει στη μνήμη και την καρδιά των ανθρώπων ως ποιητής-αγγελιαφόρος, ιστορικός! Σαν αυτός που άκουσε τα μηνύματα του καιρού του, τη βοή του κόσμου και τον ασίγαστο ψίθυρο της Ιστορίας και τα μετέφερε με προσοχή, κόπο και μεγάλη ευθύνη. Δεν είναι τυχαίο ότι η διαδικασία ολοκλήρωσης ήταν χρονοβόρα. Τον σεβόταν τον Χρόνο και τον έβαλε στα ποιήματα του, θεματικά και στην επιλογή τίτλων. Όπως σεβάστηκε και άντλησε από το κάλλος των νιάτων και την “αντιπαράθεση” τους με τα γηρατειά. Κι όταν έμεινε μόνος με τις σκιές του, “συνομίλησε” μέσω του φωτός. Το “Καβαφικό κράμα” μας έδωσε ομορφιά, σοφία και γνώση, φράσεις οδηγούς που εντυπώθηκαν στις συνειδήσεις μικρών και μεγάλων. Με τον Καβάφη ταξιδέψαμε και μάθαμε, ταξιδεύουμε και μαθαίνουμε. Εις το διηνεκές...

Οι πραγματικές σπουδές γι’ αυτόν είναι τα “εξωσχολικά” διαβάσματα.

Κατ’ ουσίαν αυτοδίδακτος

Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια στις 29 Απριλίου 1863. Ήταν το ένατο και τελευταίο παιδί του μεγαλέμπορου βαμβακιού Πέτρου Ι. Καβάφη, που κρατούσε από γένος φαναριώτικο με ρίζες βυζαντινές, και της μόλις δεκαπεντάχρονης στον γάμο της και επίσης Φαναριώτισσας Χαρίκλειας, το γένος Φωτιάδη. Εφτά αδέρφια του ήταν αγόρια. Το μοναδικό κορίτσι πέθανε βρέφος.

Τα πρώτα του χρόνια τα έζησε δίχως προβλήματα. Ο θάνατος του πατέρα του, το 1870, στάθηκε η απαρχή της οικονομικής παρακμής. Δύο χρόνια αργότερα η οικογένεια μετακομίζει στην Αγγλία. Κύριος σταθμός της εξαετούς παραμονής εκεί το Λίβερπουλ και κατά δεύτερο λόγο το Λονδίνο. Εκεί έμαθε καλά τα αγγλικά και εκεί εντοπίζεται η ρίζα της κάποιας διγλωσσίας που τον διέκρινε έως τον θάνατο του. Δύο από τα πρώτα ποιήματα του τα έγραψε στα αγγλικά, ενώ συνέχισε μέχρι τέλους να καταγράφει στην αγγλική του ποιητικούς σχολιασμούς του. Η οικογένεια, αφού έχασε σχεδόν όλη την περιουσία εξαιτίας του οικονομικού κραχ στην Αίγυπτο, επιστρέφει στην Αλεξάνδρεια το 1878. Ο Κωνσταντίνος σπουδάζει στο εμποροπρακτικό λύκειο “Ο Ερμής”. Οι πραγματικές σπουδές όμως γι’ αυτόν είναι τα “εξωσχολικά” διαβάσματα. Αυτοδίδακτος κατ’ ουσίαν, εκμεταλλεύεται όσα βιβλία του προσφέρουν οι δανειστικές βιβλιοθήκες της γενέτειρας του. Το 1882, η εξέγερση των Αιγυπτίων στην Αλεξάνδρεια καταπνίγεται με τον βομβαρδισμό της πόλης από τον βρετανικό στόλο. Η οικογένεια μετακινείται στην Πόλη, όπου παραμένει επί τριετία. Εκεί, το 1883, σύμφωνα με μαρτυρίες, εκδηλώνεται ο ομοερωτισμός του. Και εκεί αρχίζει να καταγίνεται με την τέχνη της ποίησης.

Αυστηρός κριτής του εαυτού και του έργου του

“Είμαι και γω Ελληνικός”

Το 1885 εγκαταλείπει την αγγλική προστασία που είχε αποκτήσει ο πατέρας του το 1850 και επιστρέφει στην ελληνική υπηκοότητα. “Είμαι και γω Ελληνικός. Προσοχή, όχι Έλλην, ούτε Ελληνίζων, αλλά Ελληνικός”, έλεγε. Ο Παντελής Μπουκάλας στο εισαγωγικό σημείωμα της έκδοσης της “Καθημερινής” “Έλληνες Ποιητές. Κ.Π.Καβάφης”, επισημαίνει: “Εικάζω, αυθαιρέτως, ότι το Έλλην το συνέδεε με το αίμα, την καταγωγή. Το δε Ελληνικός με το πνεύμα και τη στάση”. [...] Ο Κωνσταντίνος υποαπασχολείται ως δημοσιογράφος και κατόπιν ως μεσίτης στο Χρηματιστήριο Βάμβακος. Στα χρόνια 1889-1892 υπηρετεί ως άμισθος γραμματέας στην Υπηρεσία Αρδεύσεων, εξαρτώμενη από το Υπουργείο Δημοσίων Έργων, όπου και προσλαμβάνεται το 1892 ως έκτακτος έμμισθος υπάλληλος. Το 1922 αποσύρεται από την υπαλληλική ζωή, χωρίς να προκύπτει ότι συνταξιοδοτήθηκε. Το πόσο επηρέαζε ο βιοπορισμός την τέχνη του το είχε συνειδητοποιήσει νωρίς. Σημείωνε αυτοβιογραφούμενος το 1905: “Ένας νέος ποιητής μ' επισκέφθηκε. Ήταν πολύ πτωχός, εζούσε από την φιλολογική του εργασία, και με φαίνονταν κάπως σαν να λυπούνταν βλέποντας το καλό σπίτι που κατοικούσα, τον δούλο μου που τον έφερε ένα καλά σερβιτό τσάι, τα ρούχα μου τα καμωμένα σε καλό ράπτη. Είπε: Τι φρικτό πράγμα να έχη κανείς να παλεύη να βγάζη τα προς το ζην, να κυνηγάς συνδρομητάς για περιοδικό σου, αγοραστάς για βιβλίο σου. [...]

Ο Καβάφης ήταν αυστηρός κριτής του εαυτού και του έργου του. Η ποίηση ήταν δοκιμασία, γι' αυτό και η κυοφορία κάθε ποιήματος ήταν εξαντλητική διαδικασία. Δεν είναι τυχαίο ότι στη διάρκεια του έτους σπάνια ολοκλήρωνε πάνω από δύο ποιήματα! Όντας λεπτολόγος αποκήρυξε ουκ ολίγα ποιήματα, ενώ εφάρμοζε την πρακτικής της αυοέκδοσης. Τύπωνε τα ποιήματα του σε μονόφυλλα και ύστερα σε τεύχη και συλλογές. Ολιγογράφος, αλλά όπως τόνιζε ο Γρηγόριος Ξενόπουλος “... το ποίημα αυτό είναι πολλάκις θαυμάσια μικρογραφία. Κλείνει μέσα του κόσμον ολόκληρον”. Στην ποίηση του Αλεξανδρινού δεν θα δούμε ομοιοκαταληξία, έμμετρες στροφές. Ο ίδιος έλεγε ότι η “ρίμα είναι δεσμός, αλλά είναι και ευκολία. Η ρίμα φέρνει κάποτε και μίαν ιδέαν”. Ο Καβάφης, σύμφωνα με τον Σεφέρη, είναι ένα όριο όπου η ποίηση απογυμνώνεται προσεγγίζοντας την πρόζα. Είναι -πάντα κατά τον Σεφέρη- ο περισσότερο αντι”ποιητικός” ή α-”ποιητικός”.

Η ποίηση του όσο έγκυρη κι αν είναι, δεν στέκει απόμακρη

Παγκόσμια απήχηση

Το καβαφικό έργο μπορεί να γίνεται απτά αντιληπτό στις περιοχές της ιστορικής συνείδησης, του έρωτα, της μοναξιάς, της δικής του ιερουργίας, όμως θα δεις και την πολιτική διάσταση, κυρίως στο ποίημα “27 Ιουνίου 1906, 2μ.μ.”. Το έργο του είναι καμωμένο με τη λαϊκή σοφία των δημοτικών ασμάτων για τα οποία έγραψε αρκετά κείμενα. Μάλιστα, τις βιβλιοκρισίες του για τις συλλογές δημοτικών τις κατέτασσε στα τρία πεζά του. Σεβόταν απεριόριστα τον λόγο που τραγουδήθηκε και διαβάστηκε σε αυτά τα άσματα και σε ανθολογία δημοτικών τραγουδιών που συνέταξε για τον Εκπαιδευτικό Όμιλο Αιγύπτου, έγραψε: “Η γλώσσα μας όλο και αλλάζει. Παίρνει τύπους απ' την αρχαία, πλήθος λέξεις, και σε καινούργιους ξένους όρους δίδει την ιθαγένεια. Στα δημοτικά άσματα βλέπει το παιδί τι ήταν η γλώσσα πριν η επιρροή του νέου πολιτισμού έλθει επάνω της κ' επιβάλλει τες απαιτήσεις της. Βέβαια, δεν θα σκλαβωθεί σ' αυτήν την παλαιοτέρα μορφή της γλώσσας, μήτε θα την πάρει για απόλυτον υπόδειγμα ύφους. Αλλά θα ξέρει από πού ξεκίνησεν η σημερινή λαλιά. Και γνωρίζοντας το, θα χρησιμοποιεί ενίοτε -θα του έρθει φυσικά, δεν θα είναι ανάγκη να το επιβάλει στον εαυτό του- κάτι από την φρασιολογία των ασμάτων, κάτι απ' το λεκτικό των”.

Η ποίηση του όσο έγκυρη κι αν είναι, δεν στέκει απόμακρη και “άγια”. Εμφανίζεται πρόσφορη τόσο στην παρώδηση της, όσο και στη χρήση της ως πηγής εμπνεύσεως, ακριβώς εξαιτίας της ιδιοτυτπίας της, της πρόδηλα ξεχωριστής ταυτότητας της. Ούτε γλωσσικά ούτε θεματολογικά υπήρξε ουδέτερη, συνήθης ή “παραδοσιακή”. Κι αν η γλωσσική της ιδιομορφία διευκολύνει όσους Έλληνες επιθυμούν να την παρωδήσουν ή να τη μιμηθούν, οι αλλόγλωσσοι θα επιλέξουν ως πεδίο “αναπαράστασης” της τον ομοερωτισμό της ή/και την περιπλάνηση της στην ιστορία, βυζαντινή και ελληνιστική. Τον Απρίλιο του 1919 το καβαφικό έργο προβάλλεται για πρώτη φορά εκτός Ελλάδας και Αιγύπτου από τον άγγλο μυθιστοριογράφο Έντουαρντ Μόργκαρν Φόρστερ, ο οποίος δημοσιεύει στο λονδρέζικο περιοδικό “The Athenaeum” το δοκίμιο “Η ποίηση του Κ.Π.Καβάφη”. Για την απήχηση της ποίησης του, ο Νάσος Βαγενάς σημειώνει ότι “δεν υπάρχει άλλος ποιητής στον αιώνα μας (20ο) που η ποίηση του να έχει εμπνεύσει τόσος ξένους ποιητές. Μαζί με τον Αργεντινό Μπόρχες και τον Πορτογάλο Πεσσόα είναι ένας από τους τρεις ποιητές της λογοτεχνικής περιφέρειεας που, παρότι δεν βρίσκονται εν ζωή, έχουν σήμερα παγκόσμια απήχηση και αποτελούν σημεία αναφοράς για την καλλιτεχνική ιδιοτυπία τους”. Το 1932 διαπιστώνεται ότι πάσχει από καρκίνο στον λάρυγγα. Πεθαίνει 29 Απριλίου 1933, ημέρα των γενεθλίων του.

 

Η ομοφυλοφιλία του, για πολλά χρόνια, δυσκόλευε κοινό και ειδικούς στον να καλύψουν την έκταση του ποιητικού corpus

Πέτυχε αυτό που ήθελε

Το όνομα και μόνο προκαλεί αμηχανία στον αναγνώστη. Η πρόσληψη του καβαφικού έργου δεν είναι εύκολη, διότι αρνούμαστε να καταλάβουμε και να δεχτούμε τον άνθρωπο Καβάφη. Δεν υπάρχει δημιουργός που να μένει εκτός συστάσεων όταν προσφέρει το όποιο έργο του. Στην περίπτωση όμως του Αλεξανδρινού είναι ο ομοερωτισμός του που καθιστά δύσκολη την προσέγγιση και την ένωση των δύο κομματιών. Η ομοφυλοφιλία του, για πολλά χρόνια, δυσκόλευε κοινό και ειδικούς στον να καλύψουν την έκταση του ποιητικού corpus. Μάλιστα, στο “Έτος Καβάφη” (2013) υπήρξε, παρασκηνιακά, προβληματισμός για το αν πρέπει να υπογραμμίζεται αυτή η πλευρά του χαρακτήρα, της προσωπικότητας του. Ακόμη και σήμερα η διάσταση αυτή δεν γίνεται τόσο εύκολα αποδεκτή. Ναι, δεν αποθαρρύνει, ούτε αλλοιώνει την εκάστοτε ερμηνευτική απόπειρα, όμως η αίσθηση του ιδιαίτερου, του ξεχωριστού υπάρχει ακόμη. Ο Ντάνιελ Μέντελσον -μελετητής του έργου του Καβάφη- σε συνέντευξη του στον Χρήστο Παρίδη, για την εφημερίδα “Lifo”, δήλωνε σχετικά μ' αυτό: “... δεν θα έπρεπε μία και μόνο πλευρά της δουλειάς ενός μεγάλου καλλιτέχνη να προβάλλεται και να αποκτά διαστάσεις φετίχ εις βάρος άλλων συνιστωσών του, ακριβώς επειδή η μεγάλη τέχνη προέρχεται από την ισορροπία, τον συγκερασμό στοιχειών” [...] “Όσον αφορά, τώρα, το κατά πόσο οι στρέιτ αναγνώστες “ξεχνούν” την ομοφυλοφιλία του Καβάφη, το ζητούμενο της λογοτεχνίας και της τέχνης είναι να επιτρέψει στο άτομο να υπερβεί τα όρια της ταυτότητας του”.

Ο Καβάφης πέτυχε αυτό που ήθελε. Να γίνει ποιητής-ιστορικός. Να μην υποκριθεί κάτι άλλο απ' αυτό που ήταν, να μην χαθεί μέσα στη συνήθεια, την πολλή συνάφεια του κόσμου... Δεν ευτέλισε τον βίο του, δεν τον μίκρυνε, δεν τον λέρωσε... Ο Καβάφης βρήκε την ομορφιά εκεί που ήθελε, την Ιστορία εκεί που ήθελε και έφτιαξε το δικό του, μοναδικό φιλοσοφικό υπόβαθρο. Τον Έρωτα τον αντιμετώπισε με σεβασμό, σαν κάτι αρχέγονο, γοητευτικό, μοναδικά αληθινό. Η αξιοπρέπεια του Καβάφη παροιμιώδης, η επιθυμία έντονη, άσβεστη και η ψύχραιμη ματιά καθαρή σαν κρύσταλλο. Ό,τι μας έμαθε και ό,τι μας έδωσε, ανεπαισθήτως μας βοήθησε να βγούμε από τα τείχη της ζωής μας.

Για το φωτογραφικό υλικό

Το αφιέρωμα στον μεγάλο Αλεξανδρινό δεν θα μπορούσε να γίνει δίχως τη χρησιμοποίηση του φωτογραφικού υλικού από το αρχείο Καβάφη. Τη διαχείριση του αρχείου έχει αναλάβει από το 2012 το Ίδρυμα Ωνάση, το οποίο εξασφάλισε την παραμονή του στην Ελλάδα. Τα πνευματικά δικαιώματα κάθε φωτογραφίας ανήκουν στο Ίδρυμα Ωνάση [© 2016-2018 Αρχείο Καβάφη, Ίδρυμα Ωνάση]. Σε περίπτωση που κάποιος χρήστης επιθυμεί να χρησιμοποιήσει το αδειδοτούμενο υλικό με άλλους όρους μπορεί να έρθει σε επαφή με το Αρχείο Καβάφη στο cavafyarchive@onassis.org.

Πηγές

-“Έλληνες Ποιητές”, εισαγωγή Παντελής Μπουκάλας [Εφ. Καθημερινή]

-Συζητώντας για τον Καβάφη με τον Ντάνιελ Μέντελσον [Lifo, Χρ. Παρίδης]

-Onassis Cavafy Archive [cavafy.onassis.org]


από Gazzettta.gr

8
MVP ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ - ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ

9
ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
19:00 ΑΕΚ - ΛΑΡΙΣΑ
19:00 ΞΑΝΘΗ - ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ
19:00 ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ - ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ
19:00 ΛΑΜΙΑ - ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ
19:00 ΟΦΗ- ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
19:00 ΠΑΟΚ - ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ
19:00 ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ - ΑΡΗΣ
19:00 ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ - ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ

10
MVP ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ - ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ

11
ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

19:00 ΛΑΡΙΣΑ - ΠΑΟΚ
19:00 ΑΡΗΣ - ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ
19:00 ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ - ΞΑΝΘΗ
19:00 ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ - ΟΦΗ
19:00 ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ - ΑΣΤΕΡΑΣ
19:00 ΛΑΜΙΑ - ΑΕΚ
19:00 ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ - ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ
19:00 ΑΠΟΛΩΝΑΣ - ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ

12
MVP ΟΦΗ - ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ

13
ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
17:15 ΟΦΗ - ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ
19:00 ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ - ΑΡΗΣ
19:30 ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ - ΛΑΡΙΣΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
16:00 ΞΑΝΘΗ - ΑΕΚ
17:15 ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ - ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ
19:00 ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ - ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ
19:30 ΠΑΟΚ - ΛΑΜΙΑ

ΔΕΥΤΕΡΑ 8 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
19:00 ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ - ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ

14
Παράθεση

Πέθανε ο θρύλος του κλαρίνου Σταύρος Καψάλης

Σε ηλικία 74 ετών έφυγε από τη ζωή ο δεξιοτέχνης του κλαρίνου, αφήνοντας φτωχότερο το δημοτικό τραγούδι που τίμησε επί δεκαετίες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Τεράστια απώλεια για το δημοτικό τραγούδι ο θάνατος του θρύλου του κλαρίνου Σταύρου Καψάλη, που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 74 ετών.

Ο Σταύρος Καψάλης γεννήθηκε το 1945 στη Ζίτσα, καταγόταν από την μουσική οικογένεια του Πολυχρόνη Καψάλη και ήταν πατέρας του τραγουδιστή Γιάννη Καψάλη.

Ξεκίνησε να παίζει κλαρίνο στην ηλικία των 12 ετών. Το ρεπερτόριό του, εκτός από Ηπειρώτικα, περιελάμβανε Ρουμελιώτικα και Mωραΐτικα.

Ηχογράφησε εκατοντάδες τραγούδια με Ηπειρώτες τραγουδιστές και μουσικούς. Εποχή άφησαν οι εμφανίσεις του σε χώρους όπως το «Σούλι», το «Ελληνικό χωριό», «Σκάρος», με τον Γιώργο Κούρτη, τον Δημήτρη Βάγια, τη Μαρία Σαλτού, κ.α.

Βοήθησε στη διάδοση του συγκεκριμένου είδους μουσικής, καθώς εκτός από τις εκδηλώσεις της Πανηπειρωτικής Ομοσπονδίας, έπαιξε κλαρίνο σε εκατοντάδες ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές και σε πολλές χώρες στο εξωτερικό.

Πρόσφατα είχε τιμηθεί για την προσφορά του στη μουσική παράδοση της Ηπείρου, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε από το Σύλλογο Ηπειρωτών Άνω Λιοσίων, μαζί με τον Γρηγόρη Καψάλη.

Η κηδεία του Σταύρου Καψάλη θα γίνει την Τετάρτη 3 Απριλίου στις 15:00 στη γενέτειρά του Ζίτσα.

https://www.news247.gr/psixagogia/mousiki/pethane-o-thrylos-toy-klarinoy-stayros-kapsalis.6708990.html





15
MVP ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ - ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ

16
ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΜΑΡΤΙΟΥ
17:15 ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ - ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ
19:00 ΛΑΜΙΑ - ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ
19:30 ΛΑΡΙΣΑ - ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ
16:00 ΑΡΗΣ - ΟΦΗ
17:15 ΑΕΚ - ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ
19:00 ΞΑΝΘΗ - ΠΑΟΚ
19:30 ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ - ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ

ΔΕΥΤΕΡΑ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
19:00 ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ - ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ

17
MVP ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ- ΛΑΡΙΣΑ

18
ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΜΑΡΤΙΟΥ
17:15 ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ - ΛΑΜΙΑ
19:00 ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ - ΠΑΟΚ
19:30 ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ - ΛΑΡΙΣΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΜΑΡΤΙΟΥ
15:00 ΟΦΗ - ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ
16:00 ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ - ΑΕΚ
19:00 ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ - ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ
19:30 ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ - ΞΑΝΘΗ

ΔΕΥΤΕΡΑ 18 ΜΑΡΤΙΟΥ
19:00 ΑΡΗΣ - ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ

19
MVP ΛΑΜΙΑ - ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ

20
ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΜΑΡΤΙΟΥ
19:00 ΞΑΝΘΗ - ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ
19:30 ΑΕΚ - ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΜΑΡΤΙΟΥ
15:00 ΛΑΡΙΣΑ - ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ
16:00 ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ - ΟΦΗ
17:15 ΠΑΟΚ - ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ
19:30 ΛΑΜΙΑ - ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ

ΔΕΥΤΕΡΑ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ
19:00 ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ - ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ

21
MVP ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ - ΞΑΝΘΗ

22
Παράθεση

Οι ελληνικές συμμετοχές στο 35ο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα κλειστού στίβου
Επιμέλεια: Νίκος Συριώδης

Συνολικά 637 αθλητές και αθλήτριες από 49 χώρες θα συμμετάσχουν στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα της Γλασκώβης, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ στην ιστορία της διοργάνωσης. Διαβάστε τις ελληνικές συμμετοχές.

Συνολικά 637 αθλητές και αθλήτριες από 49 χώρες θα συμμετάσχουν στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα της Γλασκώβης, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ στην ιστορία της διοργάνωσης. Η Γλασκώβη ξεπέρασε τον αριθμό των 629 αθλητών και αθλητριών της Πράγας και είναι έτοιμη πλέον για ρεκόρ στον αγωνιστικό χώρο του Emirates Arena.

Οι διοργανωτές ανακοίνωσαν σήμερα (22/2) τις δηλώσεις συμμετοχής στα αγωνίσματα, στα οποία προκύπτει η θέση των αθλητών και αθλητριών μας στα αγωνίσματα τους. Ο Μίλτος Τεντόγλου με 8,23 μ. είναι ο μοναδικός που βρίσκεται στην κορυφή στο αγώνισμα του, ωστόσο δεν είναι ο μόνος που θα διεκδικήσει τη διάκριση.

Στο επί κοντώ των γυναικών η Νικόλ Κυριακοπούλου έχει την δεύτερη επίδοση με 4,81 μ., ενώ η Κατερίνα Στεφανίδη την 4η με το 4,74 μ. και αναμφίβολα είναι από τα βασικά φαβορί για το βάθρο των νικητριών. Ψηλά στην κατάταξη βρίσκονται και οι αθλητές μας στο επί κοντώ Ανδρών, με τον Εμμανουήλ Καραλή να έχει την έκτη και τον Κώστα Φιλιππίδη την έβδομη επίδοση.

Στο ύψος ο Κώστας Μπανιώτης έχει την τέταρτη επίδοση ανάμεσα στους 19 αθλητές που έχουν δηλωθεί, ενώ η Γκούσιν την έβδομη, στο αντίστοιχο αγώνισμα των γυναικών.

Με καλές προοπτικές θα ξεκινήσει την παρουσία του στη διοργάνωση ο Κώστας Ζήκος, που με 6.62 έχει την έκτη επίδοση ανάμεσα στους 48 που έχουν δηλωθεί και κάθε λόγο να πιστεύει σε μια καλή παρουσία στη διοργάνωση.

Ανδρες

60 μ. 48 αθλητές/28 χώρες

6η 6.62 Κώστας Ζήκος

14η 6.68 Παναγιώτης Τριβυζάς

19η 6.77 Μάκης Στεργιούλης

Κορυφαία επίδοση:6.55 Barnes (Τουρκία)

60 μ. εμπ. 32 αθλητές/21 χώρες

15η 7.71 Κώστας Δουβαλίδης

Κορυφαία επίδοση: 7.49 Ortega (Ισπανία)

1.500 μ. 30αθλητές/18 χώρες

28η 3.44.92 Ανδρέας Δημητράκης

Κορυφαία επίδοση: 3.36.02 Jakob Ingebrigtsen (Νορβηγία)

Υψος 19 αθλητές /14 χώρες

4η 2,27 μ. Κώστας Μπανιώτης

Κορυφαία επίδοση: 2,32 μ. Tamberi (Ιταλία)

Επί κοντώ 15 αθλητές/10 χώρες

6η 5,75 μ. Εμμανουήλ Καραλής

7η 5,70 μ. Κώστας Φιλιππίδης

Κορυφαία επίδοση: 5,85 μ. Lisek (Πολωνία)

Μήκος 14 αθλητές/13 χώρες

1η Μίλτος Τεντόγλου 8,23 μ.

Κορυφαία επίδοση: 8,23 μ. Μίλτος Τεντόγλου

Σφαιροβολία 19 αθλητές/16 χώρες

18η 20,11 μ. Νικόλας Σκαρβέλης

Κορυφαία επίδοση: 21,32 μ. Storl (Γερμανία)

 

Γυναίκες

60 μ. 46 αθλήτριες/31 χώρες

16η Ραφαέλα Σπανουδάκη 7.34

Κορυφαία επίδοση: 7.08 Swoboda (Πολωνία), 7.08 Kambundji (Ελβετία)

400 μ. 38 αθλήτριες/25 χώρες

30η 53.39 Ειρήνη Βασιλείου

Κορυφαία επίδοση: 51.91 Baumgart-Witan (Πολωνία)

Υψος 26 αθλήτριες/20 χώρες

7η Τατιάνα Γκούσιν 1,94 μ.

Κορυφαία επίδοση:2,04 μ. Lasitskene (Ρωσία)

Επί κοντώ 19 αθλήτριες /14 χώρες

2η 4,81 μ. Νικόλ Κυριακοπούλου

4η 4,74 μ. Κατερίνα Στεφανίδη

12η 4,50 μ. Ελένη Πόλακ

Κορυφαία επίδοση: 4,91 μ. Sidorova (Ρωσία)

Τριπλούν 19 αθλήτριες/12 χώρες

- Βούλα Παπαχρήστου

Κορυφαία επίδοση: 14,59 m. Gierisch (Γερμανία)

από Sport 24.gr

23
ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΜΑΡΤΙΟΥ
19:00 ΑΡΗΣ - ΑΕΚ
19:30 ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ - ΞΑΝΘΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΜΑΡΤΙΟΥ
15:00 ΟΦΗ - ΛΑΡΙΣΑ
16:00 ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ - ΛΑΡΙΣΑ
17:15 ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ - ΛΑΜΙΑ
19:00 ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ - ΠΑΟΚ
19:30 ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ - ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ

ΔΕΥΤΕΡΑ 4 ΜΑΡΤΙΟΥ
19:00 ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ - ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ

24
MVP ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ - ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ

25
ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
16:00 ΞΑΝΘΗ - ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ
17:15 ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ - ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ
19:30 ΑΕΚ - ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ 24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
15:00 ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ - ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ
19:00 ΛΑΜΙΑ - ΛΑΡΙΣΑ
19:30 ΠΑΟΚ - ΑΡΗΣ

ΔΕΥΤΕΡΑ 25 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
17:15 ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ - ΟΦΗ
19:30 ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ - ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ

Σελίδες: [1] 2 3 ... 26