Διάφορα > Ρε δεν ΠΑΣ καλα!

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΕΡΓΑ

(1/88) > >>

dreven:
Πλήρεις μελέτες και τεύχη δημοπράτησης για το ...ορφανό τμήμα της Ιόνιας οδού, Γιάννινα-Καλπάκι


--- Παράθεση ---Την συνέχιση όλων των μελετών, μέχρι και τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, αποφάσισε πρόσφατα το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για το λεγόμενο και ...ορφανό κομμάτι της Ιόνιας οδού από Γιάννινα μέχρι το Καλπάκι, δηλαδή αυτό που έμεινε εκτός σύμβασης παραχώρησης για τους γνωστούς λόγους.

Η εξέλιξη αυτή σημαίνει ότι δεν θα μείνει ... λειψή η Ιόνια οδός(όταν ολοκληρωθεί από Αντίρριο μέχρι Γιάννινα) και πλέον το μεγάλο στοίχημα είναι η ένταξη του έργου, μέσα στο 2010, στο ΕΣΠΑ με δεδομένο ότι απαιτούνται περίπου 250 εκ. ευρώ μαζί με τις απαλλοτριώσεις. Με την απόφαση να ολοκληρωθούν οι μελέτες το συμπέρασμα είναι ότι το έργο θα χρηματοδοτηθεί.

Θετική εξέλιξη

Και είναι θετική αυτή η εξέλιξη αφού απαιτούνταν να εγκρίνει το υπουργείο, υπό τη νέα ηγεσία του, το επόμενο στάδιο εκπόνησης της μελέτης, μετά την υπογραφή από τους συναρμόδιους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Πολιτισμού της Κοινής Υπουργικής Απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για την κατασκευή και λειτουργία του οδικού άξονα Γιάννινα - Καλπάκι - Κακαβιά.

Η υπογραφή της σημαντικής για κάθε έργο ΚΥΑ, είχε ανακοινωθεί δυο μέρες προ των εκλογών του Οκτωβρίου από τον πρώην υφυπουργό ΠΕΧΩΔΕ Στ. Καλογιάννη και έκτοτε το μελετητικό γραφείο που έχει αναλάβει τη μελέτη ανέμενε από το υπουργείο Υποδομών το «πράσινο φως» για να προχωρήσει στο επόμενο στάδιο.

Πρόσθετα έργα και όλες οι μελέτες

Από τους περιβαλλοντικούς όρους προέκυψε η ανάγκη για κάποια πρόσθετα έργα και μαζί με τις μελέτες συγκοινωνιακών έργων και των ηλεκτρομηχανολογικών που δεν προβλέπονταν στην αρχική σύμβαση, (δεν επαρκούσε τότε ο προϋπολογισμός των 6 εκ. ευρώ) το κόστος της μελέτης θα ανέβαινε αρκετά. Παρά την γενική οικονομική στενότητα δόθηκε τελικά η έγκριση στον ανάδοχο μελετητή και μαζί με τις παραπάνω μελέτες, ανατέθηκε και η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης, δηλαδή θα παραδοθεί πλήρως ώριμο το έργο για δημοπράτηση.

Αυτό πληροφορηθήκαμε από τον μελετητή Κώστα Γαλερίδη σε χθεσινή επικοινωνία μας και ακόμη ότι εντός του 2010 θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι μελέτες και τα τεύχη δημοπράτησης και άρα παράλληλα με την διαδικασία αυτή υπάρχει η δυνατότητα να ενταχθεί το κύριο έργο στο ΕΣΠΑ με την βασική μελέτη και σταδιακά θα παραδίδονται και οι επιμέρους μελέτες.

46 χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου

Το έργο αφορά, ως συνέχεια της Ιόνιας οδού, την κατασκευή κλειστού αυτοκινητόδρομου από τα Γιάννινα έως το Καλπάκι, συνολικού μήκους 46 χλμ και πλάτους 22,25 μ, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας πλέον λωρίδας έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση και κεντρική νησίδα με στηθαίο και εν συνεχεία την ουσιαστική βελτίωση του τμήματος Καλπάκι - Κακαβιά.

Από την...συνάντηση της Ιόνιας με την Εγνατία η χάραξη είναι εκτός λεκανοπεδίου και μέσα από τα όρια των δημοτικών διαμερισμάτων Κοσμηράς, (200 μέτρα από την εκτιμώμενη επέκταση του οικισμού) Ασβεστοχωρίου και Κόντσικας και με αλλαγή που έγινε στην περιοχή της Ζωοδόχου για να μην επηρεαστεί ο οικισμός, θα καταλήγει κοντά στην είσοδο της Βιομηχανικής Περιοχής για να συνεχίσει προς το Καλπάκι μέσω κάμπου Λαψίστας, Βρύση Πασά κλπ, ενώ θα παρακάμπτει το Καλπάκι, καταλήγοντας κοντά στο Μνημείο του Μαχητή του 1940, όπου θα συνδέεται με τις δυο εθνικές οδούς προς Κόνιτσα και Κακαβιά.

Με έξι κόμβους

Έχουν προβλεφθεί ανισόπεδοι κόμβοι μεταξύ Κοσμηράς και Ασβεστοχωρίου, στην Κόντσικα, στη Βιομηχανική Περιοχή, στην περιοχή της Πρωτόππαπας, στη Βρύση του Πασά (για το Ζαγόρι) και τέλος στο Καλπάκι, αλλά και παράλληλα έργα για τοπικές συνδέσεις.

Οι εκτιμήσεις για τον προϋπολογισμό του έργου είναι στα 250.000.000 ευρώ και με την έκπτωση που θα επιτευχθεί θα μειωθεί ως κόστος, δεν παύει όμως να είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο που θα κατασκευαστεί ως δημόσιο στην Ήπειρο με ελπίδα το ΕΣΠΑ.
--- Τέλος παράθεσης ---

Νεοι Αγωνες Ηπειρου

GIWRGIS:

--- Παράθεση ---Η χαμένη Εγνατία

Tου Πασχου Μανδραβελη

Μπορεί να ακούγεται στερεότυπο -μια έκφραση που καταστράφηκε από την αλόγιστη χρήση της- αλλά πραγματικά η Εγνατία Οδός είναι έργο πνοής για την Βόρειο Ελλάδα. Τα 670 χιλιόμετρα του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου έβαλαν ολόκληρες περιοχές στον χάρτη, βοηθούν την τουριστική ανάπτυξη ανείπωτης ομορφιάς χωριών, δημιουργούν πλούτο και θέσεις εργασίας σε σημεία που κάποτε ήταν απροσπέλαστα για τον μέσο ταξιδιώτη. Αυτό πιστοποιείται και από τη μελέτη του Παρατηρητηρίου της Εγνατίας, η οποία καταγράφει ενδιαφέρουσες εξελίξεις στις περιοχές όπου περνά ο δρόμος. Οπως δημοσίευσε χθες η «Καθημερινή» το έργο ενίσχυσε τη «δικτύωση» των αστικών κέντρων της Βόρειας Ελλάδας. Στη Θράκη, οι μέσες ημερήσιες μετακινήσεις μεταξύ Αλεξανδρούπολης και Ξάνθης αυξήθηκαν κατά 370%, μεταξύ Αλεξανδρούπολης και Κομοτηνής κατά 270% και μεταξύ Κομοτηνής και Ξάνθης κατά 81%. Οι μετακινήσεις ανάμεσα στη Θεσσαλονίκη και τα αστικά κέντρα Ηγουμενίτσα, Ιωάννινα, Γρεβενά, Κοζάνη, Καβάλα, Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη υπερδιπλασιάστηκαν.

Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, η Εγνατία «έβαλε στον χάρτη» τον νομό Ιωαννίνων, που γνώρισε πληθυσμιακή αύξηση 9,9% κατά την πρώτη δεκαετία λειτουργίας του άξονα και αύξηση του ΑΕΠ κατά 35,8%. Σημαντικές πληθυσμιακές αυξήσεις γνώρισαν το ίδιο διάστημα οι νομοί Θεσσαλονίκης (+7%) και Ξάνθης (+5,1%), ενώ σημαντική αύξηση του ΑΕΠ τους οι νομοί Ηγουμενίτσας (+41,9%) και Αρτας (+28,4%).

Ολα καλά κι όλα ωραία, λοιπόν, με το μεγάλο αυτό έργο; Οχι! Απ’ ό,τι φαίνεται οι ιδιώτες κάτοικοι των νομών από τους οποίους διέρχεται η Εγνατία άρχισαν να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματά της. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με το κράτος. Κατ’ αρχήν η Εγνατία Οδός είναι χωρίς διόδια. Εκατομμύρια αυτοκίνητα διέρχονται κάθε χρόνο χωρίς να πληρώνει κανείς δεκάρα τσακιστή. Την εκμεταλλεύονται αζημίως όχι μόνο οι γηγενείς, αλλά και αλλοδαποί. Κάθε Αύγουστο χιλιάδες Τούρκοι φεύγουν για τις διακοπές τους από τη Βόρειο Ευρώπη, διασχίζουν την Εγνατία για να πάνε στην πατρίδα τους. Χιλιάδες οδηγοί φορτηγών της Αλβανίας, της ΠΓΔΜ και της Βουλγαρίας κερδίζουν χρόνο, κάνοντας μια μικρή παράκαμψη προς τα νότια για να ξανανέβουν βόρεια, στον προορισμό τους. Περνούν τις ανενεργές εγκαταστάσεις διοδίων χωρίς να αφήνουν ούτε ένα ευρώ. Από το 2004 έχει ξεκινήσει η συζήτηση για τα διόδια και ακόμη συνεχίζεται. Τώρα η «Εγνατία Α.Ε.» εξήγγειλε για μια ακόμη φορά τη λειτουργία 13 σταθμών διοδίων μέχρι το τέλος της άνοιξης. Εν τω μεταξύ εκατομμύρια χάθηκαν περιμένοντας...

Δεύτερον η «Εγνατία» είναι ένας έρημος δρόμος. Δεν υπάρχει πάρκινγκ, ούτε μέρος για να σταματήσει κάποιος για βενζίνη ή να αγοράσει ένα μπουκάλι νερό. Οι δρόμος τέλειωσε και παράπλευρες υποδομές δεν υπάρχουν. Αυτό επίσης είναι χαμένος πλούτος για την εθνική οικονομία και χαμένες θέσεις εργασίας για τις περιοχές όπου διέρχεται ο δρόμος. Σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινήτων, όπως ο «Σείριος» στην Εθνική Οδό, θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν εκατομμύρια οδηγούς και να μειώσουν την καλπάζουσα ανεργία των νέων στη Βόρειο Ελλάδα.

Περάσαμε μια δεκαετία που η Εγνατία «εγκαινιαζόταν» χιλιόμετρο χιλιόμετρο. Ο κ. Λαλιώτης και ο κ. Σουφλιάς την έχουν «τελειώσει» ίσα με δέκα φορές έκαστος. Δεν έφτασε ο καιρός για να ζωντανέψει;
--- Τέλος παράθεσης ---
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_21/04/2010_398265

dimitris_kzn_pas7:
Ξερει κανεις ποτε θα δωθει στην κυκλοφορια η κεναν μεσαρε??

KASABIAN:

--- Παράθεση από: dimitris_kzn_pas7 στις Τετ 21 Απρ 2010 11:50 ---Ξερει κανεις ποτε θα δωθει στην κυκλοφορια η κεναν μεσαρε??

--- Τέλος παράθεσης ---

λίγο πριν τις δημοτικές εκλογές θα την εγκαινιάσει ο δήμαρχος των έργων Νίκος Γκόντας....μην αγχώνεσαι

dreven:
Πάει για...αιώνια η Ιόνια οδός. Αμφίβολη έως αδύνατη η παράδοση το 2013
 
Εγκλωβισμένη  στην διαδικασία των απαλλοτριώσεων και κατά συνέπεια των μη ολοκληρωμένων μελετών, παραμένει η κατασκευή της Ιόνιας οδού και κανείς δεν μπορεί να προβλέψει πότε θα παραδοθεί το έργο από τον παραχωρησιούχο, αφού το χρονοδιάγραμμα της σύμβασης αποκλείεται να τηρηθεί, δηλαδή για το 2013.

Φαίνεται ότι θα μείνουμε για περισσότερα χρόνια από όσα υπολογίζαμε με τις παρακάμψεις Άρτας (παραδίδεται το υπόλοιπο τμήμα Πέτα-Σελλάδες το φθινόπωρο) και Αγρινίου, αφού πρόβλεψη δεν μπορεί να γίνει για το πότε θα είναι πλήρως έτοιμος ο αυτοκινητόδρομος και με ποια σειρά θα παραδοθούν τα τμήματα. Όπως είναι στη σύμβαση παραχώρησης ,μάλλον δεν θα τηρηθεί.

Η στασιμότητα στην παράδοση εκτάσεων για να αναπτυχθούν εργοτάξια, όπως αναφέρονταν σε πρόσφατο ρεπορτάζ των «Ν.Α», επιβεβαιώθηκε από τον υπουργό Υποδομών Δημήτρη Ρέππα ο οποίος περιέγραψε με μελανά χρώματα την εικόνα και πορεία του έργου, αλλά και άλλων που κατασκευάζονται με σύμβαση παραχώρησης, χαρακτηρίζοντας τα... αιχμάλωτα των προβλημάτων αυτών. Η μη πρόοδος όλο αυτό το διάστημα στις απαλλοτριώσεις και η μη αναφορά του υπουργού σε χρόνους, αφήνει πολλές ερμηνείες για το πότε θα δούμε ολοκληρωμένη Ιόνια

30 μήνες και κάτω του 40% οι απαλλοτριώσεις

Ειδικά για την Ιόνια οι απαλλοτριώσεις που είχε προβλεφθεί στη σύμβαση να ολοκληρωθούν σε 12 μήνες και πέρασαν ήδη 30 μήνες, παραμένουν μεταξύ 30% και 38% και τα εργοτάξια είναι ελάχιστα. Ακόμη και αυτό στην περιοχή της Παλιοβούνας (Κλόκοβα) στο πρώτο τμήμα από Αντίρριο μέχρι την παράκαμψη Αγρινίου, σταμάτησε λόγω προσφυγών...Υποτίθεται ότι θα παραδίδονταν πρώτο κατά σειρά στο τέλος του 2010... Με όσα ανέφερε ο υπουργός προκύπτει κίνδυνος ακόμη και για αποχώρηση του αναδόχου, αν και δεν είναι και τόσο απλό, αφού ήδη εισπράττει διόδια στον ΠΑΘΕ. Για την Ήπειρο και ειδικά το νομό Ιωαννίνων οι απαλλοτριώσεις κινούνται σε πολύ μικρά ποσοστά ακόμη κι έστω κι αν πρόκειται για τμήμα που από τη σύμβαση πρέπει να παραδοθεί τελευταίο, το 2013, η πορεία του δεν είναι καλή, αλλά συμβαίνει το παράδοξο να υπάρχουν δυο εργοτάξια, αυτό στη διάνοιξη της σήραγγας Αμπελιάς και το άλλο στη Μυροδάφνη χωρίς όμως σε αυτό να είναι σε πλήρη εξέλιξη η κατασκευή κι εκεί λόγω απαλλοτριώσεων.

Χωρίς λογική ο όρος των 12 μηνών

Αναφερόμενος ο υπουργός Υποδομών στην πρόβλεψη των συμβάσεων για απόδοση όλων των χώρων του έργου στον παραχωρησιούχο μέσα σε 12 μήνες, έμμεσα άσκησε κριτική στην προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ και σημείωσε ότι «ο λογικός νους, θα ήταν πολύ επιφυλακτικός να υιοθετήσει και να υπογράψει μια τέτοια δέσμευση». Πρόσθεσε ότι καμία από τις πέντε τρέχουσες παραχωρήσεις (Ιόνια και Ε65 που μας αφορά άμεσα) δεν έχει επιτευχθεί αυτή η προθεσμία και ότι σε κάποιες περιπτώσεις ο χώρος ο οποίος έχει παραδοθεί φτάνει το 30% ή το 38% του συνόλου του παραδοτέου χώρου. Με αυτά τα δεδομένα ο κ. Ρέππας επισήμανε ότι η ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων σε κάποια έργα φαίνεται ότι θα γίνει αφού παρέλθει μία περίοδος δύο ή δυόμιση ετών.
Σύμφωνα με τον υπουργό εκτός της καθυστέρησης στο έργο, αυτό σημαίνει και έγερση αιτημάτων από την πλευρά των κατασκευαστών σε βάρος του Δημοσίου.

Φαίνεται από όλα αυτά ότι ούτε οι προτάσεις του τμήματος Ηπείρου του ΤΕΕ αξιοποιήθηκαν από το υπουργείο Υποδομών ή δεν είναι εφικτό να υλοποιηθούν λόγω γραφειοκρατίας και άλλων αγκυλώσεων.

Τμηματική παράδοση

Ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε ότι χρειάζεται ένας καλύτερος σχεδιασμός
και τόνισε «ότι πέραν των διοικητικών μέτρων ή των νομοθετικών αλλαγών, θα πρέπει πραγματικά να δούμε αν οι χώροι πρέπει να παραδίδονται τμηματικά, ένα ορισμένο τμήμα ανά έτος, προκειμένου έτσι να είναι ευκολότερη και η χρηματοδότηση των επιτάξεων και γενικότερα των απαλλοτριώσεων αφενός, αφετέρου να υπάρχει χώρος όπου θα εκτελείται το έργο, χωρίς όμως να είναι ο όρος αυτός τόσο ανελαστικός ώστε να εκθέτει τελικά το κράτος και το Δημόσιο στα αιτήματα τα οποία διατυπώνουν οι κατασκευαστές».

Πολλά τα προβλήματα

Ο κ. Ρέππας είπε ακόμη ότι σε αυτά τα προβλήματα «αν προστεθούν και όσα αφορούν στους περιβαλλοντικούς όρους και τις προσφυγές που γίνονται, τις αρχαιολογικές έρευνες, την ανάγκη μετακίνησης δικτύων, τις καθυστερήσεις στην εγκατάσταση των εργοταξίων, από τις τεχνικές εταιρείες ή την ανεπάρκεια στις μελέτες εφαρμογής (τα προβλήματα δηλαδή που προκύπτουν από την πλευρά των κατασκευαστών) τότε καταλαβαίνετε με ποιες δυσκολίες εξελίσσεται η κατασκευή των έργων στην Ελλάδα».

Όλα τα παραπάνω έχουν...εφαρμογή, δυστυχώς, και στην Ιόνια και αποδείχτηκε πόσο πρόχειρα υπογράφηκε η σύμβαση από την προηγούμενη κυβέρνηση και μάλιστα...βιάζονταν ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς να προχωρήσει, αφήνοντας εκτός σύμβασης παραχώρησης το τμήμα από κόμβο Εγνατίας μέχρι Καλπάκι και Κακαβιά, για το οποίο ζητήθηκε αλλαγή χάραξης εκτός λεκανοπεδίου και δήμου Ιωαννιτών, το λεγόμενο σήμερα και ...ορφανό τμήμα το οποίο μελετάται, ευτυχώς, αλλά δεν ξέρουμε αν θα χρηματοδοτηθεί...


Δημοπρατείται το Καρτέρι-Πάργα με τις παρεμβάσεις στη γέφυρα Δέσπως, ανακοίνωσε σε συνέντευξη τύπου ο Δημήτρης Ρέππας

Σημαντική είδηση προέκυψε για τους Νομούς Θεσπρωτίας και Πρέβεζας από συνέντευξη τύπου του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα, σχετικά με τις δημοπρατήσεις νέων έργων.
Αφορά ένα από τα σημαντικά έργα υποδομής το οποίο είχε εξελιχθεί σε πραγματικό σήριαλ, έχοντας δημιουργήσει κατά καιρούς πολλά ερωτήματα και προκαλέσει αντιδράσεις στους τοπικούς φορείς.

Πρόκειται για τον οδικό άξονα Καρτέρι-Πάργα, ως τμήμα του δρόμου Ηγουμενίτσα-Πρέβεζα που δημοπρατείται μαζί με τις παρεμβάσεις στην γέφυρα Δέσπως στο νομό Πρέβεζας, αλλά και τμήμα προς Ηγουμενίτσα που ήταν εκτός σχεδιασμού. Ήταν το έργο που η προηγούμενη κυβέρνηση δημοπράτησε χωρίς τη γέφυρα Δέσπως που έχει σοβαρό πρόβλημα. Αν έμενε εκτός θα έπρεπε να περιμένει το άλλο έργο συνολικά για τη βελτίωση της παραλιακής οδού. Η διαδικασία ακυρώθηκε από την νέα κυβέρνηση και πλέον τηρείται η υπόσχεση για δημοπράτηση και με το τμήμα στη γέφυρα Δέσπως.


Τέλος στην αναμονή

Φαίνεται ότι μπαίνει τέλος στην αναμονή τόσων ετών, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Ρέππα, ο οποίος αναφέρθηκε ειδικά στο συγκεκριμένο έργο, κάτι που δεν έκανε για άλλα έργα την υπόλοιπη χώρα, γεγονός που αποδεικνύει ότι...έπιασαν τόπο οι πιέσεις που έχει δεχτεί κατά καιρούς από τους φορείς.

Αυτό αποδεικνύει επίσης ότι το έργο του οδικού άξονα που συνδέει τους δύο Νομούς, Θεσπρωτίας και Πρέβεζας, αποτέλεσε προτεραιότητα του Υπουργείου Υποδομών, όπως είχε τονιστεί πριν λίγους μήνες και σε σχετικό δελτίο τύπου.

Υπήρξε καθυστέρηση στη δημοπράτηση του έργου, αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ. Αναμένει βέβαια να δούμε και στην πράξη τη διαδικασία να υλοποιείται.


Η ανακοίνωση

Ο Υπουργός Υποδομών, έκανε ειδική μνεία στο έργο σύνδεσης του κόμβου Καρτερίου με τον κόμβο Πάργας, αναφέροντας συγκεκριμένα:

«Ενδεικτικώς, αναφέρω το πρώτο έργο που δημοπρατείται τις επόμενες ημέρες και είναι το έργο αυτό που αποτελεί τμήμα του οδικού άξονα Ηγουμενίτσα - Πρέβεζα, είναι το τμήμα Καρτέρι - Πάργα, έτσι όπως ανασχεδιάστηκε, προϋπολογισμού 48.850.000 ευρώ. Έχουν ήδη υπογραφεί οι σχετικές αποφάσεις. Ανασχεδιασμένο, περιλαμβάνει την αποκατάσταση των εργασιών που πρέπει να γίνουν σε ένα τμήμα όπου έχουν γίνει κατολισθήσεις, στο λεγόμενο γεφύρι της Δέσπως, επίσης συμπεριλαμβάνεται ένα ακόμη τμήμα προς την Ηγουμενίτσα που δεν ήταν ενταγμένο στον πρώτο σχεδιασμό», είπε ο κ. Ρέππας.

Έργα προϋπολογισμού 1,1 δις. μέσα στο 2010

Αναφορικά με τους νέους αυτοκινητόδρομους, ο Δημ. Ρέππας ανέφερε ότι το έργο θα αντιμετωπιστεί με άλλη προσέγγιση, αλλά μεγέθη και θα είναι ενταγμένο στο ρυθμιστικό πλαίσιο.

Συνολικά, μέσα στο 2010 θα δημοπρατηθούν έργα προϋπολογισμού 1,1 δισ. ευρώ, το 2011 προϋπολογισμού 2 δισ. ευρώ και το 2012 800 εκατ. ευρώ.

Δεν γνωρίζουμε τη δεδομένη χρονική στιγμή, αν μέσα στα έργα που πρόκειται να δημοπρατηθούν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, εντάσσεται και Γ' Φάση, για την επέκταση και τον εκσυγχρονισμού του Νέου Λιμένα της Ηγουμενίτσας.

neoiagones.gr


Και ενα λινκ για μπλογκ που ειχαμε και στο παλιο φορουμ για σημαντικα εργα, χρονοδιαγραματα κλπ(αν και ετσι που καταντησαμε* δεν την βλεπω καλα τη δουλεια με τα εργα  ::) ), για την περιοχη μας και αλλες

http://ypodomes.blogspot.com/


* ΧΑΡΜΑΝΗΣ ΚΙ ΑΦΡΑΓΚΟΣ (Θ. Λίζος & Γ. Κουτουλάκης)

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση