Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Θέματα - ΛΑΜΙΑ FANS

Σελίδες: [1] 2 3 ... 26
1
Παράθεση
Έφυγε από την ζωή ο Γιάννης Σπάθας, κιθαρίστας των Socrates

Ήταν ένας από τους σπουδαιότερους κιθαρίστες της ελληνικής μουσικής σκηνής

Έφυγε από τη ζωή, σε ηλικία 69 ετών, ο Γιάννης Σπάθας, ο κιθαρίστας των Socrates και ένας από τους σπουδαιότερους Έλληνες βιρτουόζους της ηλεκτρικής κιθάρας.

Ο Γιάννης Σπάθας γεννήθηκε στους Παξούς το 1950. Ήλθε σε επαφή με τη μουσική από πολύ μικρός. Στον Πειραιά όπου μεγάλωσε, σχημάτισε με τους Αντώνη Τουρκογιώργη και Ηλία Ασβεστόπουλο το ροκ συγκρότημα Persons (1966-1969) και στη συνέχεια τους Socrates, πάλι με τον Τουρκογιώργη (μπάσο, τραγούδι).

Την περίοδο της ακμής του συγκροτήματος, το παίξιμο του Σπάθα στην ηλεκτρική κιθάρα είχε συγκριθεί με εκείνο του κιθαρίστα των Deep Purple, Ρίτσι Μπλάκμορ, και θεωρείται ένα από τα σπουδαιότερα κεφάλαια της ελληνικής ροκ σκηνής της εποχής από τα late 60s μέχρι τα early 70s.

Το 1983, μετά τη διάλυση των Socrates, ο Σπάθας συνεργάστηκε ως ενορχηστρωτής και κιθαρίστας με πολλούς γνωστούς καλλιτέχνες όπως ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Μάνος Χατζηδάκις, η Μαρία Φαραντούρη, ο Γιάννης Μαρκόπουλος, ο Γιώργος Νταλάρας, ο Βασίλης Λέκκας κα. Το 1999 κυκλοφόρησε τον πρώτο προσωπικό του δίσκο, στον οποίο είχε συμμετοχή η Χάρις Αλεξίου.

http://newpost.gr/ellada/5d2088a3d50e2f964e74f503/efyge-apo-tin-zoi-o-giannis-spathas-kitharistas-ton-socrates

2
Παράθεση
Παγκόσμια ημέρα κατά των ναρκωτικών: Ο δύσκολος δρόμος της απεξάρτησης

Δρόμος δύσκολος και μακρύς. Ένας προσωπικός γολγοθάς που απαιτεί μεγαλύτερη δύναμη και αντοχή από όσο μπορεί να φανταστεί κανείς. Μία διαδρομή με πολλές στροφές, αδιέξοδα, ανηφόρες, κατηφόρες μέχρι να φτάσει κάποιος στην τελική ευθεία, στην ευθεία της σταθεροποίησης και αργότερα σε εκείνη την ανοδική καμπύλη, της επανένταξης, της αναγέννησης.

Η διαδρομή από την εξάρτηση στην απεξάρτηση είναι ένας δύσκολος μαραθώνιος, όπου ο πρώην εξαρτημένος δίνει έναν διαρκή και ατέρμονο αγώνα ενάντια στους προσωπικούς του δαίμονες. Κατά τη διάρκεια αυτού του αγώνα υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να πέσει κάτω πολλές φορές. Ωστόσο όταν βρει το σθένος να ξανασηκωθεί, θα συνεχίσει την πορεία του προς τον τερματισμό, έναν τερματισμό που όταν πλησιάζει προς το μέρος του θα αισθάνεται μία απερίγραπτη ικανοποίηση για το επίτευγμά του.

Οι χρήστες εξαρτησιογόνων ουσιών ακολουθούν ένα μοναχικό ταξίδι, βυθισμένοι στο σκοτάδι, βαδίζοντας σε δρόμους στρωμένους από τη λευκή σκόνη, τα χάπια, την κάνναβη και πολλά άλλα. Η πλειοψηφία τους αντιμετωπίζει σαν παιδιά ενός κατώτερου θεού, τους παραγκωνίζει και σταματά να τους βλέπει, φορώντας τους έναν αόρατο μανδύα. Η λέξη «μέριμνα» είναι σχεδόν άγνωστη για εκείνους.

Το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και η δημοσιογράφος Ιωάννα Καρδάρα, ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας κατά των Ναρκωτικών* (26 Ιουνίου), συνάντησε πρώην εξαρτημένους και συνομίλησε μαζί τους για την πορεία τους προς την απεξάρτηση και την επανένταξη, αλλά και ειδικούς που ασχολούνται με το πρόβλημα της ουσιοεξάρτησης.

Από την εξάρτηση στην απεξάρτηση και στην επανένταξη

Η Μαρίνα και η Δήμητρα υπήρξαν πολυτοξικομανείς, με τα χρόνια της χρήσης τους να είναι περισσότερα από 20. Έχουν κάνει αρκετές προσπάθειες να απεξαρτηθούν, αλλά, αυτή τη φορά μετρούν, και οι δύο, αρκετούς μήνες «καθαρές» παρακολουθώντας πρόγραμμα του «18 Άνω».

«Μέχρι πρότινος, πριν έρθω εδώ, αν με ρωτούσε κάποιος γιατί «πίνω» ναρκωτικά θα του απαντούσα ότι μου αρέσουν, γι’ αυτό το κάνω. Εδώ κατάλαβα ότι δεν μου αρέσουν», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Μαρίνα.

«Για να πάρεις την απόφαση να μπεις σε πρόγραμμα απεξάρτησης χρειάζεται να σου ασκηθεί κάποια πίεση. Έφτασα να τα απαρνηθώ όλα, να πιάσω το δικό μου πάτο για να αποφασίσω ότι μέχρι εδώ ήταν. Και ξέρετε ο πάτος του καθενός είναι κάτι πολύ προσωπικό, για κάποιον μπορεί να είναι η αξιοπρέπειά του για κάποιον ότι μπορεί να χάσει το παιδί του, για κάποιον μπορεί να είναι ότι έφτασε ένα βήμα πριν το θάνατο. Δυστυχώς χρειάζεται ένα μέσο πίεσης για να πάρεις την απόφαση», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«Τα ναρκωτικά μου απάλυναν αυτόν τον πόνο, νόμιζα ότι μπορούσα να αντέξω, ένιωθα πιο δυνατή», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Δήμητρα. Δοκίμασε για πρώτη φορά ουσίες στην ηλικία των 12 ετών, η τωρινή προσπάθειά της είναι η πέμπτη. «Δυσκολεύεσαι πολύ στην αρχή, αλλά είναι θέμα απόφασης και θέμα χρόνου. Όταν κάποιες προσπάθειές μου απέτυχαν αυτό συνέβη γιατί δεν ήθελα να πάρω απαντήσεις, δεν ήθελα να δυσκολευτώ, στην ουσία, δεν ήταν ο χρόνος και η στιγμή να πω ότι θα κάνω μία προσπάθεια. Είναι θέμα χρόνου αλλά ποτέ δεν είναι αργά. Αν και αρκετές προσπάθειές μου απέτυχαν, κάθε φορά έβλεπα κάτι. Για εμένα ο πάτος ήταν ή να πεθάνω ή να έμπαινα φυλακή», αναφέρει.

Σύμφωνα με τη Μαρίνα, δεν εξαρτώνται στα ναρκωτικά όλοι όσοι δοκιμάζουν. Υπάρχουν άλλοι παράγοντες που συμβάλλουν στη δημιουργία σχέσης εξάρτησης με τις ουσίες. «Πολλοί έχουν δοκιμάσει ναρκωτικά, έχουν πιει και τσιγάρα και κόκα, δεν θα κολλήσουν όμως όλοι, δεν θα εξαρτηθούν όλοι. Η εξάρτηση σχετίζεται από τα συναισθηματικά κενά που έχεις. Καλώς ή κακώς δημιουργούμαστε από την οικογένειά μας. Εκεί μπαίνουν οι πρώτες βάσεις, οπότε εκεί, κάτι έλειπε συναισθηματικά. Αποκτάς την ψευδαίσθηση ότι σου αρέσει γι’ αυτό το κάνεις, αλλά στην ουσία το κάνεις γιατί θέλεις να αποφύγεις να δεις, να συνειδητοποιήσεις. Έπειτα αναλώνεσαι σε έναν φαύλο κύκλο, χάνεσαι μέσα σε αυτή τη δίνη και εύχεσαι να μην πεθάνεις», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Από την πλευρά της η υπεύθυνη της κοινωνικής επανένταξης γυναικών και μητέρων του 18 Άνω, Βιβή Τσαγδή, τονίζει: «Ο στόχος του 18 Άνω είναι να τους ωθήσουμε και να τους βοηθήσουμε να φτάσουν στη ρήξη με την ουσία και όχι απλά στη διακοπή. Το να διακόψεις να μην κάνεις χρήση δεν σημαίνει ότι είσαι καθαρός μέσα σου. Μπορεί να είσαι οργανικά καθαρός αλλά αν η εξάρτηση παραμένει και συνεχίζει να υπάρχει στο μυαλό και να λειτουργεί κάποια στιγμή αναγκαστικά θα σε οδηγήσει πάλι πίσω. Εμείς δηλαδή προσπαθούμε να τους οδηγήσουμε στην ρήξη με την ουσία».

«Είναι άλλο η αποτοξίνωση και άλλο η απεξάρτηση. Έχω κάτσει καθαρή και 8 μήνες και 1 χρόνο αλλά στην ουσία δεν έκανα απεξάρτηση, ήμουν πάρα πολύ ευάλωτη ώστε ανά πάσα στιγμή και στην ανά πάσα αναποδιά να γυρίσω πάλι εκεί. Η αποτοξίνωση είναι το πρώτο στάδιο, από εκεί και πέρα είναι η απεξάρτηση», συμπληρώνει η Μαρίνα.

Αναφορικά με την παρουσία και τις δράσεις της πολιτείας για τους χρήστες και τους πρώην χρήστες η Δήμητρα επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Θεωρώ ότι συμφέρει την κοινωνία και την πολιτεία να έχει ανθρώπους αποχαυνωμένους».

«Το κράτος έχει ελλείψεις στον τρόπο που αντιμετωπίζει τους εξαρτημένους. Όσο η κοινωνία μας είναι πίσω σε αυτό το ζήτημα τόσο η πολιτεία θα είναι φειδωλή. Θα έπρεπε να είχε μεγαλύτερη παρουσία ειδικά σε προγράμματα στεγνά. Όταν δεν βάζεις τον χρήστη ισότιμα δίπλα με τους άλλους ανθρώπους απευθείας τον υποβαθμίζεις. Ποιος λέει ότι ένας χρήστης είναι άνθρωπος. Το βλέπει κανείς; Ένας χρήστης παύει να είναι άνθρωπος για όλους. Οι χρήστες βιώνουν ρατσισμό, το ζήτημα των εξαρτημένων αντιμετωπίζεται σαν ταμπού. Η πολιτεία κλείνει τα μάτια και η βοήθειά της είναι λίγη», προσθέτει η Μαρίνα.

Η κοινωνία έχει άγνοια για τους εξαρτημένους

Από την πλευρά της η κ. Τσαγδή υπογραμμίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Η κοινωνία έχει άγνοια για τους εξαρτημένους. Πολλές φορές τους αντιμετωπίζουν σαν σκουπίδι. Πρέπει να υπάρξει ευαισθητοποίηση και ενημέρωση γιατί μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καθόλου». Όσον αφορά για το πρόγραμμα του 18 Άνω εξηγεί: «Η απόφαση στο δικό μας πρόγραμμα χτίζεται κάθε μέρα, είναι κάτι που το επαναπραγματεύεται με τον εαυτό του κάθε μέρα. Είναι μία διαδικασία που επαναπροσδιορίζεται κάθε μέρα».

Στέλνοντας το δικό της μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών η Μαρίνα σημειώνει: «Για μένα η μέρα κατά των ναρκωτικών δεν πρέπει να είναι μία γιορτή αλλά να είναι μία αφύπνιση και ενημέρωση».

«Ζήστε. Γιατί η ζωή είναι ωραία, ενώ τα ναρκωτικά σημαίνουν θάνατος». Αυτό είναι το μήνυμα της 50χρονης Βασιλικής που παρακολουθεί θεραπευτικό πρόγραμμα του ΟΚΑΝΑ. Μάλιστα φέτος κατάφερε να πάρει το απολυτήριο του Γυμνασίου καθώς παρακολουθεί μαθήματα στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας. Η Βασιλική ξεκίνησε τη χρήση από τα 14 και αυτή τη στιγμή ο στόχος της είναι η επανένταξη σιγά-σιγά. «Τα ναρκωτικά ήταν η άμυνά μου, το μόνο που μπορούσε να με νεκρώσει. Όταν είχα τα πάντα και ήμουν γεμάτη μέσα μου δεν τα χρειαζόμουν», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Η καθημερινότητά της αυτό το διάστημα δομείται γύρω από τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, καθώς όπως αναφέρει, «νιώθει ότι έχει μία οικογένεια». «Χτίζω την καθημερινότητά μου εδώ μέσα. Το αύριο για μένα είναι η δια βίου μάθηση», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Βασιλική. Αναφερόμενη στον τρόπο που αντιμετωπίζει η κοινωνία τους χρήστες εξαρτησιογόνων ουσιών η Βασιλική τονίζει: «Η ελληνική κοινωνία παραγκωνίζει αυτά τα παιδιά της. Υπάρχει ταμπέλα για εμάς. Εγώ ακόμα το διαχωρίζω ότι υπήρξα τοξικομανής, όχι πρεζάκι, άρρωστη με τις ουσίες. Δυστυχώς ο κόσμος έχει εξοικειωθεί με την εικόνα αυτή, και πάει παρακάτω, αδιαφορώντας, όπως και το κράτος».

Ο κοινωνικός λειτουργός στον ΟΚΑΝΑ, Γιώργος Κούκας μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ επισημαίνει: «Η θεραπεία στον ΟΚΑΝΑ έχει να κάνει ως εξής. Στη μονάδα ο χρήστης θα λάβει το υποκατάστατο που θα τον βοηθήσει να αντιμετωπίσει το σωματικό κομμάτι, το στερητικό. Έπειτα θα έχει τις συναντήσεις με τον θεραπευτή όπου εκεί θα αναδειχθούν τα προβλήματα της καθημερινότητας του αλλά θα αναδειχθεί και ένα όραμα, όπου ο χρήστης θα αναφέρει πώς θα ήθελε να ζήσει τη ζωή του. Σε αυτό βοηθούν τα ΣΔΕ, καθώς βοηθάει το άτομο να οργανώσει τα επόμενα βήματά του προκειμένου να υλοποιήσει το όραμά του. Αυτό που παρατηρούμε είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι όταν έρχονται εδώ, δεν έχουν την αίσθηση, των προτεραιοτήτων. Δεν μπορούν να βάλουν σε προτεραιότητα τις ανάγκες τους».

Ο ΟΚΑΝΑ αποτελεί τον μοναδικό φορέα που έχει την αρμοδιότητα να λειτουργεί θεραπευτικά προγράμματα υποκατάστασης εστιάζοντας κατά κύριο λόγο στην κάλυψη των αναγκών θεραπείας με φαρμακευτικά υποκατάστατα καθώς και στην παροχή δεδομένων υπηρεσιών άμεσης πρόσβασης με στόχο τη βελτίωση της σωματικής κα της ψυχικής υγείας των ενεργών χρηστών και την κινητοποίησή τους για θεραπεία.

Ο κ. Κούκας αναφερόμενος στα θεραπευτικά προγράμματα υποκατάστασης του ΟΚΑΝΑ εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Η υποκατάσταση ως υποκατάσταση είναι μία ιατρική πράξη. Αυτό σημαίνει ότι κάποιος πρέπει να ακολουθήσει μία συγκεκριμένη διαδρομή πριν φτάσει στη χορήγηση του υποκατάστατου. Το πρώτο βήμα που πρέπει να γίνει είναι να πιστοποιήσει ο γιατρός αν κάποιος είναι χρήστης. Ο θεραπευόμενος μέχρι να βρεθεί η κατάλληλη μονάδα για αυτόν παραμένει μέσα στους κόλπους της λεγόμενης Μονάδας Υποκατάστασης Άμεσης Πρόσβασης που εδρεύει στην 3η Σεπτεμβρίου. Εκεί ετοιμάζεται για τη μετάβαση σε μια άλλη μονάδα, τις λεγόμενες Μονάδες Ολοκληρωμένης Θεραπείας (ΜΟΘ) της Εξάρτησης. Εκεί ο θεραπευόμενος συνεργάζεται με το γιατρό για να ρυθμίσουν την αντίστοιχη δοσολογία κάθε φορά. Παράλληλα υπάρχει και η υποστήριξη από κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους προκειμένου ο θεραπευόμενος να προχωρήσει στην σταδιακή αποτοξίνωση, όχι μόνο τη σωματική αλλά και την ψυχολογική. Στις μονάδες αυτές παράλληλα με την υποκατάσταση προσπαθεί να δημιουργηθεί ένα θεραπευτικό πλάνο το οποίο να έχει μία αρχή μέση και τέλος, με αφετηρία την όσο το δυνατόν περισσότερη μείωση της υποκατάστατης ουσίας και με μακροπρόθεσμο στόχο την ολοκληρωτική απεξάρτηση. Το θεραπευτικό πλάνο θα μας δείξει πότε θα είναι το επόμενο στάδιο μετάβασης στην επόμενη θεραπεία».

Ακόμη ο κ. Κούκας υπογραμμίζει: «Μετά τις ΜΟΘΕ υπάρχουν 2 επιλογές, η μία είναι η συνταγογράφηση μακράς διάρκειας και η άλλη είναι η διέξοδος της προεπανένταξης. Η προεπανένταξη σηματοδοτεί μία αλλαγή για τον ίδιο τον άνθρωπο. Στην καινούρια μονάδα ξεκινάει μία καινούρια προσπάθεια που πλέον έχει να κάνει με το μηδενισμό της υποκατάστασης. Σε αυτή την περίπτωση έχουμε αυξημένη ψυχοκοινωνική υποστήριξη από στελέχη του ΟΚΑΝΑ, με πολύ πιο εξειδικευμένες παρεμβάσεις, είτε ομαδικές είτε ατομικές, με κύριο στόχο να προετοιμαστεί το άτομο για μια ζωή χωρίς ουσίες».

«Εκεί ξεκινά το στάδιο της επανένταξης, όπου παρατηρείται πώς τα πηγαίνει το άτομο χωρίς καμία χορήγηση ουσιών και «εκτεθειμένη» σε αυτό που λέγεται κόσμος. Στην πραγματικότητα αποσύρει και το τελευταίο δίχτυ ασφαλείας και προσπαθεί να το κάνει να σταθεί μόνο του στη ζωή», καταλήγει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κούκας.

Αναφορικά με τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) τονίζει: Για εμάς το ΣΔΕ παρόλο που είναι μία δομή του υπουργείου Παιδείας συμβάλλουν σημαντικά στο ενταξιακό κομμάτι. Πρώτα από όλα είναι επιταχυντικός παράγοντας για τη θεραπεία που προσφέρεται στον ΟΚΑΝΑ. Ξεκολλάει τους ανθρώπους από το τέλμα και τους προσφέρει μία μεθοδολογία που τους βοηθάει για τα βήματα που χρειάζεται να κάνουν ώστε να πάνε παρακάτω. Το ΣΔΕ δεν δίνει μόνο γνώσεις.

Η ζωή στον ξενώνα

Στον ξενώνα διαμονής του Κέντρου Κοινωνικής Επανένταξης ΚΕΘΕΑ Νόστος, ο Παναγιώτης και ο Βασίλης μας ξεναγούν στους ορόφους δείχνοντάς μας τα δωμάτιά τους και τους χώρους όπου συγκεντρώνονται και μιλάνε. Ο ξενώνας διαμονής χωράει συνολικά 25 άτομα ενώ αυτή τη στιγμή διαμένουν 11. Ο Βασίλης είναι 44 ετών και υπήρξε χρήστης εδώ και 26 χρόνια. Παλεύει πολλά χρόνια να απεξαρτηθεί, αλλά όπως λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Εδώ δεν μαθαίνουμε μόνο πώς θα κόψουμε τα ναρκωτικά. Εδώ μαθαίνουμε να λειτουργούμε με άλλες αξίες, να μάθουμε έναν άλλο τρόπο ζωής, να μην είμαστε όπως ήμασταν στη χρήση, που λειτουργούσαμε δίχως να δίνουμε λογαριασμό σε κανέναν, δίχως να υπολογίζουμε τις συνέπειες. Μαθαίνουμε να λειτουργούμε με σεβασμό απέναντι στους άλλους, να λειτουργούμε με εντιμότητα, να λειτουργούμε με καθαρές αξίες, προκειμένου να πετύχουμε τον μακροπρόθεσμο στόχο πρώτα από όλα να μείνουμε καθαροί και μετέπειτα να αλλάξουμε τρόπο ζωής».

«Έπρεπε να φτάσω λίγο πριν το θάνατο για να πάρω την απόφαση να μπω στη διαδικασία της απεξάρτησης και της επανένταξης. Είπα δεν πάει άλλο. Όσο πιο πολλά είναι τα χρόνια της χρήσης τόσο πιο δύσκολο. Ειδικότερα, αν έχεις κάνει και άλλες προσπάθειες και έχουν αποτύχει είναι ακόμα πιο δύσκολο γιατί από πίσω υπάρχει η απογοήτευση και η ματαίωση. Στόχος μου είναι αφού αποφοιτήσω από το πρόγραμμα να έχω δύο ανθρώπους κοντά μου ώστε να ξέρω ότι σε μία δύσκολη στιγμή μου θα με τραβήξουν, θα με βοηθήσουν και θα με επαναφέρουν στην πραγματικότητα. Θέλω να ξαναφτιάξω τις σχέσεις με την οικογένειά μου», προσθέτει ο Βασίλης.

Λίγο πιο πέρα βρίσκεται ο Ηρακλής όπου σιδερώνει ρούχα και πετσέτες. Είναι χρήστης από τα 15 του. Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, «χρειάστηκε να φτάσει στον προσωπικό του βυθό για να πάρει την απόφαση να απευθυνθεί σε κάποιο πρόγραμμα». «Έφτασα σε ένα σημείο της ζωής μου που δεν πήγαινε άλλο, και έπρεπε κάτι να αλλάξω για να αλλάξει η ζωή μου. Αυτό που έμαθα τώρα στο πρόγραμμα είναι ότι εγώ πρέπει να αλλάξω για να αλλάξει η ζωή μου. Θέλει δουλειά, είναι προσπάθεια ζωής. Είμαι 7 μήνες στο πρόγραμμα. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα έχω συμμετάσχει άλλη μία φορά που έφτασα μέχρι την επανένταξη και υποτροπίασα, αλλά μέσα σε εκείνη τη χρονιά διέκοψα και 4 φορές. Μόνο ένας άνθρωπος που έχει περάσει τον ίδιο δρόμο με το δικό μου μπορεί να καταλάβει πιο καλά. Και εδώ ζορίζομαι να πω πράγματα για εμένα αλλά όταν το κάνει ο διπλανός μου θα το κάνω κι εγώ», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ηρακλής.

Το ΚΕΘΕΑ ΝΟΣΤΟΣ ιδρύθηκε το 1993 και σήμερα αποτελεί ένα ολοκληρωμένο δίκτυο υπηρεσιών που καλύπτει τον δήμο Πειραιά, τους όμορους δήμους, τα νότια προάστια, περιοχές της δυτικής Αττικής, καθώς και τα νησιά του βορειοανατολικού Αιγαίου.

Προσφέρει συμβουλευτική, θεραπεία και κοινωνική επανένταξη σε ενήλικες χρήστες ουσιών, εργαζόμενους και φοιτητές που κάνουν είτε πειραματική/περιστασιακή είτε συστηματική χρήση ουσιών. Επίσης, υποστηρίζει οικογένειες που αντιμετωπίζουν προβλήματα εξάρτησης. Το ΚΕΘΕΑ ΝΟΣΤΟΣ διαθέτει Συμβουλευτικά Κέντρα και Κέντρα Οικογενειακής Υποστήριξης στον Πειραιά, την Ελευσίνα, τη Μυτιλήνη και τη Χίο.

Η θεραπεία γίνεται στον Πειραιά είτε στη Θεραπευτική Κοινότητα διαμονής, διάρκειας 6 μηνών, είτε στην Ανοικτή Δομή Υποστήριξης που είναι μονάδα εξωτερικής παρακολούθησης και προσφέρει εξατομικευμένη υποστήριξη ανάλογα με τις ανάγκες και το είδος εξάρτησης του ενδιαφερομένου. Επίσης, υποστηρίζει αποφοίτους στη διατήρηση της αποχής τους από τη χρήση και την πρόληψη της υποτροπής καθώς και άτομα με προβληματική σχέση με το διαδίκτυο.

Η θεραπευτική πορεία ολοκληρώνεται με τη συμμετοχή στο Κέντρο Κοινωνικής Επανένταξης στον Πειραιά, το οποίο διαθέτει ξενώνα και υποδέχεται όσους ολοκληρώνουν την κύρια φάση θεραπείας είτε στη Θεραπευτική Κοινότητα διαμονής είτε στην Ανοικτή Δομή Υποστήριξης.

Στοιχεία από την Ετήσια Ευρωπαϊκή Έκθεση για τα Ναρκωτικά το 2019

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, περίπου 96 εκατομμύρια ενήλικες ή ποσοστό 29% των Ευρωπαίων ηλικίας 15-64 ετών εκτιμάται ότι έχει κάνει χρήση παράνομης ουσίας κατά τη διάρκεια της ζωής του. Δοκιμή χρήσης ουσιών αναφέρεται πιο συχνά από άνδρες (57,8 εκατομμύρια) παρά από γυναίκες (38,3 εκατομμύρια). Η πιο διαδεδομένη ουσία είναι η κάνναβη (55,4 εκατομμύρια άνδρες και 36,1 εκατομμύρια γυναίκες), ενώ οι εκτιμήσεις για χρήση άλλων ουσιών τουλάχιστον μία φορά κινούνται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα: 12,4 εκατομμύρια άνδρες και 5,7 εκατομμύρια γυναίκες έκαναν χρήση κοκαΐνης, 9,3 εκατομμύρια άνδρες και 4,6 εκατομμύρια γυναίκες έκαναν χρήση MDMA και 8,3 εκατομμύρια άνδρες και 4,1 εκατομμύρια γυναίκες έκαναν χρήση αμφεταμινών. Τα επίπεδα χρήσης κάνναβης τουλάχιστον μία φορά διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των χωρών και κυμαίνονται από περίπου 4% των ενηλίκων στη Μάλτα έως 45% στη Γαλλία.

Η χρήση ουσιών τον τελευταίο χρόνο πριν από την έρευνα αποτελεί δείκτη της πρόσφατης χρήσης και, κατά κανόνα, απαντά συχνότερα στους νεαρούς ενήλικες. Εκτιμάται ότι 19,1 εκατομμύρια νεαροί ενήλικες (ηλικίας 15-34 ετών) έκαναν χρήση ναρκωτικών τον τελευταίο χρόνο (16%), με τον αριθμό των ανδρών (20%) να είναι σχεδόν διπλάσιος εκείνου των γυναικών (11%).

Το πιο δημοφιλές ναρκωτικό στην Ελλάδα είναι αναμφισβήτητα η κάνναβη, καθώς το 11% των ενηλίκων (15-64) έχουν κάνει χρήση έστω μία φορά σε όλη τη ζωή τους.

Όσο αφορά την κοκαΐνη, το 1,3% των ενηλίκων 15-64 ετών έχουν κάνει χρήση έστω μία φορά σε όλη τη ζωή τους, το 1% των μαθητών ηλικίας 15-16 ετών δηλώνει πως έχει κάνει χρήση έστω μία φορά σε όλη τη διάρκεια ζωής.

*Παγκόσμια ημέρα κατά των Ναρκωτικών

Η 26η Ιουνίου καθιερώθηκε ως «Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών και της Παράνομης Διακίνησής τους» στις 7 Δεκεμβρίου 1987 από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, προκειμένου να ευαισθητοποιήσει την παγκόσμια κοινή γνώμη για τις επιπτώσεις από τη χρήση των ναρκωτικών ουσιών και την παράνομη διακίνησή τους, αλλά και για να τιμήσει τον Κινέζο μανδαρίνο Λιν Τσε Χσου (1785-1850), που απαγόρευσε το εμπόριο οπίου στην Καντώνα, με αποτέλεσμα να προκληθεί ο Πρώτος Πόλεμος του Οπίου το 1839.

https://www.mag24.gr/pagkosmia-imera-kata-ton-narkotikon-o-dyskolos-dromos-tis-apeksartisis/

3
Σχετικά με το forum / 200.000 μηνύματα
« στις: Σαβ 15 Ιούν 2019 21:18  »
200.000 μόλις τα PAS.GR και φύγαμε την 300άρα!

4
Ποια ομάδα θέλετε να σηκώσει το Copa America;

5
Αλλα Αθλήματα - Εθνικές ομάδες / Copa America 2019
« στις: Παρ 14 Ιούν 2019 12:21  »
Παράθεση
Κόπα Αμέρικα 2019: Πού θα δείτε τα ματς της διοργάνωσης

Επιμέλεια: Βασίλης Τεμπέλης

Το Κόπα Αμέρικα 2019 κάνει σέντρα τα ξημερώματα του Σαββάτου (15/6, 03:00). Η κορυφαία διοργάνωση της Νοτίου Αμερικής θα μεταδοθεί ζωντανά τηλεοπτικά από την ΕΡΤ μέχρι και τον τελικό της 7ης Ιουλίου. Δείτε το πρόγραμμα (ώρες, κανάλι) των ομίλων.
ShareTweet
Η Νότια Αμερική παίζει μπάλα από τις 14 Ιουνίου μέχρι και τις 7 Ιουλίου. Το Κόπα Αμέρικα 2019, το οποίο διεξάγεται στα γήπεδα της Βραζιλίας, κάνει σέντρα τα ξημερώματα του Σαββάτου (15/6, 03:00) στο Μορουμπί του Σάο Πάουλο με την αναμέτρηση τη σελεσάο με τη Βολιβία.

Η διοργάνωση θα μεταδοθεί ζωντανά από την ΕΡΤ. Βραζιλία, Βολιβία, Βενεζουέλα, Περού, Αργεντινή, Κολομβία, Παραγουάη, Κατάρ, Ουρουγουάη, Ιαπωνία, Κολομβία και Χιλή θα προσφέρουν θέαμα στο ελληνικό κοινό.

Όλα τα ματς μεταδίδονται από το ΕΡΤ Sports HD, ενώ θα δείξει παιχνίδια και το ΕΡΤ 1 (σ' αυτά που συμπίπτουν την ίδια ώρα για την τρίτη αγωνιστική της φάσης των ομίλων). Δείτε αναλυτικά ημερομηνίες, ώρες αγώνων και κανάλι μετάδοσης από τη φάση των ομίλων.

Φυσικά, η ΕΡΤ θα μεταδώσει όλη τη διοργάνωση, τους προημιτελικούς, τους ημιτελικούς, το μικρό και μεγάλο τελικό. Δείτε αναλυτικά:

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
1ος όμιλος
Βραζιλία

Βολιβία

Βενεζουέλα

Περού

1η αγωνιστική

Βραζιλία - Βολιβία (15/6, 03:00 - Μορούμπι, Σάο Πάουλο) ΕΡΤ Sports HD

Βενεζουέλα - Περού (15/6, 22:00 - Αρένα ντο Γκρέμιο, Πόρτο Αλέγκρε) ΕΡΤ Sports HD

2η αγωνιστική

Βολιβία - Περού (19/6, 00:30 - Μαρακανά, Ρίο ντε Ζανέιρο) ΕΡΤ Sports HD

Βραζιλία - Βενεζουέλα (19/6, 03:30 - Ιταϊπάβα Αρένα Φόντε Νόβα, Σαλβαντόρ) ΕΡΤ Sports HD

3η αγωνιστική

Περού - Βραζιλία (22/6, 22:00 - Αρένα Κορίνθιανς, Σάο Πάουλο) ΕΡΤ 1

Βολιβία - Βενεζουέλα (22/6, 22:00 - Μινεϊράο, Μπέλο Οριζόντε) ΕΡΤ Sports HD

2ος όμιλος
Αργεντινή

Κολομβία

Παραγουάη

Κατάρ

1η αγωνιστική

Αργεντινή - Κολομβία (16/6, 01:00 - Ιταϊπάβα Αρένα Φόντε Νόβα, Σαλβαντόρ) ΕΡΤ Sports HD

Παραγουάη - Κατάρ (16/6, 22:00 - Μαρακανά, Ρίο ντε Ζανέιρο) ΕΡΤ Sports HD

2η αγωνιστική

Κολομβία - Κατάρ (20/6, 00:30 - Μορουμπί, Σάο Πάουλο) ΕΡΤ Sports HD

Αργεντινή - Παραγουάη (20/6, 03:30 - Μινεϊράο, Μπέλο Οριζόντε) ΕΡΤ Sports HD

3η αγωνιστική

Κατάρ - Αργεντινή (23/6, 22:00 - Αρένα ντο Γκρέμιο, Πόρτο Αλέγκρε) ΕΡΤ Sports HD

Κολομβία - Παραγουάη (23/6, 22:00 - Ιταϊπάβα Αρένα Φόντε Νόβα, Σαλβαντόρ) ΕΡΤ 1

3ος όμιλος
1η αγωνιστική

Ουρουγουάη - Εκουαδόρ (17/6, 01:00 - Μινεϊράο, Μπέλο Οριζόντε) ΕΡΤ Sports HD

Ιαπωνία - Χιλή (18/6, 02:00 - Μορουμπι, Σάο Πάουλο) ΕΡΤ Sports HD

2η αγωνιστική

Ουρουγουάη - Ιαπωνία (21/6, 02:00 - Αρένα ντο Γκρέμιο, Πόρτο Αλέγκρε) ΕΡΤ Sports HD

Εκουαδόρ - Χιλή (22/6, 02:00 - Ιταϊπάβα Αρένα Φόντε Νόβα, Σαλβαντόρ) ΕΡΤ Sports HD

3η αγωνιστική

Χιλή - Ουρουγουάη (25/6, 02:00 - Μαρακανά, Ρίο ντε Ζανέιρο) ΕΡΤ Sports HD

Εκουαδόρ - Ιαπωνία (25/6, 02:00 - Μινεϊράο, Μπέλο Οριζόντε) ΕΡΤ 1

* Περνούν στα προημιτελικά οι δύο πρώτοι κάθε ομίλου, καθώς και οι δύο καλύτεροι τρίτοι (μόνο ένας τρίτος μένει εκτός)

από Sport 24.gr

6
Παράθεση

Ένα άρθρο με ιδιαίτερο περιεχόμενο κάνει το γύρο των social media τις τελευταίες ώρες.

Ο τίτλος του: «Θέλω να σου αστράψω δυο χαστούκια να ξυπνήσεις….». Μη βιαστείτε να βγάλετε συμπεράσματα.

Αναφέρεται σε τροχαία δυστυχήματα με θύματα νέους σε ηλικία ανθρώπους. Δείτε τι αναφέρει:

«Σε εσένα τον δεκαεξάρι που οδηγείς το παπί με το κράνος αλά μπρατσέτα, σε εσένα τον εικοσιπεντάρι που γ@μας και δέρνεις.

Θέλω να σε πάρω να πάμε μια βόλτα θέλω να δω τη μαγκιά σου , τι λες λοιπόν πάμε; Ακολούθα με.

Ο δρόμος ανηφορικός νεκρική ησυχία, τριγύρω κάθε ηλικίας μαυροντυμένοι με κόκκινα μάτια , προχώρα μη μασάς, συ δε πιάνεις το διακοσάρι για πλάκα; Συνεχίζουμε λοιπόν, ο ήλιος ψηλά σου καίει τη πλάτη , να τη η εκκλησιά .

Ο κόσμος πήχτρα και δεν ακούγεται ανάσα , τρομακτικό ε; Προχώρα , αργείς, ακολουθούν κι άλλοι μη σταματάς, μπες μέσα πάμε να δούμε το νεκρό.

Έχεις πάει σε κηδεία εικοσάχρονου; Οχι ε; Βγάλε το σκασμό και κοίτα.

Τι έγινε; Δε μπορείς να δεις καθαρά ; Τα μάτια σου τρέχουν ασταμάτητα τσούζουν, εκεί σε θέλω , σκάσε και κοίτα!

Έχεις δει ποτέ παλικάρια γύρω από φέρετρο ψηλά σαν λεύκες να κλαιν ανεξέλεγκτα σα μωρά παιδιά; Λεγε έχεις δει; Έχεις δει πατέρα να χτυπάει το φέρετρο και να φωνάζει με όλη του τη δύναμη “Σήκω γιε μου να φύγουμε;”

Λεγε είδες; Έχεις δει μάνα νεκρή καθισμένη σε καρέκλα να αναπνέει; Είδες;

Όχι αγάπη μου δε θα φύγεις τώρα θα το δεις όλο το έργο, θα δεις το πατέρα να βροντάει να σπάσει το φέρετρο απ’το πόνο, θα δεις τη μάνα να λιποθυμά και να τη συνεφέρνουν για να συνεχίσει το Γολγοθά , θα ακούσεις κραυγές από Αρχαία Τραγωδία να σου ξεσκίζουν τη ψυχή και μετά θα καταλάβεις για πάντα τι θα πει μαγκιά.

Μαγκιά λοιπόν δεν είναι ούτε τα ποτά , ούτε τα τέρμα κοντέρ, ούτε οι γκόμενες , ούτε οι κόντρες…

Μαγκιά αγορίνα μου είναι να σου ξεσκίζουν την ψυχή, να σε σκοτώσουν και να πρέπει να ζήσεις.

Να ζήσεις γιατί έχεις ακόμη ένα παιδί που σε περιμένει και συ πρέπει να σταθείς

ΒΡΑΧΟΣ αυτή είναι μαγκιά κι από ‘δω και στο εξής σεβασμός.

Ξύπνα και ζήσε.

Άρθρο της Ειρήνης Λαγουτατζή

Πηγή: newsone.gr

7
MVP ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ - ΠΑΟΚ

8
ΣΑΒΒΑΤΟ 4 ΜΑΪΟΥ
19:00 ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ - ΛΑΜΙΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ 5 ΜΑΪΟΥ
16:00 ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ - ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ
19:00 ΛΑΡΙΣΑ - ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ
19:00 ΑΡΗΣ - ΞΑΝΘΗ
19:00 ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ - ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ
19:00 ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ - ΟΦΗ
19:00 ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ - ΑΕΚ
19:00 ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ - ΠΑΟΚ

9
Παράθεση
. Π. Καβάφης: Ο άνθρωπος των αιώνων!

Αλέξανδρος Στεργιόπουλος

Ο μεγάλος Αλεξανδρινός, ο ποιητής που ταξίδεψε στον χρόνο και μας έμαθε ιστορία. Σήμερα τα γενέθλια, σήμερα ο θάνατος του. Σήμερα και πάντα θα έρχεται σε μας.

Σαν να το ξέρε ότι το όνομα του θα γινόταν χίλια κομμάτια. Πως θα ταξίδευε σε μέρη ηλιόλουστα, σκιερά, σε τόπους ιερούς, ανίερους, πυρακτωμένους και ανθεκτικούς στο πέρασμα των αιώνων. Σαν να το ξέρε ότι το ταξίδι δεν τελειώνει και ένας προορισμός δεν αρκεί. Σαν να ξερε ότι το όνομα είναι η προίκα μας και δεν πρέπει να το αφήσουμε μόνο απέναντι στην ευτέλεια των καιρών. Εν μέσω αγαλμάτων, ηρώων, ένδοξων, άδοξων, βαρβάρων, κεριών που δεν σβήνουν και ημερών που έσβηναν απότομα για να καρφωθούν στο τραχύ πρόσωπο του χρόνου, το όνομα σφυρηλατήθηκε, ενδύθηκε βελούδο, μετάξι και ξεφτισμένη χλαμύδα, άκαμπτο και δυνατό, σαν πλοίο που φτιάχτηκε μόνο για να ταξιδεύει, όχι να δένει. Το όνομα που απέκτησε δική του ταυτότητα και πρόσθεσε ιδιότητες, το όνομα που έγινε σημάδι αναγνώρισης. Το όνομα έγινε σημείο εξήγησης και ελέγχου ιστοριών και ιστορικών στιγμών, παθών, στάσεων του χρόνου, εξήγησης των βημάτων των Ευμενίδων, του κάλλους και της άφυλης ομορφιάς... το όνομα που μπήκε μπροστά από το δέος και έγινε παγκόσμιο, ενώνοντας γλώσσες, σκέψεις, κουλτούρες... Όπως και να το πεις, όπως και να το γράψεις θα είναι ταπεινό και μεγάλο, ζωντανό για πάντα, σαν κερί αναμμένο, του μέλλοντος οι μέρες... Κ. Π. Καβάφης, ο άνθρωπος των αιώνων!

Ποιητής

Η λέξη “ποιητής” είναι γραμμένη στον τάφο του. Τίτλος τιμής που κατακτήθηκε σε δρόμους κοινούς, γνωστούς, περπατημένους από τους ανθρώπους όλου του κόσμου. Η πολυπολιτισμικότητα ήταν πηγή έμπνευσης, ήταν η καθημερινότητα του, ήταν το κοινά αποδεκτό περιβάλλον την εποχή που έζησε ο Αλεξανδρινός. Το άλλο κομμάτι της ποίησης του ο έρωτας, ο έρωτας για το ίδιο φύλο. Δίχως όρια κι αυτό, μια και μια τόσο τολμηρή και θαρραλέα επιλογή αναπότρεπτα σπάει τα όποια στεγανά, αφήνει πίσω στερεότυπα και κοινωνικές, ηθικές, συμβάσεις. Τρίτος πυλώνας η Ιστορία. Η μελέτη και η υπενθύμιση της στο παρόν -ποιητικώ τω τρόπω- του έδωσαν θέση ταξιδευτή ανά την υφήλιο. Για τον Καβάφη οι άνθρωποι και η θέση τους στον κόσμο και την Ιστορία είχε σημασία. Για να ερμηνεύσει το σήμερα, χανόταν στο χθες και προετοίμαζε το μετά, το μέλλον. Ευθύς, γεμάτος αυτοπεποίθηση λόγος, δεν εντυπωσίαζε με το μέγεθος του καλλιτεχνήματος, αλλά με τη γυμνή αλήθεια που παρουσίαζε. Ο Καβάφης ήθελε να μείνει στη μνήμη και την καρδιά των ανθρώπων ως ποιητής-αγγελιαφόρος, ιστορικός! Σαν αυτός που άκουσε τα μηνύματα του καιρού του, τη βοή του κόσμου και τον ασίγαστο ψίθυρο της Ιστορίας και τα μετέφερε με προσοχή, κόπο και μεγάλη ευθύνη. Δεν είναι τυχαίο ότι η διαδικασία ολοκλήρωσης ήταν χρονοβόρα. Τον σεβόταν τον Χρόνο και τον έβαλε στα ποιήματα του, θεματικά και στην επιλογή τίτλων. Όπως σεβάστηκε και άντλησε από το κάλλος των νιάτων και την “αντιπαράθεση” τους με τα γηρατειά. Κι όταν έμεινε μόνος με τις σκιές του, “συνομίλησε” μέσω του φωτός. Το “Καβαφικό κράμα” μας έδωσε ομορφιά, σοφία και γνώση, φράσεις οδηγούς που εντυπώθηκαν στις συνειδήσεις μικρών και μεγάλων. Με τον Καβάφη ταξιδέψαμε και μάθαμε, ταξιδεύουμε και μαθαίνουμε. Εις το διηνεκές...

Οι πραγματικές σπουδές γι’ αυτόν είναι τα “εξωσχολικά” διαβάσματα.

Κατ’ ουσίαν αυτοδίδακτος

Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια στις 29 Απριλίου 1863. Ήταν το ένατο και τελευταίο παιδί του μεγαλέμπορου βαμβακιού Πέτρου Ι. Καβάφη, που κρατούσε από γένος φαναριώτικο με ρίζες βυζαντινές, και της μόλις δεκαπεντάχρονης στον γάμο της και επίσης Φαναριώτισσας Χαρίκλειας, το γένος Φωτιάδη. Εφτά αδέρφια του ήταν αγόρια. Το μοναδικό κορίτσι πέθανε βρέφος.

Τα πρώτα του χρόνια τα έζησε δίχως προβλήματα. Ο θάνατος του πατέρα του, το 1870, στάθηκε η απαρχή της οικονομικής παρακμής. Δύο χρόνια αργότερα η οικογένεια μετακομίζει στην Αγγλία. Κύριος σταθμός της εξαετούς παραμονής εκεί το Λίβερπουλ και κατά δεύτερο λόγο το Λονδίνο. Εκεί έμαθε καλά τα αγγλικά και εκεί εντοπίζεται η ρίζα της κάποιας διγλωσσίας που τον διέκρινε έως τον θάνατο του. Δύο από τα πρώτα ποιήματα του τα έγραψε στα αγγλικά, ενώ συνέχισε μέχρι τέλους να καταγράφει στην αγγλική του ποιητικούς σχολιασμούς του. Η οικογένεια, αφού έχασε σχεδόν όλη την περιουσία εξαιτίας του οικονομικού κραχ στην Αίγυπτο, επιστρέφει στην Αλεξάνδρεια το 1878. Ο Κωνσταντίνος σπουδάζει στο εμποροπρακτικό λύκειο “Ο Ερμής”. Οι πραγματικές σπουδές όμως γι’ αυτόν είναι τα “εξωσχολικά” διαβάσματα. Αυτοδίδακτος κατ’ ουσίαν, εκμεταλλεύεται όσα βιβλία του προσφέρουν οι δανειστικές βιβλιοθήκες της γενέτειρας του. Το 1882, η εξέγερση των Αιγυπτίων στην Αλεξάνδρεια καταπνίγεται με τον βομβαρδισμό της πόλης από τον βρετανικό στόλο. Η οικογένεια μετακινείται στην Πόλη, όπου παραμένει επί τριετία. Εκεί, το 1883, σύμφωνα με μαρτυρίες, εκδηλώνεται ο ομοερωτισμός του. Και εκεί αρχίζει να καταγίνεται με την τέχνη της ποίησης.

Αυστηρός κριτής του εαυτού και του έργου του

“Είμαι και γω Ελληνικός”

Το 1885 εγκαταλείπει την αγγλική προστασία που είχε αποκτήσει ο πατέρας του το 1850 και επιστρέφει στην ελληνική υπηκοότητα. “Είμαι και γω Ελληνικός. Προσοχή, όχι Έλλην, ούτε Ελληνίζων, αλλά Ελληνικός”, έλεγε. Ο Παντελής Μπουκάλας στο εισαγωγικό σημείωμα της έκδοσης της “Καθημερινής” “Έλληνες Ποιητές. Κ.Π.Καβάφης”, επισημαίνει: “Εικάζω, αυθαιρέτως, ότι το Έλλην το συνέδεε με το αίμα, την καταγωγή. Το δε Ελληνικός με το πνεύμα και τη στάση”. [...] Ο Κωνσταντίνος υποαπασχολείται ως δημοσιογράφος και κατόπιν ως μεσίτης στο Χρηματιστήριο Βάμβακος. Στα χρόνια 1889-1892 υπηρετεί ως άμισθος γραμματέας στην Υπηρεσία Αρδεύσεων, εξαρτώμενη από το Υπουργείο Δημοσίων Έργων, όπου και προσλαμβάνεται το 1892 ως έκτακτος έμμισθος υπάλληλος. Το 1922 αποσύρεται από την υπαλληλική ζωή, χωρίς να προκύπτει ότι συνταξιοδοτήθηκε. Το πόσο επηρέαζε ο βιοπορισμός την τέχνη του το είχε συνειδητοποιήσει νωρίς. Σημείωνε αυτοβιογραφούμενος το 1905: “Ένας νέος ποιητής μ' επισκέφθηκε. Ήταν πολύ πτωχός, εζούσε από την φιλολογική του εργασία, και με φαίνονταν κάπως σαν να λυπούνταν βλέποντας το καλό σπίτι που κατοικούσα, τον δούλο μου που τον έφερε ένα καλά σερβιτό τσάι, τα ρούχα μου τα καμωμένα σε καλό ράπτη. Είπε: Τι φρικτό πράγμα να έχη κανείς να παλεύη να βγάζη τα προς το ζην, να κυνηγάς συνδρομητάς για περιοδικό σου, αγοραστάς για βιβλίο σου. [...]

Ο Καβάφης ήταν αυστηρός κριτής του εαυτού και του έργου του. Η ποίηση ήταν δοκιμασία, γι' αυτό και η κυοφορία κάθε ποιήματος ήταν εξαντλητική διαδικασία. Δεν είναι τυχαίο ότι στη διάρκεια του έτους σπάνια ολοκλήρωνε πάνω από δύο ποιήματα! Όντας λεπτολόγος αποκήρυξε ουκ ολίγα ποιήματα, ενώ εφάρμοζε την πρακτικής της αυοέκδοσης. Τύπωνε τα ποιήματα του σε μονόφυλλα και ύστερα σε τεύχη και συλλογές. Ολιγογράφος, αλλά όπως τόνιζε ο Γρηγόριος Ξενόπουλος “... το ποίημα αυτό είναι πολλάκις θαυμάσια μικρογραφία. Κλείνει μέσα του κόσμον ολόκληρον”. Στην ποίηση του Αλεξανδρινού δεν θα δούμε ομοιοκαταληξία, έμμετρες στροφές. Ο ίδιος έλεγε ότι η “ρίμα είναι δεσμός, αλλά είναι και ευκολία. Η ρίμα φέρνει κάποτε και μίαν ιδέαν”. Ο Καβάφης, σύμφωνα με τον Σεφέρη, είναι ένα όριο όπου η ποίηση απογυμνώνεται προσεγγίζοντας την πρόζα. Είναι -πάντα κατά τον Σεφέρη- ο περισσότερο αντι”ποιητικός” ή α-”ποιητικός”.

Η ποίηση του όσο έγκυρη κι αν είναι, δεν στέκει απόμακρη

Παγκόσμια απήχηση

Το καβαφικό έργο μπορεί να γίνεται απτά αντιληπτό στις περιοχές της ιστορικής συνείδησης, του έρωτα, της μοναξιάς, της δικής του ιερουργίας, όμως θα δεις και την πολιτική διάσταση, κυρίως στο ποίημα “27 Ιουνίου 1906, 2μ.μ.”. Το έργο του είναι καμωμένο με τη λαϊκή σοφία των δημοτικών ασμάτων για τα οποία έγραψε αρκετά κείμενα. Μάλιστα, τις βιβλιοκρισίες του για τις συλλογές δημοτικών τις κατέτασσε στα τρία πεζά του. Σεβόταν απεριόριστα τον λόγο που τραγουδήθηκε και διαβάστηκε σε αυτά τα άσματα και σε ανθολογία δημοτικών τραγουδιών που συνέταξε για τον Εκπαιδευτικό Όμιλο Αιγύπτου, έγραψε: “Η γλώσσα μας όλο και αλλάζει. Παίρνει τύπους απ' την αρχαία, πλήθος λέξεις, και σε καινούργιους ξένους όρους δίδει την ιθαγένεια. Στα δημοτικά άσματα βλέπει το παιδί τι ήταν η γλώσσα πριν η επιρροή του νέου πολιτισμού έλθει επάνω της κ' επιβάλλει τες απαιτήσεις της. Βέβαια, δεν θα σκλαβωθεί σ' αυτήν την παλαιοτέρα μορφή της γλώσσας, μήτε θα την πάρει για απόλυτον υπόδειγμα ύφους. Αλλά θα ξέρει από πού ξεκίνησεν η σημερινή λαλιά. Και γνωρίζοντας το, θα χρησιμοποιεί ενίοτε -θα του έρθει φυσικά, δεν θα είναι ανάγκη να το επιβάλει στον εαυτό του- κάτι από την φρασιολογία των ασμάτων, κάτι απ' το λεκτικό των”.

Η ποίηση του όσο έγκυρη κι αν είναι, δεν στέκει απόμακρη και “άγια”. Εμφανίζεται πρόσφορη τόσο στην παρώδηση της, όσο και στη χρήση της ως πηγής εμπνεύσεως, ακριβώς εξαιτίας της ιδιοτυτπίας της, της πρόδηλα ξεχωριστής ταυτότητας της. Ούτε γλωσσικά ούτε θεματολογικά υπήρξε ουδέτερη, συνήθης ή “παραδοσιακή”. Κι αν η γλωσσική της ιδιομορφία διευκολύνει όσους Έλληνες επιθυμούν να την παρωδήσουν ή να τη μιμηθούν, οι αλλόγλωσσοι θα επιλέξουν ως πεδίο “αναπαράστασης” της τον ομοερωτισμό της ή/και την περιπλάνηση της στην ιστορία, βυζαντινή και ελληνιστική. Τον Απρίλιο του 1919 το καβαφικό έργο προβάλλεται για πρώτη φορά εκτός Ελλάδας και Αιγύπτου από τον άγγλο μυθιστοριογράφο Έντουαρντ Μόργκαρν Φόρστερ, ο οποίος δημοσιεύει στο λονδρέζικο περιοδικό “The Athenaeum” το δοκίμιο “Η ποίηση του Κ.Π.Καβάφη”. Για την απήχηση της ποίησης του, ο Νάσος Βαγενάς σημειώνει ότι “δεν υπάρχει άλλος ποιητής στον αιώνα μας (20ο) που η ποίηση του να έχει εμπνεύσει τόσος ξένους ποιητές. Μαζί με τον Αργεντινό Μπόρχες και τον Πορτογάλο Πεσσόα είναι ένας από τους τρεις ποιητές της λογοτεχνικής περιφέρειεας που, παρότι δεν βρίσκονται εν ζωή, έχουν σήμερα παγκόσμια απήχηση και αποτελούν σημεία αναφοράς για την καλλιτεχνική ιδιοτυπία τους”. Το 1932 διαπιστώνεται ότι πάσχει από καρκίνο στον λάρυγγα. Πεθαίνει 29 Απριλίου 1933, ημέρα των γενεθλίων του.

 

Η ομοφυλοφιλία του, για πολλά χρόνια, δυσκόλευε κοινό και ειδικούς στον να καλύψουν την έκταση του ποιητικού corpus

Πέτυχε αυτό που ήθελε

Το όνομα και μόνο προκαλεί αμηχανία στον αναγνώστη. Η πρόσληψη του καβαφικού έργου δεν είναι εύκολη, διότι αρνούμαστε να καταλάβουμε και να δεχτούμε τον άνθρωπο Καβάφη. Δεν υπάρχει δημιουργός που να μένει εκτός συστάσεων όταν προσφέρει το όποιο έργο του. Στην περίπτωση όμως του Αλεξανδρινού είναι ο ομοερωτισμός του που καθιστά δύσκολη την προσέγγιση και την ένωση των δύο κομματιών. Η ομοφυλοφιλία του, για πολλά χρόνια, δυσκόλευε κοινό και ειδικούς στον να καλύψουν την έκταση του ποιητικού corpus. Μάλιστα, στο “Έτος Καβάφη” (2013) υπήρξε, παρασκηνιακά, προβληματισμός για το αν πρέπει να υπογραμμίζεται αυτή η πλευρά του χαρακτήρα, της προσωπικότητας του. Ακόμη και σήμερα η διάσταση αυτή δεν γίνεται τόσο εύκολα αποδεκτή. Ναι, δεν αποθαρρύνει, ούτε αλλοιώνει την εκάστοτε ερμηνευτική απόπειρα, όμως η αίσθηση του ιδιαίτερου, του ξεχωριστού υπάρχει ακόμη. Ο Ντάνιελ Μέντελσον -μελετητής του έργου του Καβάφη- σε συνέντευξη του στον Χρήστο Παρίδη, για την εφημερίδα “Lifo”, δήλωνε σχετικά μ' αυτό: “... δεν θα έπρεπε μία και μόνο πλευρά της δουλειάς ενός μεγάλου καλλιτέχνη να προβάλλεται και να αποκτά διαστάσεις φετίχ εις βάρος άλλων συνιστωσών του, ακριβώς επειδή η μεγάλη τέχνη προέρχεται από την ισορροπία, τον συγκερασμό στοιχειών” [...] “Όσον αφορά, τώρα, το κατά πόσο οι στρέιτ αναγνώστες “ξεχνούν” την ομοφυλοφιλία του Καβάφη, το ζητούμενο της λογοτεχνίας και της τέχνης είναι να επιτρέψει στο άτομο να υπερβεί τα όρια της ταυτότητας του”.

Ο Καβάφης πέτυχε αυτό που ήθελε. Να γίνει ποιητής-ιστορικός. Να μην υποκριθεί κάτι άλλο απ' αυτό που ήταν, να μην χαθεί μέσα στη συνήθεια, την πολλή συνάφεια του κόσμου... Δεν ευτέλισε τον βίο του, δεν τον μίκρυνε, δεν τον λέρωσε... Ο Καβάφης βρήκε την ομορφιά εκεί που ήθελε, την Ιστορία εκεί που ήθελε και έφτιαξε το δικό του, μοναδικό φιλοσοφικό υπόβαθρο. Τον Έρωτα τον αντιμετώπισε με σεβασμό, σαν κάτι αρχέγονο, γοητευτικό, μοναδικά αληθινό. Η αξιοπρέπεια του Καβάφη παροιμιώδης, η επιθυμία έντονη, άσβεστη και η ψύχραιμη ματιά καθαρή σαν κρύσταλλο. Ό,τι μας έμαθε και ό,τι μας έδωσε, ανεπαισθήτως μας βοήθησε να βγούμε από τα τείχη της ζωής μας.

Για το φωτογραφικό υλικό

Το αφιέρωμα στον μεγάλο Αλεξανδρινό δεν θα μπορούσε να γίνει δίχως τη χρησιμοποίηση του φωτογραφικού υλικού από το αρχείο Καβάφη. Τη διαχείριση του αρχείου έχει αναλάβει από το 2012 το Ίδρυμα Ωνάση, το οποίο εξασφάλισε την παραμονή του στην Ελλάδα. Τα πνευματικά δικαιώματα κάθε φωτογραφίας ανήκουν στο Ίδρυμα Ωνάση [© 2016-2018 Αρχείο Καβάφη, Ίδρυμα Ωνάση]. Σε περίπτωση που κάποιος χρήστης επιθυμεί να χρησιμοποιήσει το αδειδοτούμενο υλικό με άλλους όρους μπορεί να έρθει σε επαφή με το Αρχείο Καβάφη στο cavafyarchive@onassis.org.

Πηγές

-“Έλληνες Ποιητές”, εισαγωγή Παντελής Μπουκάλας [Εφ. Καθημερινή]

-Συζητώντας για τον Καβάφη με τον Ντάνιελ Μέντελσον [Lifo, Χρ. Παρίδης]

-Onassis Cavafy Archive [cavafy.onassis.org]


από Gazzettta.gr

10
MVP ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ - ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ

11
ΚΥΡΙΑΚΗ 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
19:00 ΑΕΚ - ΛΑΡΙΣΑ
19:00 ΞΑΝΘΗ - ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ
19:00 ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ - ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ
19:00 ΛΑΜΙΑ - ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ
19:00 ΟΦΗ- ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
19:00 ΠΑΟΚ - ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ
19:00 ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ - ΑΡΗΣ
19:00 ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ - ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ

12
MVP ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ - ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ

13
ΚΥΡΙΑΚΗ 12 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

19:00 ΛΑΡΙΣΑ - ΠΑΟΚ
19:00 ΑΡΗΣ - ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ
19:00 ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ - ΞΑΝΘΗ
19:00 ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ - ΟΦΗ
19:00 ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ - ΑΣΤΕΡΑΣ
19:00 ΛΑΜΙΑ - ΑΕΚ
19:00 ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ - ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ
19:00 ΑΠΟΛΩΝΑΣ - ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ

14
MVP ΟΦΗ - ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ

15
ΣΑΒΒΑΤΟ 6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
17:15 ΟΦΗ - ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ
19:00 ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ - ΑΡΗΣ
19:30 ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ - ΛΑΡΙΣΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ 7 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
16:00 ΞΑΝΘΗ - ΑΕΚ
17:15 ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ - ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ
19:00 ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ - ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ
19:30 ΠΑΟΚ - ΛΑΜΙΑ

ΔΕΥΤΕΡΑ 8 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
19:00 ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ - ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ

16
Παράθεση

Πέθανε ο θρύλος του κλαρίνου Σταύρος Καψάλης

Σε ηλικία 74 ετών έφυγε από τη ζωή ο δεξιοτέχνης του κλαρίνου, αφήνοντας φτωχότερο το δημοτικό τραγούδι που τίμησε επί δεκαετίες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Τεράστια απώλεια για το δημοτικό τραγούδι ο θάνατος του θρύλου του κλαρίνου Σταύρου Καψάλη, που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 74 ετών.

Ο Σταύρος Καψάλης γεννήθηκε το 1945 στη Ζίτσα, καταγόταν από την μουσική οικογένεια του Πολυχρόνη Καψάλη και ήταν πατέρας του τραγουδιστή Γιάννη Καψάλη.

Ξεκίνησε να παίζει κλαρίνο στην ηλικία των 12 ετών. Το ρεπερτόριό του, εκτός από Ηπειρώτικα, περιελάμβανε Ρουμελιώτικα και Mωραΐτικα.

Ηχογράφησε εκατοντάδες τραγούδια με Ηπειρώτες τραγουδιστές και μουσικούς. Εποχή άφησαν οι εμφανίσεις του σε χώρους όπως το «Σούλι», το «Ελληνικό χωριό», «Σκάρος», με τον Γιώργο Κούρτη, τον Δημήτρη Βάγια, τη Μαρία Σαλτού, κ.α.

Βοήθησε στη διάδοση του συγκεκριμένου είδους μουσικής, καθώς εκτός από τις εκδηλώσεις της Πανηπειρωτικής Ομοσπονδίας, έπαιξε κλαρίνο σε εκατοντάδες ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές και σε πολλές χώρες στο εξωτερικό.

Πρόσφατα είχε τιμηθεί για την προσφορά του στη μουσική παράδοση της Ηπείρου, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε από το Σύλλογο Ηπειρωτών Άνω Λιοσίων, μαζί με τον Γρηγόρη Καψάλη.

Η κηδεία του Σταύρου Καψάλη θα γίνει την Τετάρτη 3 Απριλίου στις 15:00 στη γενέτειρά του Ζίτσα.

https://www.news247.gr/psixagogia/mousiki/pethane-o-thrylos-toy-klarinoy-stayros-kapsalis.6708990.html





17
MVP ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ - ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ

18
ΣΑΒΒΑΤΟ 30 ΜΑΡΤΙΟΥ
17:15 ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ - ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ
19:00 ΛΑΜΙΑ - ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ
19:30 ΛΑΡΙΣΑ - ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ
16:00 ΑΡΗΣ - ΟΦΗ
17:15 ΑΕΚ - ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ
19:00 ΞΑΝΘΗ - ΠΑΟΚ
19:30 ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ - ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ

ΔΕΥΤΕΡΑ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ
19:00 ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ - ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ

19
MVP ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ- ΛΑΡΙΣΑ

20
ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΜΑΡΤΙΟΥ
17:15 ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ - ΛΑΜΙΑ
19:00 ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ - ΠΑΟΚ
19:30 ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ - ΛΑΡΙΣΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΜΑΡΤΙΟΥ
15:00 ΟΦΗ - ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ
16:00 ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ - ΑΕΚ
19:00 ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ - ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ
19:30 ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ - ΞΑΝΘΗ

ΔΕΥΤΕΡΑ 18 ΜΑΡΤΙΟΥ
19:00 ΑΡΗΣ - ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ

21
MVP ΛΑΜΙΑ - ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ

22
ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΜΑΡΤΙΟΥ
19:00 ΞΑΝΘΗ - ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ
19:30 ΑΕΚ - ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ 10 ΜΑΡΤΙΟΥ
15:00 ΛΑΡΙΣΑ - ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ
16:00 ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ - ΟΦΗ
17:15 ΠΑΟΚ - ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ
19:30 ΛΑΜΙΑ - ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ

ΔΕΥΤΕΡΑ 11 ΜΑΡΤΙΟΥ
19:00 ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ - ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ

23
MVP ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ - ΞΑΝΘΗ

24
Παράθεση

Οι ελληνικές συμμετοχές στο 35ο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα κλειστού στίβου
Επιμέλεια: Νίκος Συριώδης

Συνολικά 637 αθλητές και αθλήτριες από 49 χώρες θα συμμετάσχουν στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα της Γλασκώβης, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ στην ιστορία της διοργάνωσης. Διαβάστε τις ελληνικές συμμετοχές.

Συνολικά 637 αθλητές και αθλήτριες από 49 χώρες θα συμμετάσχουν στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα της Γλασκώβης, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ στην ιστορία της διοργάνωσης. Η Γλασκώβη ξεπέρασε τον αριθμό των 629 αθλητών και αθλητριών της Πράγας και είναι έτοιμη πλέον για ρεκόρ στον αγωνιστικό χώρο του Emirates Arena.

Οι διοργανωτές ανακοίνωσαν σήμερα (22/2) τις δηλώσεις συμμετοχής στα αγωνίσματα, στα οποία προκύπτει η θέση των αθλητών και αθλητριών μας στα αγωνίσματα τους. Ο Μίλτος Τεντόγλου με 8,23 μ. είναι ο μοναδικός που βρίσκεται στην κορυφή στο αγώνισμα του, ωστόσο δεν είναι ο μόνος που θα διεκδικήσει τη διάκριση.

Στο επί κοντώ των γυναικών η Νικόλ Κυριακοπούλου έχει την δεύτερη επίδοση με 4,81 μ., ενώ η Κατερίνα Στεφανίδη την 4η με το 4,74 μ. και αναμφίβολα είναι από τα βασικά φαβορί για το βάθρο των νικητριών. Ψηλά στην κατάταξη βρίσκονται και οι αθλητές μας στο επί κοντώ Ανδρών, με τον Εμμανουήλ Καραλή να έχει την έκτη και τον Κώστα Φιλιππίδη την έβδομη επίδοση.

Στο ύψος ο Κώστας Μπανιώτης έχει την τέταρτη επίδοση ανάμεσα στους 19 αθλητές που έχουν δηλωθεί, ενώ η Γκούσιν την έβδομη, στο αντίστοιχο αγώνισμα των γυναικών.

Με καλές προοπτικές θα ξεκινήσει την παρουσία του στη διοργάνωση ο Κώστας Ζήκος, που με 6.62 έχει την έκτη επίδοση ανάμεσα στους 48 που έχουν δηλωθεί και κάθε λόγο να πιστεύει σε μια καλή παρουσία στη διοργάνωση.

Ανδρες

60 μ. 48 αθλητές/28 χώρες

6η 6.62 Κώστας Ζήκος

14η 6.68 Παναγιώτης Τριβυζάς

19η 6.77 Μάκης Στεργιούλης

Κορυφαία επίδοση:6.55 Barnes (Τουρκία)

60 μ. εμπ. 32 αθλητές/21 χώρες

15η 7.71 Κώστας Δουβαλίδης

Κορυφαία επίδοση: 7.49 Ortega (Ισπανία)

1.500 μ. 30αθλητές/18 χώρες

28η 3.44.92 Ανδρέας Δημητράκης

Κορυφαία επίδοση: 3.36.02 Jakob Ingebrigtsen (Νορβηγία)

Υψος 19 αθλητές /14 χώρες

4η 2,27 μ. Κώστας Μπανιώτης

Κορυφαία επίδοση: 2,32 μ. Tamberi (Ιταλία)

Επί κοντώ 15 αθλητές/10 χώρες

6η 5,75 μ. Εμμανουήλ Καραλής

7η 5,70 μ. Κώστας Φιλιππίδης

Κορυφαία επίδοση: 5,85 μ. Lisek (Πολωνία)

Μήκος 14 αθλητές/13 χώρες

1η Μίλτος Τεντόγλου 8,23 μ.

Κορυφαία επίδοση: 8,23 μ. Μίλτος Τεντόγλου

Σφαιροβολία 19 αθλητές/16 χώρες

18η 20,11 μ. Νικόλας Σκαρβέλης

Κορυφαία επίδοση: 21,32 μ. Storl (Γερμανία)

 

Γυναίκες

60 μ. 46 αθλήτριες/31 χώρες

16η Ραφαέλα Σπανουδάκη 7.34

Κορυφαία επίδοση: 7.08 Swoboda (Πολωνία), 7.08 Kambundji (Ελβετία)

400 μ. 38 αθλήτριες/25 χώρες

30η 53.39 Ειρήνη Βασιλείου

Κορυφαία επίδοση: 51.91 Baumgart-Witan (Πολωνία)

Υψος 26 αθλήτριες/20 χώρες

7η Τατιάνα Γκούσιν 1,94 μ.

Κορυφαία επίδοση:2,04 μ. Lasitskene (Ρωσία)

Επί κοντώ 19 αθλήτριες /14 χώρες

2η 4,81 μ. Νικόλ Κυριακοπούλου

4η 4,74 μ. Κατερίνα Στεφανίδη

12η 4,50 μ. Ελένη Πόλακ

Κορυφαία επίδοση: 4,91 μ. Sidorova (Ρωσία)

Τριπλούν 19 αθλήτριες/12 χώρες

- Βούλα Παπαχρήστου

Κορυφαία επίδοση: 14,59 m. Gierisch (Γερμανία)

από Sport 24.gr

25
ΣΑΒΒΑΤΟ 2 ΜΑΡΤΙΟΥ
19:00 ΑΡΗΣ - ΑΕΚ
19:30 ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ - ΞΑΝΘΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΜΑΡΤΙΟΥ
15:00 ΟΦΗ - ΛΑΡΙΣΑ
16:00 ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ - ΛΑΡΙΣΑ
17:15 ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΣ - ΛΑΜΙΑ
19:00 ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ - ΠΑΟΚ
19:30 ΑΣΤΕΡΑΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ - ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ

ΔΕΥΤΕΡΑ 4 ΜΑΡΤΙΟΥ
19:00 ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ - ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ

Σελίδες: [1] 2 3 ... 26