ΜΗΝ ΓΡΑΦΕΤΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ!
14ος Γύρος - GRAN PREMIO HEINEKEN D'ITALIAΣυγκλονιστικός Χάμιλτον έκλεισε το σπίτι της Ferrari καθώς νίκησε στη Μonza!Ένας τρομερός Χάμιλτον με την βοήθεια του Μπότας νίκησε στη Monza. Ο Ράικονεν 2ος και ο Μπότας τελικά 3ος. Μετά από τετακέ ο Φέτελ τελικά 4ος.Είδαμε έναν συγκλονιστικό αγώνα από τον πρώτο γύρο μέχρι τον τελευταίο. Ένας τρομερός Χάμιλτον αντιμετώπισε την ανωτερότητα της Ferrari με τσαμπουκά και θράσος μέσα στα όρια του ευ αγωνίζεστε και καθάρισε μάλλον το πρωτάθλημα. Ο Φέτελ έπεσε θύμα του εκρηκτικού του χαρακτήρα και του έντονου ταπεραμέντου του. Δεν άφησε τον Χάμιλτον να περάσει στην 2η στροφή, τον ακούμπησε με αποτέλεσμα να κάνει τε-τα-κέ και να θυσιάσει τον αγώνα του και συνέχισε από την τελευταία θέση, καθώς βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Πολλοί μίλησαν για ποινή στον Χάμιλτον, ωστόσο ο Πρωταθλητής έκανε παλληκαρίσιο προσπέρασμα και ήταν ο Φέτελ που έχασε την ψυχραιμία του και ακούμπησε με το μονοθέσιο του Λιούις, με αποτέλεσμα να κάνει τε-τα-κέ.Ο Φέτελ μπήκε στα πιτς για αλλαγή εμπρός αεροτομής και ελαστικών και βγήκε στην 17η θέση, καθώς εγκατέλειψε ο Χάρτλεϊ. Στον 7ο γύρο Ο Ράικονεν οδηγούσε τον αγώνα με τον Χάμιλτον πίσω του, ένα και κάτι δευτερόλεπτο, με τον Φερστάπεν στην 3η θέση και τον Μπότας κολλημένο πίσω του. Στους επόμενους γύρους ο Φέτελ ξεκίνησε ένα μπαράζ προσπεράσεων, αν και έχασε χρόνο πίσω από τον Ρικιάρντο για μερικούς γύρους μέχρι να βρει τρόπο να τον περάσει. Λίγο μετά μάλιστα, ο Ρικιάρντο εγκατέλειψε από κινητήρα!Στον 20ο γύρο μπήκε ο Ράικονεν για ελαστικά, ενώ ο Χάμιλτον έμεινε μέσα για 2-3 γύρους μέχρι να αρχίσει ο Κίμι να κάνει ταχύτερους γύρους. Σε αυτό το σημείο όμως του αγώνα, η στρατηγική της Mercedes μπήκε σε λειτουργία. Αποφάσισαν να θυσιάσουν τον Μπότας για να έχει ο Χάμιλτον ευκαιρία μετά το πιτ στοπ του να φτάσει τον Κίμι. Και αυτό έγινε. Ο Χάμιλτον άλλαξε ελαστικά, ο Κίμι έχανε χρόνο και ταλαιπωρούσε τα λάστιχά του πίσω από τον Μπότας και κάπου εκεί ο αγώνας τελείωσε. Όταν μπήκε ο Μπότας να αλλάξει ελαστικά ο Χάμιλτον ήταν κολλημένος πίσω από τον Κίμι.Με τα ελαστικά του Κίμι να έχουν ορατή φθορά ο Χάμιλτον περίμενε μια καλή ευκαιρία για ένα καθαρό προσπέρασμα με το λιγότερο δυνατό ρίσκο. Και το βρήκε 7 γύρους πριν το τέλος. Game over.Είχε προηγηθεί ένα θρασύτατο σπρώξιμο του Φερστάπεν στον Μπότας όταν ο Φινλανδός προσπάθησε να περάσει τον Ολλανδό με αποτέλεσμα να ακουμπήσουν. Ευτυχώς δεν έσπασε η ανάρτηση του Μπότας και κατάφερε να συνεχίσει. Ο θερμόαιμος Μαξ στους τελευταίους γύρους έμαθε πως έχει ποινή 5 δευτερολέπτων για το «σπρώξιμο» στον Μπότας, ποινή που τον έκανε όνομα και πράγμα... Mad Max!Οι τελευταίοι γύροι ήταν διαδικαστικοί. Ο Χάμιλτον νίκησε δίκαια, με τον Gentleman Κίμι Ράικονεν στην 2η θέση και 3ο τον Μαξ Φερστάπεν, που ωστόσο είδε την 3η θέση του να γίνεται 5η εξ αιτίας της ποινής... Στην 4η θέση τερμάτισε ο Φέτελ που έκανε έναν τρομερό αγώνα από το τε-τα-κε και μετά, που ωστόσο η «στιγμή» που είχε στον 2ο γύρο, ίσως του στοιχίσει το πρωτάθλημα.Πλέον η διαφορά βρίσκεται στους 30 βαθμούς με τον Χάμιλτον να έχει φτάσει τους 256 και τον Φέτελ να βρίσκεται στους 226.
5oς Γύρος - SINGAPORE AIRLINES SINGAPORE GRAND PRIXΝίκη στο ρελαντί ο Χάμιλτον στην ΣιγκαπούρηΜε καθαρή οδήγηση δίχως απρόοπτα νίκησε ο Χάμιλτον στην Σιγκαπούρη. Δεύτερος ο Φεστάπεν που δεν απείλησε και 3ος ο Φέτελ μετά από λάθος στρατηγικής που του στέρησε την ευκαιρία να παλέψει για την νίκη.Είδαμε έναν ανιαρό αγώνα καθώς δεν κατάφερε η Ferrari να καλύψει την απόσταση που την χώριζε από τον συνδυασμό Χάμιλτον - Mercedes με αποτέλεσμα ο Βρετανός να ξεφύγει και άλλο στην βαθμολογία του πρωταθλήματος οδηγών καθώς πλέον η διαφορά έφτασε στους 40 βαθμούς.Μόλις στη 2η στροφή είχαμε αυτοκίνητο ασφαλείας όταν ο Πέρεζ άθελά του στρίμωξε τον Οκόν και τον πέταξε στις μπαριέρες. Με το αυτοκίνητο ασφαλείας να βγαίνει και σε αυτόν τον αγώνα και έτσι να παραμένει το 100% σε πρόβλεψη εξόδου του αυτοκινήτου ασφαλείας στην Σιγκαπούρη, ο Φέτελ για άλλη μια φορά κατάφερε να περάσει τον Φερστάπεν πριν βγει η ενημέρωση για το αυτοκίνητο ασφαλείας. Με την εκκίνηση ξανά του αγώνα η σειρά δεν άλλαξε.Σε μια αδικαιολόγητη κίνηση, η Ferrari -που πρέπει να μας εξηγήσει αργότερα το γιατί...- έβαλε πολύ νωρίς τον Φέτελ για αλλαγή ελαστικών και μάλιστα του έβαλε πολύ μαλακή γόμα. Η πολύ μαλακή γόμα τόσο νωρίς, σήμαινε πως πάνε για στρατηγική 2 πιτ στοπ. Ο Χάμιλτον έμεινε έξω και μάλιστα έκανε και μερικούς ταχύτερους γύρους, με αποτέλεσμα όταν μπήκε και έβαλε την μεσαία γόμα (την σκληρότερη του Σαββατοκύριακου) να μείνει εμπρός από τον Φέτελ, δίχως να χρειάζεται να κάνει άλλο πιτ στοπ μέχρι το τέλος του αγώνα.Αν και υποψιαζόμαστε πως η Ferrari έκανε λάθος... βεβαιωθήκαμε όταν μπήκε και ο Φερστάπεν για αλλαγή ελαστικών και βγήκε εμπρός από τον Φέτελ!!! Αυτό ήταν ο αγώνας από πολύ νωρίς ουσιαστικά τελείωσε και το βάθρο δεν άλλαξε μέχρι το τέλος.Ο Πέρεζ έδωσε σόου καθώς χτύπησε αδικαιολόγητα τον Σιρότκιν και πήρε ποινή διέλευσης, ενώ στα highlight του αγώνα ήταν οι ταχύτεροι γύροι που έκαναν ο Αλόνσο αλλά και ο Μάγκνουσεν!Με το τέλος του αγώνα ο Χάμιλτον πήρε διαφορά 40 βαθμών από τον Φέτελ που δείχνει να λυγίζει από το άγχος και τις προσδοκίες για μια καλύτερη από τις άλλες χρονιά. Με τον Χάμιλτον όμως σε εκπληκτική κατάσταση έτοιμο να γίνει ο καλύτερος όλων των εποχών και να βαδίζει για το 5ο του πρωτάθλημα το Φέτελ δείχνει ανήμπορος και απλός παρατηρητής. Ο Φερστάπεν έδειχνε ικανοποιημένος με την 2η θέση και έκανε έναν καθαρό -περίεργο...- αγώνα. Ο Φέτελ έκανε την υπέρβαση και προσπάθησε με απαλή οδήγηση να διατηρήσει τα ελαστικά του δίχως να χρειαστεί να μπει ξανά για αλλαγή, κάτι που τελικά κατάφερε και διατήρησε την 3η θέση. Ένα κατόρθωμα καθόλου εύκολο...Ο Κίμι απογοήτευσε καθώς δεν μπόρεσε σε αυτήν την «Μίκι Μάους» πίστα, να περάσει τον μόνιμο αντίπαλό του, τον Βάλτερι Μπότας και έμεινε στην 5η θέση με τον οδηγό της Mercedes να παίρνει την 4η θέση. Ενώ 6ος τερμάτισε ο Ρικιάρντο που είναι ήδη με το ένα πόδι εκτός Red Bull...
Ο Μπότας κάνει "δώρο" στον Χάμιλτον το Παγκόσμιο ΠρωτάθλημαΕπιμέλεια: Πάνος Διαμάντης Νίκη τίτλου του Λιούις Χάμιλτον στο Σότσι, έπειτα από εντολή της Mercedes στον Βάλτερι Μπότας να του παραχωρήσει την πρωτοπορία στον 25ο γύρο. Τρίτοι και θεατές, Φέτελ και Ferrari.Ο Λιούις Χάμιλτον κέρδισε το GP Ρωσίας εμπρός από τους Βάλτερι Μπότας και Σεμπάστιαν Φέτελ, και αύξησε στους 50 βαθμούς τη διαφορά του από τον Φέτελ στη μάχη του τίτλου, έπειτα από μια σαφή εντολή της Mercedes στον Μπότας να παραχωρήσει τη θέση του στον Άγγλο ομόλογό του.Ο Μπότας κρατούσε την πρωτοπορία από την εκκίνηση μέχρι τον 25 γύρο του 16 φετινού αγώνα της Formula 1. Εκείνη τη στιγμή, η Mercedes του ζήτησε να "παραχωρήσει τη θέση στον Λιούις στη στροφή 15 διότι ο Λιούις έχει φθορά στο πίσω αριστερό ελαστικό και απειλείται από τον Φέτελ".Ο Μπότας το έκανε, και όταν στους τελευταίους γύρους ρώτησε την ομάδα αν οι δύο πρωτοπόροι θα τερμάτιζαν με αυτό το σχηματισμό, έλαβε την απάντηση ότι οι δύο τους δεν θα άλλαζαν θέση και ότι ‘θα το συζητήσουμε αργότερα…".Αντίστοιχα, στον τερματισμό, ο διευθυντής της ομάδας, Τοτο Βολφ, του διαμήνυσε ότι ‘ήταν μια δύσκολη μέρα για σένα, και μια δύσκολη μέρα για εμάς, αλλά ας το κουβεντιάσουμε μετά’. Στο Παρκ Φερμέ, πάντως, οι δύο οδηγοί της Mercedes μόνο το 1-2 δεν έμοιαζαν να είχαν κάνει.Ο Φέτελ προσπάθησε δις να μπει ανάμεσα στις Mercedes, αλλά αυτές ήταν ανίκητες από τη Ferrari. Πρώτα στην εκκίνηση, όπου ξεκίνησε καλύτερα από τον Χάμιλτον (αλλά έμεινε τρίτος όταν ο Χάμιλτον εκμεταλλεύτηκε το slipstream του Μπότας) και έπειτα στο μοναδικό πιτ-στοπ που έκαναν (όλοι).Ο Φέτελ μπήκε πρώτος, και όταν ο Χάμιλτον έκανε τη δική του στάση έναν γύρο αργότερα, βγήκε οριακά πίσω από τη Ferrari! Η Scuderia δεν έκανε τίποτα λάθος στη στρατηγική της, αλλά δεν είχε την ταχύτητα της Mercedes - όπως έδειξε και ο μοναχικός αγώνας του Κίμι Ράικονεν στην 4 θέση.Η Red Bull έκλεισε την πρώτη εξάδα, καθώς ο Φερστάπεν έκανε 43 γύρους με τα soft ελαστικά που εκκίνησε κι έτσι ηγούνταν του αγώνα σχεδόν στη μισή διάρκειά του, πριν βάλει τα ultra δέκα γύρους πριν το τέλος. Ο Ολλανδός κι ο Ντάνιελ Ρικιάρντο δεν ήλπιζαν σε τίποτα καλύτερο έχοντας εκκινήσει από την ουρά.
18oς Γύρος - PIRELLI 2018 UNITED STATES GRAND PRIXΈνας καταπληκτικός Ράικονεν κέρδισε στις ΗΠΑΈνας φανταστικός Κίμι, πέρασε στην πρώτη στροφή τον Χάμιλτον και κατάφερε να κερδίσει τον αγώνα. Ένας ώριμος Φερστάπεν από την 18η θέση τερμάτισε 2ος και τελικά ο Χάμιλτον «έμεινε» με την 3η θέση. Ο Φέτελ τελικά 4ος.Έχουμε μια πολύ καλή γεύση στο στόμα. Είδαμε έναν καταπληκτικό αγώνα με μεγάλο ενδιαφέρον και αμφίρροπο αποτέλεσμα μέχρι τον τελευταίο γύρο.Από την εκκίνηση, ο Ράικονεν πέρασε τον Χάμιλτον στην πρώτη στροφή και μπήκε επικεφαλής. Ο Φέτελ προσπάθησε στον πρώτο γύρο να περάσει τον Ρικιάρντο και απέτυχε παταγωδώς, κάνοντας μάλιστα τε-τα-κέ και έπεσε στην 14η θέση. Ο Καταπληκτικός Φερστάπεν που ξεκινούσε 18ος λόγω αλλαγής κιβωτίου, περνούσε όποιον έβλεπε εμπρός του και ανέβαινε θέσεις με καταιγιστικό ρυθμό. Στον πρώτο γύρο είχαμε και δύο συγκρούσεις. Ο Μάγκνουσεν έπεσε πάνω στον Λεκλέρκ και ο Στρολ έπεσε πάνω στον Αλόνσο. Ταυτόχρονα ο Γκροζάν το έχασε και βγήκε μόνος του. Από όλους, μόνο ο Στρολ κατάφερε να τερματίσει τον αγώνα.Με τον αγώνα να έχει εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, μόνο ο Χάμιλτον μπήκε για αλλαγή ελαστικών. Μια κίνηση που σε εκείνο το σημείο του αγώνα φαινόταν τρομερά έξυπνη. Ωστόσο ήταν νωρίς για αλλαγή ελαστικών που σήμαινε πως θα έπρεπε αργότερα να ξαναμπεί. Ο Κίμι οδηγούσε τον αγώνα με ένα σχετικό περιθώριο ασφαλείας που μόλις βγήκε ο Χάμιλτον από το πιτ στοπ του άρχισε να το ροκανίζει. Μόλις έφτασε πίσω του στην 2η θέση, ενώ είχε ήδη κάνει το πιτ στοπ του, φαινόταν πως ο Βρετανός είχε την νίκη και το πρωτάθλημα στο τσεπάκι του.Στους επόμενους γύρους είδαμε έναν άτυχο Φέτελ να υπερβάλει εαυτόν και να οδηγεί πέρα από το όριο. Είδαμε τον Φερτάπεν να οδηγεί μυαλωμένα και ώριμα και έφτασε μέχρι την 2η θέση. Είδαμε τον Χάμιλτον να ταλανίζεται από μπλίστερινγκ και τελικά 16 γύρους πριν το τέλος να μπαίνει για αλλαγή ελαστικών.Στους 10 τελευταίους γύρους η αγωνία κορυφώθηκε. Θα κατάφερνε ο Φέτελ να περάσει τον Μπότας (που άφησε σε αυτόν τον αγώνα δύο φορές να τον περάσει ο Χάμιλτον) και να μειώσει την «χασούρα» από το τε-τα-κέ; Θα προσπαθούσε ο Χάμιλτον να περάσει τον Φερστάπεν για την 2η θέση; Θα έφτανε ο Φερτάπεν τον Κίμι και θα τολμούσε να τον περάσει;Με την αγωνία να έχει κορυφωθεί, μόνον ο Φέτελ κατάφερε να περάσει τον Μπότας, ενώ οι 3 πρώτοι τερμάτισαν με την σειρά που είχαν. Δίκαιος νικητής ο Ράικονεν που οδήγησε αλάνθαστα και ταχύτατα. Τρομερός και ο Φερστάπεν που δείχνει στόφα πρωταθλητή.
FORMULA 1 GRAN PREMIO DE MÉXICO 2018Νικητής ο Φερστάπεν στο Μεξικό και Πρωταθλητής ο Χάμιλτον!Είδαμε έναν εντυπωσιακό αγώνα με τελικό νικητή τον Μαξ Φερστάπεν που είχε την ταχύτητα από τα δοκιμαστικά της Παρασκευής. Στην 2η θέση ο Φέτελ που προσπάθησε και 3ος ο Ράικονεν. Στην 4η θέση και Πρωταθλητής ο Λιούις Χάμιλτον.Αρκετό θέαμα και σασπένς στο Μεξικό. Οι Red Bull ήταν γρήγορες αλλά ο Χάμιλτον έκανε μια καταπληκτική εκκίνηση και βρέθηκε 2ος στην πρώτη στροφή, πίσω από τον Φερστάπεν που ξεκίνησε και αυτός πολύ καλά. Ο Φέτελ προσπάθησε και αυτός να μείνει κοντά στον Ρικιάρντο που έπεσε 3ος από 1ος.Στον πρώτο γύρο κιόλας η δυναμική των 3 πρώτων ομάδων ήταν τόσο ξεκάθαρη, που είχαν αφήσει σχεδόν μια ευθεία πίσω τις δύο Reanult. Και αυτό ήταν. Οι 6 πρώτοι και όλοι οι άλλοι να ακολουθούν ασθμαίνοντας.Η Mercedes ταλαιπωρήθηκε με μεγάλη φθορά στα ελαστικά και των δύο αυτοκινήτων της και η Red bull έδειχνε πολύ δυνατή. Απολαύσαμε μάχες Ρικιάρντο-Χάμιλτον και Ρικιάρντο-Φέτελ με αποτέλεσμα ο Ρικιάρντο τελικά να εγκαταλείψει τον αγώνα. Ο Ρικιάρντο από την ώρα που ανακοίνωσε πως πάει στην Renault έχει ταλαιπωρηθεί τρομερά με αστοχίες του Renault κινητήρα των Red Bull.O Φερστάπεν βρισκόταν σε έναν δικό του αγώνα και νίκησε δίκαια και σχετικά εύκολα, καθώς ποτέ πραγματικά δεν απειλήθηκε. Ο Φέτελ προσπάθησε, πέρασε τον Ρικιάρντο, πέρασε και τον Χάμιλτον κυνήγησε τον Φερστάπεν αλλά η διαφορά των 15 δευτερολέπτων ήταν αδύνατον να καλυφθεί. Ο Κίμι ήταν σταθερός και αρκετά γρήγορος και προφύλαξε τα ελαστικά του και γι αυτό άλλωστε, έκανε μόνο ένα πιτι στοπ κατακτώντας τελικά την 3η θέση βοηθώντας αρκετά την προσπάθεια της Ferrari στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.Ο Χάμιλτον είχε στο μυαλό του τον τίτλο. Δεν χρειάστηκε να πιέσει σήμερα καθώς και η 4η θέση τον έχρηζε πρωταθλητή. Δεν του πήγε ο αγώνας σήμερα και τον κούρασαν τα λαστιχά του. Το χαμόγελό του στο τέλος ήατν τεράστιο καθώς έπιασε στους 5 τίτλους τον τεράστιο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο. Τέλος ο Μπότας απλά τερμάτισε 5ος εκμεταλλεύομενος την εγκατάλειψη του Ρικιάρντο.
Ανέλπιστη νίκη Χάμιλτον στην ΒραζιλίαΜεγάλη νίκη του Χάμιλτον από δώρο του Οκόν καθώς σε ντουμπλάρισμα με τον Φερστάπεν, χτύπησε τον Ολλανδό -που τελικά τερμάτισε 2ος- καθώς βρισκόταν πρώτος. Στην 3η θέση ο πάντα σταθερός Κίμι Ράικονεν.Ένα αγώνας που είχε σασπένς και μεγάλες μάχες.Από την αρχή φάνηκε πως η Red Bull είχε τα φόντα να πρωταγωνιστήσει. Με τον Φερστάπεν να περνά στην πρώτη στροφή τον Ράικονεν (και ενώ τον πέρασε μετά ο Φινλανδός) τελικά ο ρυθμός του Μαξ ήταν τόσο καλός που πέρασε το μονοθέσιο της Ferrari μέσα σε λίγους γύρους.Eνώ ο Χάμιλτον άρχισε να κάνει διαφορά, ο Μπότας άρχισε να κρατά τους Φέτελ, Φερστάπεν και Ράικονεν πίσω του. Πιο πίσω ο Λεκλέρκ έδειχνε να ελέγχει την κατάσταση με τον Ρικιάρντο να έρχεται με προϋποθέσεις.Ο Φερστάπεν έδειχνε πως ήταν πολύ δυνατόν και δεν άργησε να πλησιάσει τον Φέτελ και τελικά να τον περάσει με σχετική ευκολία καθώς έδειχνε πως δεν έχει βρει την γνωστή του ταχύτητα. Αμέσως τον έφτασε και ο Ράικονεν. Ο Φέτελ δεν μπορούσε να φέρει τα ελαστικά του σε θερμοκρασία λειτουργίας και έτσι πήρε εντολή να αφήσει τον Κίμι να τον περάσει...Με τον Φερστάπεν να καλπάζει χρειάστηκε μόλις μερικούς γύρους να περάσει και τον Μπότας.Με την αναγκαστική αλλαγή ελαστικών η τράπουλα ανακατεύτηκε. Οι δύο Red Bull δεν άλλαξαν ελαστικά μαζί με τις Mercedes και τις Ferrari και βρέθηκαν στις δυό πρώτες θέσεις. Η διαφορά που είχε φτιάξει ο Χάμιλτον παρά την αλλαγή ελαστικών έδειχνε πως εξατμιζόταν. Έτσι μετά την αλλαγή ελαστικών και του Φερστάπεν, ο Ολλανδός βγήκε πίσω από τον Χάμιλτον. Μέσα σε λίγους γύρους ο Ολλανδός, ροκάνισε την διαφορά πέρασε εύκολα τον Χάμιλτον και μόνος πρώτος, βάλθηκε να κάνει διαφορά!Πίσω οι Μπότας και Φέτελ έδειχναν να αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τα ελαστικά τους και έτσι μπήκαν για δεύτερη φορά για αλλαγή ελαστικών, χάνοντας κάθε επαφή με την κορυφή. Ο Ρικιάρντο μετά την αλλαγή του, βάλθηκε να πλησιάζει σιγά σιγά τον Ράικονεν. Εμπρός ο αγώνας έδειχνε πως είχε κριθεί. Ο Φερστάπεν ήταν πολύ γρήγορος και άνοιγε την διαφορά από τον Χάμιλτον, όταν... μπροστά του βρέθηκε ο Οκόν, που ήταν έναν γύρο πίσω. Οι μπλέ σημαίες κυμάτιζαν αλλά ο Οκόν... θεώρησε σκόπιμο να μην αφήσει τον Φερστάπεν να περάσει... Τα μονοθέσια ακούμπησαν και έκαναν και τα δύο τε-τα-κέ!!! Ο Οκόν στη συνέχεια τιμωρήθηκε με 10 δευτερόλεπτα stop & go αλλά η ζημιά είχε γίνει...Και ξαφνικά ο αγώνας πήρε πάλι φωτιά. Ο Φερστάπεν φλίπαρε από την ανεξήγητη ενέργεια του Οκόν... (είναι οδηγός της Mercedes...) από τα pits του φώναζαν να ηρεμήσει, να βάλει το κεφάλι κάτω και να προασπαθήσει πάλι να περάσει τον Χάμιλτον παρά τα 5 δευτερόλεπτα που ήταν πίσω του.Οι τελευταίοι 5 γύροι ήταν δραματικοί. Ο Φερτάπεν προσπάθησε τρομερά αλλά τελικά δεν κατάφερε να περάσει τον Χάμιλτον που και σε αυτόν τον αγώνα δεν είχε την απόλυτη ταχύτητα αλλά ήταν πάλι αλάνθαστος. Τελικός νικητής ο Χάμιλτον, με 2ο τον καταπληκτικό αλλά άτυχο Μαξ Φερστάπεν και 3ο τον πάντα σταθερό Κίμι Ράικονεν
GP Άμπου Ντάμπι: Νίκη Χάμιλτον στο "αντίο" του ΑλόνσοΕπιμέλεια: Πάνος ΔιαμάντηςΟ Χάμιλτον έφτασε άνετα στην 11η φετινή νίκη του, καθώς η F1 αποχαιρέτισε έναν από τους σπουδαιότερους οδηγούς της Ιστορίας της.Η κυριαρχία που επέδειξε o Λιούις Χάμιλτον σε όλο το δεύτερο μισό της φετινής σεζόν της Fοrmula 1 έκλεισε με τον πιο ταιριαστό τρόπο στο τελευταίο Γκραν Πρι του 2018, στο οποίο ο πρωταθλητής πέτυχε με άνεση την 11η φετινή του νίκη.Ο Χάμιλτον, που ισοφάρισε το ρεκόρ 11 νικών σε μία σεζόν που κατείχε από το 2014, διάλεξε διαφορετική στρατηγική από τους υπόλοιπους οδηγούς των τριών κορυφαίων ομάδων - αλλά, παρόλα αυτά, προχώρησε σε άλλη μια περίτεχνη διαχείριση της γόμας του για 48 ολόκληρους γύρους.Ο Σεμπάστιαν Φέτελ και ο Μαξ Φερστάπεν έκλεισαν το βάθρο, χωρίς να γίνουν όμως ποτέ απειλητικοί για τον πρωταθλητή, ενώ ο Ντάνιελ Ρικιάρντο δεν κατάφερε να φτάσει στο βάθρο, παρότι επέλεξε διαφορετική στρατηγική από όλους. Ο Κίμι Ράικονεν, τέλος, εγκατέλειψε αρκετά νωρίς, εξαιτίας προβλήματος στο ηλεκτρικό σύστημα της Ferrari SF71H.Στην εκκίνηση οι Χάμιλτον και Μπότας κράτησαν με άνεση την πρωτοπορία, αλλά ο Φερστάπεν επέσε στις τελευταίες θέσεις της δεκάδας. Ωστόσο, σύντομα βγήκε στην πίστα το όχημα ασφαλείας για ένα ατύχημα, του Νίκο Χούκελνμπεργκ, που ήταν λιγότερο σοβαρό από ό,τι έδειξε.Ο Γερμανός είχε επαφή με τη Haas του Ρομέν Γκροζάν, και η Renault του ανετράπη τρεις φορές, χωρίς ιδιαίτερη σφοδρότητα, πριν μείνει ανάποδα στις μπαριέρες. Το αρχικό άγχος από τις φλόγες στο πίσω μέρος της Renault σύντομα έσβησε με την ενεργοποίηση του συστήματος πυρόσβεσης του μονοθεσίου, και λίγο αργότερα ο Χούλκενμπεργκ βγήκε από το κόκπιτ με τις δικές του δυνάμεις.Όταν ο αγώνας ξεκίνησε εκ νέου δεν άλλαξαν πολλά, και οι Χάμιλτον-Μπότας- Φέτελ έμειναν στην τρεις πρώτες θέσεις, ενώ ο Ρικιάρντο είχε ήδη περάσει τον Ράικονεν, λίγο πριν το ατύχημα του Χούλκενμπεγκ. Ωστόσο, στον έβδομο γύρο ήταν ο ίδιος ο Ράικονεν που θα έφερνε πάλι το όχημα ασφαλείας - αν και στο εικονικό καθεστώς του VSC. Η Ferrari του έχασε όλη την ισχύ της στην έξοδο της τελευταίας στροφής, και έμεινε ακινητοποιημένη στην κεντρική ευθεία.Ο Χάμιλτον εκμεταλλεύτηκε τον αργό ρυθμό του VSC, αλλά ήταν ο μόνος από τους πρωτοπόρους. Ο Άγγλος έβαλε τα supersoft και είχε μπροστά του 48 γύρους μέχρι τους 55 στον τερματισμό, ενώ οι Μπότας, Φέτελ, Ρικιάρντο έμειναν με τα ultrasoft, με τα οποία εκκίνησαν (καθώς ο Φερστάπεν είχε εκκινήσει με τα hypersoft).Στον 16ο γύρο ο Φέτελ προσπάθησε να κάνει το undercut στον Μπότας μπαίνοντας πρώτος για αλλαγή ελαστικών, αλλά αυτό έφυγε από το παράθυρο λόγω μιας μικρής καθυστέρησης στην αλλαγή του πίσω δεξιού τροχού. Ο Μπότας μπήκε στον επόμενο γύρο, και σύντομα το ίδιο έκανε και ο Φερστάπεν - αλλά ο Ρικιάρντο έμεινε έξω.Τίποτα δεν άλλαξε για τους επόμενους 15 γύρους. Τότε, ο Μπότας άρχισε να χάνει πρόσφυση, και να κάνει μπλοκαρίσματα, επιτρέποντας σταδιακά στους Φέτελ και Φερστάπεν να τον περάσουν, ρίχνοντάς τον στην 5η θέση. Ο Φινλανδός, χωρίς να έχει τίποτα να χάσει, έκανε τότε και δεύτερο πιτ-στοπ, αλλά παρά την ανωτερότητα πρόσφυσης των φρέσκων ultra, δεν πλησίασε ποτέ ξανά τις Red Bull.Παράλληλα, κι ενώ μια παρωδική βροχή (στην Αραβία...) δεν ανησύχησε κανέναν, ο Ρικιάρντο έφτασε μέχρι τον 33ο γύρο για να κάνει το πιτ-στοπ του. Παρότι γύρισε στην πίστα 8” πίσω από τον Φερστάπεν και μείωσε σε τρεις γύρους αυτή τη διαφορά στα 2,5” με την ανωτερότητα πρόσφυσής του, μέχρι την καρό σημαία δεν κατάφερε να απειλήσει τον Ολλανδό.Την ίδια στιγμή, ο Χάμιλτον έπαιρνε ακριβώς όσα είχαν να δώσουν τα ελαστικά του χωρίς να ρισκάρει την πρόωρη φθορά τους, έτσι ώστε να μην αφήσει τη διαφορά από τον Φέτελ να πέσει ποτέ κάτω από τα 2,5 δευτερόλεπτα. Ο τελευταίος αγώνας του 2018, και ίσως το τελευταίο GP της καριέρας του Φερνάντο Αλόνσο στη F1, έκλεισε με μια μεγαλοπρεπή τριπλή χορογραφία των πρωταθλητών, Χάμιλτον-Φέτελ-Αλόνσο, να κάνουν «ντόνατς» στην κεντρική ευθεία.