Αποστολέας Θέμα: Νέα Πλατεία Ιωαννίνων  (Αναγνώστηκε 3171 φορές)

Αποσυνδεδεμένος fon7

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 21.252
    • Προφίλ
Απ: Νέα Πλατεία Ιωαννίνων
« Απάντηση #25 στις: Παρ 09 Απρ 2021 18:25 »

Αποσυνδεδεμένος fon7

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 21.252
    • Προφίλ
Απ: Νέα Πλατεία Ιωαννίνων
« Απάντηση #26 στις: Παρ 09 Απρ 2021 18:29 »
Kεντρική πλατεία: μία από τα ίδια (σχεδόν)

Η «νέα» μελέτη ανάπλασης της κεντρικής πλατείας παρουσιάστηκε χτες το βράδυ (μέσω τηλεδιάσκεψης) στο Δημοτικό Συμβούλιο Ιωαννίνων. Μια παρουσίαση που έγινε εκ των υστέρων κι αφού η πρόταση ανάπλασης έχει πάρει τον δρόμο της υποβολής της για χρηματοδότηση ύψους 5,2 εκατ. ευρώ στο πρόγραμμα «Αντ. Τρίτσης».

Η δημοτική αρχή Ιωαννίνων είχε αποφασίσει να «επικαιροποιήσει» τη μελέτη που είχε προκύψει από τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό τον οποίο είχε κάνει η προηγούμενη δημοτική αρχή. Η «επικαιροποίηση» ήταν σαφέστατα το «όχημα» για να δικαιολογήσει την υπαναχώρησή της στο θέμα της κεντρικής πλατείας, το οποίο είχε «αξιοποιήσει» προεκλογικά επικαλούμενη το «λαϊκό αίσθημα».

Στη «νέα» μελέτη της ανάπλασης, την οποία παρουσίασαν οι μελετητές Παύλος Βλαστός και Γεωργίνα Παπαγεωργίου, ήταν όλα εκεί: η μεταλλική στοά με το ξύλινο καθιστικό, τα μεγάλα μαρμάρινα καθίσματα, η σύνδεση με το διατηρητέο κτίριο του Άρη Κωνσταντινίδη, το σιντριβάνι, το πράσινο, ο γκρι κυβόλιθος, τα στοιχεία που ενοποιούν την πλατεία με τον περιβάλλοντα χώρο του κτιρίου της Περιφέρειας Ηπείρου, η σκάλα πίσω από την «Όαση» (η οποία είχε προστεθεί από τους μελετητές μετά από παραίνεση της πρώην δημοτικής αρχής).

Ποιο είναι το καινούριο στοιχείο της «επικαιροποιημένης» μελέτης; Η ένωση με το πάρκο Κώστα Μπέγκα, με την πεζογέφυρα να επεκτείνεται μέσα στον χώρο του πάρκου και να καταλήγει σε ένα λιθόστρωτο πλάτωμα με λίθινα καθιστικά. Η κατάληξη γίνεται όχι μόνο μέσω της σκάλας της πεζογέφυρας αλλά και με ένα ασανσέρ.

Στο πρόγραμμα «Αντ. Τρίτσης», ωστόσο, δεν κατατέθηκε ως έχει η μελέτη. Η πρόταση που υποβλήθηκε και που θα προσπαθήσει να χρηματοδοτηθεί, δεν περιλαμβάνει τον περιβάλλοντα χώρο της Περιφέρειας Ηπείρου, με τον στόχο της ενοποίησης να μην επιτυγχάνεται. Η μη ένταξη του τμήματος αυτού αποδόθηκε στις δεσμεύσεις που προκύπτουν από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα μέσω του οποίου χρηματοδοτήθηκε η ανάπλαση του περιβάλλοντα χώρου. Σύμφωνα με τις δεσμεύσεις αυτές, για πέντε χρόνια δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί εκ νέου ένας αναπλασμένος χώρος. Ο χρονικός αυτός περιορισμός λήγει ωστόσο το καλοκαίρι του 2021.

Ο κ. Βλαστός έδωσε μεγάλη έμφαση στην… απουσία του περιβάλλοντα χώρου της Περιφέρειας. Όπως είπε, «για να πετύχει η ανάπλαση, πρέπει να φτάσει μέχρι το κτίριο της Περιφέρειας». Το ίδιο υποστήριξε και η επικεφαλής της παράταξης «Ιωάννινα_2023» Τατιάνα Καλογιάννη, με τον αντιδήμαρχο Γιώργο Αρλέτο να διαβεβαιώνει αργότερα ότι «κάτι θα κάνουμε. Είτε μέσω των απρόβλεπτων είτε με συμπληρωματική σύμβαση».

Ο ΚΟΜΒΟΣ
Υπάρχει και ένα νέο στοιχείο στην υπόθεση «κεντρική πλατεία». Ένα στοιχείο που δεν αφορά τη μελέτη ανάπλασης της πλατείας αλλά που θα επηρεάσει την αισθητική και τη λειτουργικότητα της πλατείας. Η δημοτική αρχή Ιωαννίνων προσπαθεί να υλοποιήσει μέσω του ΕΣΠΑ ένα οδικό έργο δίπλα στην κεντρική πλατεία. Πρόκειται για έναν κόμβο, διαμέτρου 36 μ., στη συμβολή των οδών Πυρσινέλλα, Δωδώνης και Ναπ. Ζέρβα.

Το ζήτημα του κόμβου έθεσε αρχικά ο επικεφαλής της παράταξης «Ενότητα Πολιτών» Θωμάς Μπέγκας, ο οποίος εκτίμησε ότι ο κόμβος αυτός έρχεται «να ‘στραγγαλίσει’ τη ροή των πεζών». Την ίδια εκτίμηση είχαν και η κα Καλογιάννη αλλά και ο επικεφαλής της παράταξης «Γιάννενα. Πολίτες για την Ανατροπή» Λάζαρος Νάτσης που έκαναν λόγο για έναν «προβληματικό λόγο».

Ο κ. Αρλέτος υπερασπίστηκε τον κόμβο, παραπέμποντας στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που υλοποιήθηκε από την προηγούμενη δημοτική αρχή. Ο κ. Μπέγκας ανταπάντησε ότι το ΣΒΑΚ είναι ένα εργαλείο που μελετά μόνο τα κυκλοφοριακά δεδομένα και ανέφερε ότι «δεν προτείνει σε καμία περίπτωση τη διασταλόγηση ενός κόμβου».

Η κα Καλογιάννη πρόσθεσε σε αυτό το σημείο ότι το λάθος που έγινε εξαρχής, ήταν ότι δεν προηγήθηκε κυκλοφοριακή-συγκοινωνιακή μελέτη όχι μόνο σε επίπεδο Δήμου Ιωαννίνων αλλά σε επίπεδο λεκανοπεδίου.

Πολύ επιφυλακτικός έως αρνητικός εμφανίστηκε και ο μελετητής κ. Βλαστός. «Ένα κόμβος αποτελεί ένα βαρύ κυκλοφοριακό εργαλείο που δημιουργεί συνήθως ένα αστικό κενό. Εύχομαι να μη λειτουργήσει έτσι στην προκειμένη περίπτωση. Είναι ένα δύσκολο εργαλείο που επιβαρύνει την κίνηση των πεζών» είπε χαρακτηριστικά.

Από την παρουσίαση της μελέτης δεν απουσίασε η πολιτική αντιπαράθεση, με τον κ. Μπέγκα να επισημαίνει ότι «οι προσαρμογές της μελέτης δεν δικαιολογούν την απώλεια των χρημάτων και την όλη καθυστέρηση». Το έργο της ανάπλασης της κεντρικής πλατείας προοριζόταν από την προηγούμενη δημοτική αρχή να ενταχθεί στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ήπειρος 2014-2023».

Η δημοτική αρχή επέδειξε έναν ιδιαίτερο εκνευρισμό όταν η συζήτηση μετακινήθηκε στα περί απώλειας κοινοτικών πόρων, με τον κ. Ελισάφ και τον κ. Μπέγκα να έχουν μια έντονη αντιπαράθεση.

Η ουσία όμως είναι εντέλει αυτό που είπε ο κ. Νάτσης: «Πρέπει να υπάρχει σχεδιασμός σε βάθος και μια δημοτική αρχή να ‘οικοδομεί’ πάνω σε ό,τι αφήνει η προηγούμενη δημοτική αρχή».
typos-i.gr

Το προηγούμενο έκτρωμα είχε εξασφαλίσει χρηματοδότηση 2 εκατομμμυρίων.Αυτά πάνε χάθηκαν.Το τωρινό ανέβηκε στα 5,2 εκ.Βλέπουμε τι θα γίνει.

Αποσυνδεδεμένος fon7

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 21.252
    • Προφίλ
Απ: Νέα Πλατεία Ιωαννίνων
« Απάντηση #27 στις: Παρ 09 Απρ 2021 19:41 »
ΕΡΓΟ: ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΠΥΡΡΟΥ
Παρουσίαση της μελέτης στην Δημοτική Παράταξη Ιωάννινα_2023, στις 03.01.2020

Είμαστε η Γιωργίνα Παπαγεωργίου και ο Παύλος Βλαστός, αρχιτέκτονες από τα Ιωάννινα.
Κερδίσαμε τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για την ανάπλαση της πλατείας Πύρρου στα Ιωάννινα, με
συνεργάτη τον Θέμη Ιστατιάδη, τελειόφοιτο της αρχιτεκτονικής σχολής και ευχαριστούμε την
ομάδα διοργάνωσης της συνάντησης για την πρόσκληση της να παρουσιάσουμε την πρότασή μας.
Η πλατεία Πύρρου είναι η κεντρική πλατεία των Ιωαννίνων. Είναι, εν συντομία, ο χώρος μπροστά
από το κτίριο της Περιφέρειας Ηπείρου.
https://www.ioannina2023.gr/images/news/20.01.03_meleti_anaplasis_plateias.pdf

Αν δεν κάνω λάθος αφορά την μελέτη που παρουσιάστηκε

Αποσυνδεδεμένος Mikkael_Sin

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 4.162
  • ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΥΡΝΑΒΟΣ;
    • Προφίλ
Απ: Νέα Πλατεία Ιωαννίνων
« Απάντηση #28 στις: Δευ 12 Απρ 2021 09:06 »
Πραγματικά, ο κόμβος σε τι εξυπηρετεί; Θα δώσει κάποια λύση στο κυκλοφοριακό; Όπως είναι τώρα εκεί δε νομίζω οτι υπάρχει πρόβλημα. Το υφιστάμενο "παρκάκι" χρειάζεται οπωσδήποτε ανάπλαση αλλά μπορεί να μπει κι αυτό στη συνολική μελέτη, χωρίς να το κάνεις κυκλικό κόμβο που μάλλον θα δημιουργήσει προβλήματα παρά θα επιλύσει.

Επίσης, νομίζω είναι λάθος η κατασκευή στο βάθος. Προς τα 'κει έχεις θέα λίμνη και το στέγαστρο νομίζω θα "κόψει" απ' το οπτικό πεδίο. 
"I'VE CROSSED AN OCEAN OF WINE TO FIND YOU..."
     - Απέραντος ο θάνατος δίχως μήνες κι αιώνες -
             Η ΖΩΗ ΜΕ ΤΟ ΦΟΒΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ

Συνδεδεμένος apnea73

  • Hero Member
  • *****
  • Μηνύματα: 2.042
    • Προφίλ
Απ: Νέα Πλατεία Ιωαννίνων
« Απάντηση #29 στις: Δευ 12 Απρ 2021 12:55 »
Δεν ξέρω τι γίνεται απο θέμα χρηματοδότησης αλλα:
Εχουμε χρόνια πρόβλημα με τα αντλιοστάσια. Μήπως να χρηματοδοτούσαμε αυτά?
Για ποιο λόγο να πληρώσουμε μια πλατεία η οποία στην ουσία καταστράφηκε για την κατασκευή του Parking? Αυτό έπρεπε να είχε προβλεφθεί στην παραχώρηση του Parking. Δηλαδή δίνουμε χρήματα, για να βελτιώσουμε στην στέγη του Parking?
Ποια διαφορά με την  τωρινή?
Ας αλλάξουν τα πλακάκια με άλλα τα οποία δεν γλυστράνε, και ας κάνουν μικροπαρεμβάσεις στην ήδη υπάρχουσα.
Ξαναλέω. Εχουμε άλλες ανάγκες να χρηματοδότήσουμε.
Long Live XB!!!!!!!!!